Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Jimny v Evropě pokračuje! Jako užitkový model

David Bureš
Diskuze (4)

Očekávané se stává skutečností. Suzuki Jimny se bude i nadále prodávat na evropských trzích, avšak ve formě užitkového modelu.

Suzuki Jimny se v aktuální generaci stalo hitem. Praktická krabička vedle svých terénních schopností zaujala novou klientelu i svým stylem, výsledkem čehož byl fakt, že poptávka vysoce převyšovala nabídku. Přesto automobilka musela dovoz Jimny do Evropy zastavit, a to kvůli přísným emisním normám. Nyní se však Jimny na starý kontinent vrací.

Automobilu totiž uškodily normované emise, které neúměrně zvyšovaly flotilové emise celé nabídky značky. V kombinaci s pětistupňovým manuálem činily podle metodiky NEDC 154 g CO2/km, zatímco s čtyřstupňovým automatem dokonce 170 g CO2 na kilometr, což je zkrátka mnohem více, než Evropskou unií definovaný limit 95 gramů oxidu uhličitého na ujetý kilometr.

Suzuki taková čísla nebylo schopné kompenzovat úspornějšími modely, a tak raději v Evropě zrušilo příjem dalších objednávek na tento offroad, aby se vyhnulo vysokým pokutám za nesplnění limitů. Už tehdy se však spekulovalo o tom, že by se Jimny mohl po nějaké době vrátit, a to ve formě užitkového modelu. Na lehká užitková vozidla se totiž vztahují méně přísná emisní pravidla. A právě k tomuto kroku nyní Suzuki opravdu přikročilo, když představilo užitkové provedení Jimny.

To se primárně liší svým interiérem, který je výhradně dvoumístný. Místo zadních sedadel je volný prostor, ohrazený mříží, aby se náklad nedostal mezi přední sedadla. Výsledkem této úpravy je objem nákladového prostoru s hodnotou 863 litrů, což je o 33 litrů více než u dosavadní osobní varianty.

Video se připravuje ...

Jinak zůstává vše při starém, ať už rámová konstrukce nebo přiřaditelný pohon všech kol. Zůstává i stávající agregát K15B, tedy zážehový čtyřválec 1.5 VVT naladěný na 75 kW a 130 N.m. Suzuki nicméně v případě užitkového Jimny hovoří jen o pětistupňovém manuálu, dosud příplatkový čtyřstupňový automat tedy zřejmě už dostupný nebude. Jistých úprav se však agregát zřejmě dočkal, protože jeho normované emise nově činí 138 gramů CO2 na kilometr.

Zatím nicméně není jasné, kdy se užitkové verze Suzuki Jimny dočkáme na českém trhu a kolik bude stát. „V tuto chvíli nemáme k dispozici žádné konkrétní informace o zahájení prodeje či počtu vozidel určených pro ČR,“ uvedla Dominika Baborská z českého zastoupení Suzuki. Nejdříve však vůz do Česka dorazí na jaře 2021.

David Bureš
Diskuze (4)

Doporučujeme

9. 9. 2020 22:16
Super zpráva!
Mam velikou radost, že Suzuki na bruselskými idiotskými byrokraty zvítězila alespoň tímto způsobem. Vždyť ty zadní sedadla byly stejně téměř nepoužitelná... ;-)
Avatar - SKAY
9. 9. 2020 15:30
Re: znova pred rokom 2009
Na te uvodní fotce je nějaké mřižováni vidět.
Super že je zpět takový zlepšovák nálady když ho potká :yes:
9. 9. 2020 14:32
znova pred rokom 2009
cudujem sa ze nedali mrezu za druhy rad sedadiel, ci to by bolo uz moc?
na slovensku by im to urcite bez problemov preslo

Len dufam, ze sa nevratime do doby pred rokom 2009 kedy auta zase zacnu vozit mrezu aby mohli byt N1, len koli uradnikom
Avatar - Blue Sun
9. 9. 2020 13:14
Stejně
tam ty zadní sedačky nikdo nevozí. :-D