Suzuki SX4 2010 přichází na český trh, stojí od 289.900,- Kč
Suzuki SX4 je na českém trhu po VW Tiguan a Hondě CR-V nejoblíbenějším zahraničním vozem s pohonem 4x4. Nyní přichází na český trh v modifikované verzi se silnějšími motory, upraveným předním nárazníkem, novým přístrojovým štítem a pozměněným ovládáním klimatizace.
Základem je provedení GA s cenovkou 289.900,- Kč, které se nabízí jen s motorem o objemu 1,5 litru. Ten nově dostal variabilní časování ventilů a posílil o 9 kW na 82 kW (145 Nm místo 133). Výbava obsahuje dva airbagy, posilovač řízení, otáčkoměr, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a dělená zadní sedadla.
Verze GL/AC podražila o 5 tisíc Kč na 344.900,- Kč. Za tento příplatek zákazníci dostanou o 9 kW posílený motor 1,6 VVT (88 kW) a prakticky nezměněnou výbavu – tedy manuální klimatizaci, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, elektrické stahování předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, rádio s CD/MP3 přehrávačem a ovládáním na volantu, zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie, 16palcová litá kola a nový palubní počítač.
Vrcholem řady je provedení GLX, které proti starší verzi zdražilo o 10 tisíc Kč. K výbavě GL/AC přidává boční a okenní airbagy, automatickou klimatizaci, kůží obšitý volant, elektrické stahování zadních oken, vyhřívání zpětných zrcátek, přední mlhovky, plastové lemy blatníků, nárazníků a prahů, boční ochranné lišty a střešní ližiny. Novinkou je středový reproduktor v palubní desce.
Nový motor 2,0 DDiS (99 kW) s šestnáctiventilovým rozvodem místo dosavadního osmiventilového u 1,9 DDiS (88 kW) si Suzuki cení o 20 tisíc Kč víc než dosavadní agregát. I nový turbodiesel v SX4 má svůj původ u Fiatu, přináší novou převodovku se šesti stupni a výrazně nižší kombinovanou spotřebu (5,5 místo 6,6 l/100 km). Také dieselová SX4 má nově ve výbavě GLX automatickou klimatizaci.
Suzuki SX4 2010 hatchback - ceny na českém trhu (říjen 2009) | ||||
Motor | 1,5 VVT | 1,6 VVT | 1,6 VVT | 2,0 DDiS |
Převodovka | 5M | 5M (4A) | 5M 4x4 | 6M 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1490 | 1586 | 1586 | 1956 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 82/6000 | 88/6000 | 88/6000 | 99/3500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 145/4400 | 156/4400 | 156/4400 | 320/1500 |
Max. rychlost [km/h] | 180 | 185 (175) | 175 | 180 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,0 | 10,7 (12,3) | 11,5 | 11,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,1 | 6,2 (7,2) | 6,5 | 5,5 |
Cena GA [Kč] | 289.900,- | - | - | - |
Cena GL/AC [Kč] | - | 344.900,- | - | - |
Cena GLX [Kč] | - | 389.900,- (414.900,-) | 439.900,- | 499.900,- |
Všechny motorizace vyhovují normě Euro 5 a jsou na český trh dodávány z maďarské továrny v Ostřihomi.
SX4 Sedan faceliftem pro modelový rok 2010 neprošel, dostal silnější motor 1,6 VVT (88 kW), cena zůstává 389.900,- Kč. Je jediným provedením na českém trhu, které má ve výbavě ESP.