Suzuki ukončí prodej automobilů i v Kanadě
Koncem loňského roku Suzuki oficiálně oznámilo, že končí s prodejem automobilů v USA a to i přesto, že se v poslední době zájem o tato auta zvýšil natolik, že americké zastoupení dostalo ještě 50 milionů dolarů na nákup dalších vozidel. I přesto, že japonská automobilka nabízí kromě kompaktního SUV Vitara od roku 2009 i sedan střední třídy Kizashi, nedokáží prodeje uživit dealerskou síť.
Stahování automobilové divize Suzuki ze Severní Ameriky nyní pokračuje, bylo oznámeno, že po USA končí své aktivity i v Kanadě. Tam mělo chod firmy, která byla de facto pobočkou amerického Suzuki, na starosti pouhých šest lidí a automobily se prodávaly prostřednictvím sítě 55 koncesionářů. Tato informace je překvapivě překvapivá, protože ačkoli se konec dal očekávat, oznámení o konci Suzuki v USA doprovázelo vloni oznámení, že se Kanady, kde jsou v oblibě menší a úspornější vozy, tento akt nedotkne.
Rozhodnutí muselo padnout velmi náhle a to patrně na základě prodejních výsledků v prvních měsících letošního roku, kdy kanadský importér zaznamenal 30% pokles namísto 1,4% růstu za stejné období roku 2012. Stejně jako v případě USA platí, že motorky, čtyřkolky a marine program zůstane i nadále a někteří z těchto dealerů budou servisovat dosud prodané vozy.