Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki ukončí prodej automobilů i v Kanadě

Michal Fokt
Diskuze (23)
Stahování automobilové divize Suzuki ze Severní Ameriky pokračuje, po USA končí své aktivity také v Kanadě.

Koncem loňského roku Suzuki oficiálně oznámilo, že končí s prodejem automobilů v USA a to i přesto, že se v poslední době zájem o tato auta zvýšil natolik, že americké zastoupení dostalo ještě 50 milionů dolarů na nákup dalších vozidel. I přesto, že japonská automobilka nabízí kromě kompaktního SUV Vitara od roku 2009 i sedan střední třídy Kizashi, nedokáží prodeje uživit dealerskou síť.

Stahování automobilové divize Suzuki ze Severní Ameriky nyní pokračuje, bylo oznámeno, že po USA končí své aktivity i v Kanadě. Tam mělo chod firmy, která byla de facto pobočkou amerického Suzuki, na starosti pouhých šest lidí a automobily se prodávaly prostřednictvím sítě 55 koncesionářů. Tato informace je překvapivě překvapivá, protože ačkoli se konec dal očekávat, oznámení o konci Suzuki v USA doprovázelo vloni oznámení, že se Kanady, kde jsou v oblibě menší a úspornější vozy, tento akt nedotkne.

Rozhodnutí muselo padnout velmi náhle a to patrně na základě prodejních výsledků v prvních měsících letošního roku, kdy kanadský importér zaznamenal 30% pokles namísto 1,4% růstu za stejné období roku 2012. Stejně jako v případě USA platí, že motorky, čtyřkolky a marine program zůstane i nadále a někteří z těchto dealerů budou servisovat dosud prodané vozy.

Michal Fokt
Diskuze (23)
Avatar - woody-alien
30. 3. 2013 16:09
Re: usa a kanadou to zrejme nekonci
:yes:
29. 3. 2013 23:12
Re: usa a kanadou to zrejme nekonci
Sice lze mluvit o tom, že jakási objektivní kvalita prémiových aut klesá, ale pořád jsou o pořádný kus lepší. Většiny rozdílů si běžný člověk ani nevšimne a nedokáže je ocenit, ale jsou tam. Náklady na vývoj rostou, investory musíš udržovat spokojené a je tu ohromný tlak trhu na cenu. Dalším faktorem jsou množící se potenciální kupci. Dnes je německá prémie za hubičku. Rozhodně ji nedělá vestavěná navigace a nejde o nějaké exkluzivní zboží, jsou to auta dostupná střední třídě.

Z principu masový produkt nemůže být luxusním. Nehledě na to, na jaké technické úrovni je. Pointou luxusního zboží je nabídnout něco, co si většina nemůže dovolit. Takže luxus v laciných autech nehledej, nenajdeš ho tam. Luxus je například keramika, nebo sklo místo plastu, tlačítka s rubínovými ložisky, abys dosáhl co nejhladšího chodu atd.
Avatar - peter_ko
29. 3. 2013 22:56
len tak...
... aby reč nestála
[odkaz]
Avatar - peter_ko
29. 3. 2013 22:52
Re: Odmítli spolupráci s VW
a teraz len môžu závidieť SEATu jeho predajné rekordy... >:D
29. 3. 2013 18:19
Re: usa a kanadou to zrejme nekonci
Aj o ten Civic mam obavy. Verni fanusikovia znacky kupili prvych 1000ks a to je tak asi vsetko. Japonci nas nejako opustaju. Nedavno som cital clanok o ich ekonomike. Je v podstate v kome uz min poslednych 10 rokov, stare konglomeraty ako Sony, valcuje Korea a tak to je veru aj s autami.