Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Vitara S a Baleno přijíždějí s přeplňovanými motory Boosterjet

Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla 16. 9. 2015 • 22:01
20
9
Zobrazit náhledy (20)
Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara
Vrcholná varianta malého SUV Suzuki Vitara se právě představuje. Vůz dostal poprvé přeplňovaný zážehový agregát, a to novou čtyřválcovou čtrnáctistovku Boosterjet s výkonem 103 kW.

Suzuki Vitara S poznáte na první pohled například podle výraznější masky po vzoru konceptu iV-4 SUV nebo do červena laděných diodových světlometů. Červené detaily pak najdeme i v interiéru.

Důležité však je to, co se ukrývá pod kapotou nejvýkonnější Vitary. Jedná se o motor 1.4 Boosterjet, který je přeplňován turbodmychadlem a zároveň má přímé vstřikování. Nový agregát se může pyšnit výkonem 103 kW a točivým momentem 220 N.m, přičemž podle Suzuki má nabízet také nízkou spotřebu. Cílem Vitary S je nabídnout sportovnější chování a lepší dynamiku. Dosud měl model jen dvě šestnáctistovky o výkonu 88 kW, přičemž jedna spalovala benzin a druhá naftu.

Spolu s tímto agregátem se představila i menší tříválcová jednotka 1.0 Boosterjet pro hatchback Baleno. Ta nabízí 82 kW a točivý moment 170 N.m. Kompaktní automobil se však zaměřuje spíše na praktickou stránku věci než suverénní výkony, byť „litr“ rozhodně není papírově slabý.

Suzuki Baleno má objem zavazadelníku 355 litrů a má nabízet dostatek prostoru vepředu i vzadu. Kromě přeplňovaného agregátu vůz dostal také systém SHVS, tedy takzvaný mild hybrid, což je rekuperace energie, posílený alternátor a systém stop-start pro co nejnižší spotřebu vozu.


Související články

Témata
Avatar - Ozzman
16. 9. 2015 21:06
Re: moc pekne a idealne strihnute auto
Ale vypadal solidně, přívětivě.... a to tenhle divný patron moc neumí. Je to nuda, šeď.
16. 9. 2015 20:32
93g CO2
OPRAVA:

Ved spotreby uz su uvedene na nemeckej stranke SUZUKI!!!

2. je pre oturbeny trojvalec
2Kraftstoffverbrauch: innerorts 5,3 l/100 km, außerorts 4,0 l/100 km, kombinierter Testzyklus 4,4 l/100 km; CO2-Ausstoß kombinierter Testzyklus 103 g/km (VO EG 715/2007).

3. je pre mild hybrid
3Kraftstoffverbrauch: innerorts 4,7 l/100 km, außerorts 3,5 l/100 km, kombinierter Testzyklus 4,0 l/100 km; CO2-Ausstoß kombinierter Testzyklus 93 g/km (VO EG 715/2007).
Cize kombinovana realna spotreba s hybridom okolo 4.5 - max. 5 litrov by nemal byt problem, u trojvalca som skeptickejsi, ale ten bude zase zivsi...
16. 9. 2015 17:12
Re: moc pekne a idealne strihnute auto
- dizajn je vec subjektivna
- veky kufor je plus
- miesto pre 4 dospelych je plus
- motoricky je svetelne roky pred fabiou alebo rapidom: dualjet 1.2 ako zaklad je oproti 1.0 MPI ina dimenzia, mild hybrid DualJet bude brutalne usporny a bez draheho priplatku za hybrid a priaznivci litrovych trojvalcov si tiez pridu na svoje.
- odhlucnenie bude slabe
- jazdne vykony budu vlazne, ale jazda zabavna

Ak to dobre nacenia, bude to u nas predajny trhak. Ako dobre sa predavalo SX4 a povedzme si pravdu, bolo na tom v mnohych oblastiach horsie - interier, kufor, asistenti, infotainment...
Avatar - Ozzman
16. 9. 2015 11:50
Re: moc pekne a idealne strihnute auto
Na mě vyzařuje aurou Asijského auta bez nápadu, které bych řídil spíš z nutnosti, než že bych ho šel koupit hned jak příjde na trh. Jestliže je nad Swiftem, tak to bude něco velikostně kolem Rapidu Spaceback, že? No a podívej se, jak umí vypadat ta Škodovka, vedle tohohle... :/
Avatar - 3_diamanty
16. 9. 2015 11:24
Re: moc pekne a idealne strihnute auto
ta aura ktoru vyzaruje.... na auto pozeram ako na celok.... toto je sikovne strihnute auto.... v nasich zemepisnych sirkach mozno ideal... uvidime aka bude cena.... zrejme kusok nad swiftom .... ale mohol by to byt podobne ako vitara u nas dalsi trhak :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku