Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Vitara S a Baleno přijíždějí s přeplňovanými motory Boosterjet

Ondřej Chamilla
Diskuze (9)
Vrcholná varianta malého SUV Suzuki Vitara se právě představuje. Vůz dostal poprvé přeplňovaný zážehový agregát, a to novou čtyřválcovou čtrnáctistovku Boosterjet s výkonem 103 kW.

Suzuki Vitara S poznáte na první pohled například podle výraznější masky po vzoru konceptu iV-4 SUV nebo do červena laděných diodových světlometů. Červené detaily pak najdeme i v interiéru.

Důležité však je to, co se ukrývá pod kapotou nejvýkonnější Vitary. Jedná se o motor 1.4 Boosterjet, který je přeplňován turbodmychadlem a zároveň má přímé vstřikování. Nový agregát se může pyšnit výkonem 103 kW a točivým momentem 220 N.m, přičemž podle Suzuki má nabízet také nízkou spotřebu. Cílem Vitary S je nabídnout sportovnější chování a lepší dynamiku. Dosud měl model jen dvě šestnáctistovky o výkonu 88 kW, přičemž jedna spalovala benzin a druhá naftu.

Spolu s tímto agregátem se představila i menší tříválcová jednotka 1.0 Boosterjet pro hatchback Baleno. Ta nabízí 82 kW a točivý moment 170 N.m. Kompaktní automobil se však zaměřuje spíše na praktickou stránku věci než suverénní výkony, byť „litr“ rozhodně není papírově slabý.

Suzuki Baleno má objem zavazadelníku 355 litrů a má nabízet dostatek prostoru vepředu i vzadu. Kromě přeplňovaného agregátu vůz dostal také systém SHVS, tedy takzvaný mild hybrid, což je rekuperace energie, posílený alternátor a systém stop-start pro co nejnižší spotřebu vozu.


Ondřej Chamilla
Diskuze (9)
Avatar - Ozzman
16. 9. 2015 21:06
Re: moc pekne a idealne strihnute auto
Ale vypadal solidně, přívětivě.... a to tenhle divný patron moc neumí. Je to nuda, šeď.
16. 9. 2015 20:32
93g CO2
OPRAVA:

Ved spotreby uz su uvedene na nemeckej stranke SUZUKI!!!

2. je pre oturbeny trojvalec
2Kraftstoffverbrauch: innerorts 5,3 l/100 km, außerorts 4,0 l/100 km, kombinierter Testzyklus 4,4 l/100 km; CO2-Ausstoß kombinierter Testzyklus 103 g/km (VO EG 715/2007).

3. je pre mild hybrid
3Kraftstoffverbrauch: innerorts 4,7 l/100 km, außerorts 3,5 l/100 km, kombinierter Testzyklus 4,0 l/100 km; CO2-Ausstoß kombinierter Testzyklus 93 g/km (VO EG 715/2007).
Cize kombinovana realna spotreba s hybridom okolo 4.5 - max. 5 litrov by nemal byt problem, u trojvalca som skeptickejsi, ale ten bude zase zivsi...
16. 9. 2015 17:12
Re: moc pekne a idealne strihnute auto
- dizajn je vec subjektivna
- veky kufor je plus
- miesto pre 4 dospelych je plus
- motoricky je svetelne roky pred fabiou alebo rapidom: dualjet 1.2 ako zaklad je oproti 1.0 MPI ina dimenzia, mild hybrid DualJet bude brutalne usporny a bez draheho priplatku za hybrid a priaznivci litrovych trojvalcov si tiez pridu na svoje.
- odhlucnenie bude slabe
- jazdne vykony budu vlazne, ale jazda zabavna

Ak to dobre nacenia, bude to u nas predajny trhak. Ako dobre sa predavalo SX4 a povedzme si pravdu, bolo na tom v mnohych oblastiach horsie - interier, kufor, asistenti, infotainment...
Avatar - Ozzman
16. 9. 2015 11:50
Re: moc pekne a idealne strihnute auto
Na mě vyzařuje aurou Asijského auta bez nápadu, které bych řídil spíš z nutnosti, než že bych ho šel koupit hned jak příjde na trh. Jestliže je nad Swiftem, tak to bude něco velikostně kolem Rapidu Spaceback, že? No a podívej se, jak umí vypadat ta Škodovka, vedle tohohle... :/
Avatar - 3_diamanty
16. 9. 2015 11:24
Re: moc pekne a idealne strihnute auto
ta aura ktoru vyzaruje.... na auto pozeram ako na celok.... toto je sikovne strihnute auto.... v nasich zemepisnych sirkach mozno ideal... uvidime aka bude cena.... zrejme kusok nad swiftom .... ale mohol by to byt podobne ako vitara u nas dalsi trhak :yes: