Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Svatokrádež?! Everrati přestavěli ikonickou Pagodu na elektromobil

Lukáš Volšický
Diskuze (5)

Legendární roadster Mercedes-Benz SL generace W113 se představuje s čistě elektrickým pohonem. Speciální přestavba od britských Everrati je vratná a nezničí tak hodnotu žádného originálního kousku.

Je svatokrádež přestavět jeden z nejkrásnějších klasických mercedesů z tradičního spalovacího na čistě elektrický pohon? Britská společnost Everrati se věnuje přestavbám slavných historických aut na moderní elektromobily a už v minulosti nám ukázala třeba elektrický restomod kultovního Porsche 911. Teď se znovu připomíná s nejnovějším projektem, kterým oslavuje krásu šedesátých let.

Nejnovějším „klasickým elektromobilem“ od Everrati je legendární Mercedes-Benz SL generace W113,  celosvětově známý pod přezdívkou „Pagoda“. Tu luxusní roadster má podle siluety pevné střechy, tedy pokud ji má zrovna nasazenou. V Everrati zachovávají kompletně originální vzhled historického mercedesu a všechna vylepšení schovávají pod kapotu. Tam jsou benzinové řadové šestiválce už minulostí.

Everrati inovovanou Pagodu vybavili jedním elektromotorem a vysokonapěťovým akumulátorem s kapacitou 68 kWh a a pokročilým managementem teplot i spotřeby elektrické energie. S novou silou o 300 koních a 300 newtonmetrech je elektrická verze výkonnější než spalovací veterán. Ten se podle oficiálních internetových stránek úpravce pyšnil pouhými 170 koňmi a 240 newtonmetry. Elektrická Pagoda je tedy ekvivalentem vrcholné specifikace 280 SL.

Video se připravuje ...

Technici z Everrati novou elektrickou Pagodu naladili tak, aby jízdní dynamikou odpovídala originálu. Oba vozy akcelerují z 0 na 100 km/h za přibližně 7 sekund, přičemž dosahují stejné nejvyšší rychlosti 200 km/h. Novodobá elektrická Pagoda pak slibuje maximální čistě elektrický dojezd až 320 kilometrů na jedno nabití.

Základem každé přestavby je kompletně zrenovovaný veterán od specialistů na historické mercedesy. Konverze na elektrický pohon je přitom vratná, takže umožňuje zpětné namontování původního spalovacího motoru, díky čemuž si originální vozy zachovají hodnotu i do budoucna. Základní cenu přestavby však Everrati neuvádí, zveřejňuje ji pouze zájemcům na vyžádání.

Lukáš Volšický
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
29. 9. 2023 13:00
Je to nesmysl
do Pagody jedině benzín :yes:
Avatar - Ada je zase tady
28. 9. 2023 22:32
fuj
ikonou je tohle auto s dieselem
28. 9. 2023 20:26
Svatokrádež to neni
Spíše to zavání lehkou formou demence, respektive produkci pro dementní cílovku.