Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Švédská rallye po 2. dnu: Evans stále první, další zkouška zrušena

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 15. 2. 2020 • 10:28
85
Zobrazit náhledy (85)
Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020 Švédská rallye 2020

Brit Elffyn Evans (Toyota Yaris WRC) vede také po druhém dnu Švédskou rallye, druhý podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích 2020.

Česká posádka Filip Mareš a Jan Hloušek (Škoda Fabia R5 evo) je zatím na 20. místě a šestá v kategorii WRC3.

Teplé počasí dělá organizátorům i nadále velké starosti. Na neděli jsou hlášeny teploty osm stupňů Celsia, a tak museli zrušit první průjezd rychlostních zkouškou Likenäs dlouhou 21,19 kilometrů. Pojede se pouze jednou a to jako závěrečná Power Stage, na které získává prvních pět jezdců bonusové od pěti do jednoho bodu.

Vzhledem ke klimatickým podmínkám naplánovali na sobotu pořadatelé opakovaný program z pátku. Jednalo se o průjezd třemi naplánovanými rychlostními zkouškami v Norsku a na hranicích Norska a Švédska (Hof-Finnskog, Finnskogen, Nyckelvattnet). Den pak zakončila znovu další divácká erzeta Torsby Sprint. Na posádky čekalo během čtyř zkoušek 63,68 měřených kilometrů.

Lídr měl jednu krizi

Vedoucí Evans neponechal nic náhodě a vyhrál všechny tři klasické rychlostní zkoušky a na divácké speciálce byl „až“ čtvrtý. Přesto byl vždy rychlejší než jeho nejbližší pronásledovatel a obhájce titulu Estonec Ott Tänak (Hyundai i20 Coupé WRC) a před závěrečnou nedělní zkouškou tak má britský pilot k dobru 17,2 sekundy. „Celý den byl grip (přilnavost) vcelku docela dobrý, ale našla se místa, kde to klouzalo více než bych čekal. Zajímavé je, že ve výsledcích byly časy lepší, než byl můj pocit z jízdy. Jediným složitým momentem byl závěr osmé erzety, kde jsme při zkracování zatáčky zachytili ližinou a auto šlo dost bokem,“ zhodnotil Evans sobotní den.

Jeho nejbližší pronásledovatel Tänak nebyl se svým účinkováním spokojen, přestože je na „dostřel“ od první příčky. „Nemám z auta pocit, jaký bych chtěl mít. Netvrdím, že jedu dobře, ale snažím se. Lépe to nejde,“ řekl estonský pilot, který je aktuálně druhý. Nadšený nebyl ani jeho týmový kolega Thierry Neuville, který je zatím šestý. „Snažil jsem se jet rychle, ale podmínky se docela často měnily. Podle mých dojmů to bylo dost dobré, ale bohužel časy tomu neodpovídaly. Ukazuje, že na tak krátké soutěži se ztráta dohnat nedá,“ lamentoval Belgičan. O deset a půl sekundy za ním je na sedmém místě irský pilot Craig Breen, který u továrního týmu Hyundai vystřídal pro tuto soutěž legendárního Francouze Sebastiena Loeba. „Vypadá, že jsem mohl jet rychleji. V neděli ještě něco zkusím,“ prohlásil Breen.

video

Přetahovaná pro zkušeného

V boji o třetí místo, poslední pozici na stupních vítězů, se celou sobotu přetahovali dva jezdci továrního týmu Toyota Gazoo Racing. Na jedné straně šestinásobný mistr světa Sebastien Ogier z Francie a proti němu Kalle Rovanperä z Finska, jenž jede teprve druhý podnik mistrovství světa se speciálem kategorie WRC. Den začal na třetím místě mladík, ale Ogier se dostal po RZ8 před něj, aby mu to Fin v následující erzetě zase vrátil. Zkušený borec se však na bronzovou příčku prosadil v divácké erzetě. 

„Podmínky byly místy docela zrádné, nečekaně se objevilo několik hodně kluzkých míst. Dělám co je v mých silách, ale trochu ještě hledám nastavení auta. Grip má hodně dobrý, ovšem ještě se s tím musím naučit pracovat a víc autu věřit,“ prohlásil francouzský pilot. Rovanperä ztrácí na čtvrtém místě na svého mnohem zkušenějšího kolegu pouhých 0,5 sekundy. „Začátek dne byl z mé strany jezdecky určitě lepší, překvapilo mě, že tomu neodpovídaly časy. Po sedmé erzetě jsme na přejezdu udělali nějaké změny na autě, pár kilometrů jsem si na to zvykal a pak nuž se mi jelo hodně dobře,“ řekl k sobotě devatenáctiletý Fin. 

Se ztrátou 5,4 sekundy na Rovanpeäru je pátý jeho krajan Esapekka Lappi (Ford Fiesta WRC), jenž však má za sebou pouhých 4,5 sekundy Belgičana Neuvilla (Hyundai). A jak viděl Lappi sobotní průběh? „Určitě to bylo pozitivnější než v pátek a dařilo se mi dobře tlačit. Ke konci osmé zkoušky přišla jedna moje chyba, ale celkově mohu být spokojen. Rychleji to opravdu nešlo,“ řekl Lappi.

video

Latvala dostane Sardinii

Nejzkušenější jezdec startovního pole Jari-Matti Latvala (209 startů v MS) nastoupil v pátek s vozem Toyora Yaris WRC, ve kterém ho navigoval další zkušený finský pilot Juho Hänninen. Posádka jela pod křídly továrního Toyota Gazoo Racing, ale vzhledem k technickým problémům musela v závěru úvodního dne soutěže odstoupit.

Šéf stáje Toyota a bývalý čtyřnásobný světový šampion (1996–1999) Tommi Mäkinen vysvětlil příčinu potíží. „Jednalo o menší selhání jednoho ze členů našeho týmu. Vůz dostal ránu na spodní část a ližina poškodila hlavní kabeláž. Proto začal motor auta vynechávat. Chyba spočívala v tom, že kabel byl umístěn na špatném místě pod ližinou, než měl původně být. Na našich vozech se něco takového stalo vůbec poprvé. Musíme si dávat pozor, aby se to příště neopakovalo,“ uvedl Mäkinen a dodal: „Hodně mě to kvůli Jari-Mattimu mrzí, protože vím, jak se na tuhle soutěž těšil. V sobotu mohl nastoupit, ale v daných podmínkách by jako první vůz na trati neměl šance na dobrý výsledek. Raději mu nachystáme auto na jinou soutěž. Bavíme se společně o jeho startu začátkem letošního června na italské Sardinii.“

video

Průběžné pořadí (po 9 z 10 RZ)

1. Evans, Martin (Brit./Toyota Yaris WRC) 1:00:38,9; 2. Tänak, Järveoja (Est./Toyota Yaris WRC) +17,2; 3. Ogier, Ingrassia (Fr./Toyota Yaris WRC) +28,8; 4. Rovanperä, Haltunen (Fin./Toyota Yaris WRC) +29,3; 5. Lappi, Ferm (Fin./Ford Fiesta WRC) +34,7; 6. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupé) +39,2; 7. Breen, Nagle (Brit./Hyundai i20 Coupé WRC) +49,7; 8. Suninen, Lehtinen (Fin./Ford Fiesta WRC) +1:14,8; 9. Katsuta, Barrit (Jap./Toyota Yaris WRC) +1:37,4; 10. Huttunen, Lukka (Fin./Hyundai i20 R5) +3:39,1 (1. v kategorii WRC3); 11. Lindholm, Korhonen (Fin./Škoda Fabia R5 evo) +3:42,5; 12. Ostberg, Eriksen (Nor./Citrioën C3 R5) +3:45,0; 13. Veiby, Andersson (Nor., Švéd./Hyundai i20 R5) +4:00,8; 14. O. Solberg, Johnston (Nor., Ir./Škoda Fabia R5 evo) 4:10,6; 15. Kristoffersson, Skjaermoen (Švéd., Nor./Volkswagen Polo GTI R5) +4:11,7; 16. Tidemand, Barth (Švéd./Škoda Fabia R5 evo) +4:15,4; 17. Pietarinen, Anttila (Fin./Škoda Fabia R5 evo) +4:32,1; 18. Yates, Morgan (Brit./Ford Fiesta R5 MkII) +6:32,8; 19. Fourmaux, Jamoul (Fr./Ford Fiesta R5 MkII) +6:36,1; 20. Mareš, Hloušek (ČR/Škoda Fabia R5 evo) +6:44,9 (6. v kategorii WRC3); … 21. Gryjazin, Fedorov (Rus./Hyundai i20 R5) +7:29,3; 23. Solowow, Baran (Pol./Škoda Fabia R5) +8:43,8.

Zbývající program Švédské rallye 2020

Neděle (16. února) – 10.08 RZ10 (21,19 km) - zrušena, 12.18 RZ11 (21,19 km).

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku