Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Syn Ferdinanda Piëcha vstupuje mezi výrobce automobilů s vlastní značkou

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 23. 2. 2019
4
2
Piëch Mark Zero Concept je jméno prvního zástupce nové společnosti, kterou založil syn Ferdinanda Piëcha. Představení této novinky veřejnosti se má odehrát během autosalonu v Ženevě.

Piëch Mark Zero Concept se stane prvním zástupcem nové značky, za jejímž vznikem stojí Anton Piëch, který je synem Ferdinanda Piëcha a pravnukem Ferdinanda Porsche (1875-1951). Společnost Piëch Automotive založil v roce 2016 ve Švýcarsku a vlastně se zde celkem v tichosti věnoval vývoji vlastního vozu.

Ženevský autosalon se má nyní stát tím pravým místem pro představení prvního výsledku vývoje. Tím má být elektrické kupé Piëch Mark Zero Concept, jehož podobu prozatím naznačuje jen několik skic.

Podle nich novinka nadchne především milovníky tradičních linií ve stylu britských a italských sportovních vozů. Svou technikou pak má tento vůz dělat radost příznivcům elektromobilů, i když jeho jízdní vlastnosti mají být údajně velmi blízké sportovním automobilům s pohonem zadních kol.

Společnost Piëch Automotive prozatím neuvádí bližší informace o technice. Podle dostupných informací má Piëch Mark Zero Concept disponovat dojezdem na jedno nabití kolem 500 km v cyklu WLTP. Za zmiňovanými jízdními vlastnostmi má stát rozložení vzduchem chlazených baterií ve středovém tunelu a u zadní nápravy spolu s relativně příznivou hmotnosti vozu kolem 1800 kg.

Základem elektromobilu pak má být modulární platforma, na níž hodlá společnost Piëch Automotive stavět vedle sportovního kupé i čtyřmístný sedan a SUV. Zároveň chce mladá švýcarská firma tuto platformu nabízet i dalším automobilkám.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

design
traveldrive
| 23. 2. 2019
Vzhľad to má ľúbivý, ale sú to len kresby, kolesá typicky s obrovskými diskami skoro bez gumy, ktoré sa naviac nejak nevojdú do blatníkov. Zdvih pruženia by asi musel byť do centimetra...:-) Trošku nerozumiem veľkosti prednej mriežky, keďže má zabezpečovať iba chladenie bateriek, ale OK. Nie je to nič novátorské ani pokrokové (z pohľadu dizajnu, uvidíme, čo technika, lebo asi o ňu pôjde, keď chce ponúkať aj samotnú platformu), ale je to pekné.
design
ProchyTom
| 23. 2. 2019
Trochu aston martin, trochu amg gt a trochu porsche. Ale co furt dneska vymejslet, je to pekny. Ale ta cena asi nebude pekna >:D