Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tahle Fabia zatím skoro neztrácí hodnotu. Některé ojeté kusy dokonce stojí podobně jako nové auto

Jan Zajíc Jan Zajíc 3. 3. 2021 • 09:46
51
11
Zobrazit náhledy (51)
Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5

Škoda Fabia asi není autem, u něhož byste předpokládali něco jako sběratelský potenciál. Přesto existuje verze, která z hlediska hodnoty času vzdoruje pozoruhodným způsobem. Zatím.

Jde o Fabii Edition R5, kterou česká automobilka na trh uvedla v únoru roku 2018. Edice, která byla omezena na 1.300 exemplářů, z toho 300 pro české zákazníky, měla připomenout škodovácké úspěchy v motorsportu.

Všechny vozy byly lakovány bílou barvou (odkaz na tovární rallyeovou Fabii R5), kterou doplňují černé detaily, a dostaly také loga edice. Specialitka vycházela z provedení Monte Carlo, což znamená ostřejší vizáž díky zvýrazněnému „lízátku“ na předním nárazníku nebo střešnímu spoileru na zádi. Bez příplatku si zákazníci mohli vybrat sedmnáctipalcová litá kola.

Pro Edition R5 vlastně ani příplatková výbava neexistovala, výzbroj totiž až na kola byla pevně daná. Fabia nabídla například navigaci, zadní parkovací senzory, automatickou klimatizace nebo vyhřívaná přední sedadla.

To nejzajímavější se ovšem ukrývá pod kapotou, kde pracuje turbodmychadlem přeplňovaný motor 1.4 TSI o výkonu 92 kW a točivém momentu 200 N.m. Spojený je výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Jedna-čtyřka přišla už v době, kdy jste si do Fabie po konci jednotky 1.2 TSI (2017) mohli objednat jen tříválce. Edition R5 je také jedinou verzí třetí generace českého supermini s motorem 1.4 TSI.

Jeho výkon pak stačí na zrychlení z klidu na stovku za 8,8 sekundy a maximální rychlost 203 km/h. Limitka dostala také o 15 mm snížený podvozek, tlumiče jsou sériové.

Asi vás nepřekvapí, že v době uvedení na trh byla tato edice nejdražší variantou Fabie, stála 474.900 korun.

A zajímavé je, že relativně vysokou cenu si drží i dnes, po třech letech od zahájení prodeje. V české inzerci lze narazit jen na několik kusů na prodej, jejich cena se však vždy drží nad 415 tisíci korun - a přitom nejde o neježděné kousky, na tachometru mají i desítky tisíc kilometrů.

Pohled do evropské inzerce pak odhalí exempláře s nízkými nájezdy, za něž prodejce dokonce aktuálně žádá víc peněz, než kolik činila česká cena za nový vůz v roce 2018. Za jednu Fabii Edition R5 s 4.295 km na tachometru chce například jistý německý prodejce půl milionu korun.

Tak co, koupili byste si tři roky starou Fabii za víc než 400 tisíc? Anebo je ještě na posuzování hodnoty brzy? 

Související články

Témata
4. 3. 2021 19:05
Z počátku to nebyla žádná sláva, do budoucna se uvidí
Skladové a předváděcí kusy rozprodávali dealeři docela dlouho a leckdy byla cenovka nižší než oficiální. Důvod malého zájmu všichni ví. DSGéčko tomu sebere i ten malinkatý nádech zážitku za volantem, které by takové auto mohlo nabídnout.
Avšak vzhledem k tomu, že množství kusů bylo opravdu velmi hodně limitováno, může cena do budoucna vzrůst. Ne proto, že by to tom snily davy řidičů, ale prostě jako sběratelský kousek.
4. 3. 2021 14:47
Re: Warmhatch
Netrápí....jezdím s tím max. týden v roce, když mám běžně užívané auto v servisu. Byla to jen reakce na dotaz, zda bych si to koupil ;-)
Avatar - Emel
4. 3. 2021 11:21
Re: Výsměch R5ce
Mělo mělo... to samozřejmě záleží, co ti koncern dovolí, kolik do toho chceš vrazit a za kolik to prodávat. Jasně, rozšířený auto s bodykitem a technikou Pola GTI vč. manuálu - to by bylo to pravé (už ale homologačně náročné... navíc Polo není úplně stejná platforma).
Problém je, že Fabia není žádná prodejní hvězda, v Evropě ani jinde... a není ani tou sportovnější v koncernovém trojlístku, naopak. Byl docela zázrak, že jim vůbec tak dlouho dovolili jezdit rallye s továrním týmem.
Avatar - Emel
4. 3. 2021 11:14
Re: Warmhatch
Jestli tě trápí stabilizace, tak to je u většiny Škodovek poměrně snadno řešitelné přes diagnostiku... dá se nastavit smáčknutí a podržení tlačítka, třeba smáčknutí na sport podržení na off... protiprokluz a ESP (já to teda znám z MQB O3, nevím co z toho umí i Fabia).
4. 3. 2021 10:31
Výsměch R5ce
Tohle auto je výsměch tomu na které odkazuje..... Vzít bílé Monte Carlo,fláknout pár nálepek a zelený kola.... Možná držák ceny,ale taky snadný způsob jak vydělat.... Pseudo všech RSek,Monte Carl a i těchto R5 jezdí....... Vždyť ty kola se co chvíli objevují i na bazosu atd jako nová.... Tohle mělo dostat mírně širší blatníky, křídlo alespoň podobný jako R5 atd.....

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku