Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tahle motokára je rychlejší než Bugatti Chiron! Za kolik zvládne 0-100 km/h?

David Bureš
Diskuze (9)
V Torontu sídlící firma postavila bestiální motokáru, která si dokáže poradit i s mnohými supersporty. A navíc je poháněna elektřinou!

Motokáry si spíše než s rychlostí v přímce spojíme s mrštnými jízdními vlastnostmi a vysokou rychlostí v zatáčce. Jenže díky nízké hmotnosti tyto stroje bývají opravdu rychlé i ve sprintu. Dokazuje to i nejnovější dílo kanadské firmy Daymak, specialisty na elektřinou poháněná vozidla, jejíž model C5 Blast Go-Kart Ultimate zvládne zrychlit z 0-96 km/h za pouhé 1,5 sekundy!

Díky tomu je tento stroj na stovce výrazně rychlejší než potenciálně nejrychlejší sériové auto světa Bugatti Chiron, který disciplínu akcelerace z 0-96 km/h zvládá za 2,4 sekundy. Motokára je dokonce rychlejší než šílený Dodge Challenger SRT Demon, který je na 96 km/h o desetinu rychleji než Chiron.

Výrobci se této akcelerace povedlo dosáhnout zajímavým způsobem. Viceprezident firmy Jason Roy hovoří o maximálním snížení hmotnosti, což v tomto případě neznamená lehkou konstrukci (motokára je poháněna elektřinou, tudíž musí používat těžké baterie), ale hrátky s přítlakem.

Součástí motokáry je totiž hned osm elektřinou poháněných ventilátorů, které vytvářejí vztlak 100 kilogramů. Pomocí toho vozidlo zvedají tak, aby se snížilo tření. Jedná se vlastně o opačný princip než v někdejším monopostu Formule 1 Brabham BT46, který pomocí ventilátoru vysával zpod vozidla vzduch, aby tím přítlak naopak zvyšoval. Sama firma přiznává, že si při konstrukci musela dávat velký pozor, stačilo nastavit ventilátory špatně a motokára se může vznést.

Jelikož jsou motokáry hlavně o rychlých průjezdech zatáčkou a tudíž přítlak potřebují, může se toto řešení zdát zvláštní. Výrobce ale zdůrazňuje, že práci ventilátorů lze upravit podle potřeby. Lze je tak nastavit i pro maximální přítlak. Motokára kanadské společnosti poháněná elektromotorem o výkonu 10 kW, který čerpá svoji energii z lithium-iontových baterií o kapacitě 2,4 kWh, tak zvládne být hodně rychlá i v zatáčkách. Daymak C5 Blast Go-Kart Ultimate ale není levný, firma za model žádá 59.999 amerických dolarů, což je v přepočtu asi 1,5 milionu korun.

Daymak je v Torontu založená společnost specializující se na vozidla poháněná elektřinou. Vedle elektrické motokáry Daymak C5 produkuje též elektrokola, elektrické skútry nebo elektřinou poháněná vozítka pro děti. V této oblasti působí již od roku 2001.

David Bureš
Diskuze (9)
Avatar - Ozzman
17. 5. 2017 07:55
Re: do motobydla
To už by se Pája s Dinarem fakt zabili >:D
16. 5. 2017 23:08
Re: Hmmm
Plně souhlasím.
Jen když člověk na živo vidí Deltu S4 (nádherné auto), které brumlá, prská, střílí a smrdí spáleným vysokooktanovým benzínem, má velký respekt... Ale tohle auto s přehledem voserou splašený trubky... paradox...

Jednou vidět, než stokrát číst.
16. 5. 2017 21:45
Re: a
0-400 km/h motokára?
Avatar - speedfred
16. 5. 2017 20:09
do motobydla
s tou karou :-)
16. 5. 2017 19:31
Re: Hmmm
Což vzhledem k poměru váha/výkon není zas až tak nepochopitelné.