22.6. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Bugatti Chiron je rychlejší než speciály Le Mans

 

Nejnovější dílo automobilky z Molsheimu se prohánělo na okruhu la Sarthe. A jak je pro bugatky zvykem, jelo pěkně rychle.

Bugatti je dnes známé hlavně výrobou nejrychlejších aut na světě, v minulosti bylo ale také slavnou závodní značkou. Letos firma svojí závodní historii připomněla, když se vrátila do Le Mans a tam předvedla svůj nejnovější model, Chiron.

Chiron před samotným zahájením závodu vyrazil na trať, aby ve Francii vůbec poprvé oficiálně ukázal své schopnosti. A jízdní prezentace to byla opravdu velkolepá, automobil blízký sériové variantě (avšak zatím bez schválení) na okruhu dosáhl rychlosti takřka 380 km/h. To podle firmy znamená, že chiron byl v tomto ohledu rychlejší než všechny speciály přímo nasazené v letošní 24hodinovce!

Za volantem chironu při tomto průvodním kole přitom neseděl žádný zkušený závodník, nýbrž osmapadesátiletý manažer Wolfgang Dürheimer, dnešní generální ředitel Bugatti. I to dokazuje, že s chironem stejně jako s veyronem zvládne rychle jezdit každý.

Návrat do Le Mans byl i jistým návratem do historie. Vozy bugatti totiž slavný vytrvalostní závod dvakrát vyhrály. Vítězství jsou už ale pěkně vousatá, datují se do let 1937 a 1939. Z vítězství se dvakrát radoval Jean-Pierre Wimille, kterého při první výhře doplnil Robert Benoist a při druhé Pierre Veyron. Vítěznými vozy se staly Typ 57G Tank a Typ 57S Tank. Na počest francouzského výrobce se navíc dodnes jmenuje lemanský okruh Bugatti, který je součástí tratě při čtyřiadvacetihodinovém závodu.

Bugatti Chiron: Nejrychlejší auto světa je jako čekání na Godota (+video)

O Bugatti Chiron se obecně předpokládá, že naváže na veyron a stane se nejrychlejším sériovým automobilem na světě. Pro to má dobré předpoklady, protože jeho čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválcový agregát je naladěn na výkon 1.500 koní (1.103 kW) a točivý moment 1.600 N.m. To jsou hodnoty, kterému výkonově mohou stačit jen nějaké speciály od tuningových úpravců nebo třeba Koenigsegg Regera, který jej dokonce s parametry přes 1.500 koní a více než 2.000 N.m překonává.

Bugatti Chiron: 1.500 koní, 420 km/h, 500 kusů

Díky této síle má vůz pojmenovaný po slavném monackém závodníkovi Louisi Chironovi zvládnout jet až 420 km/h, což je více než první veyron s maximálkou 407 km/h. Jedná se ale o elektronicky omezenou maximálku, obecně se předvídá, že vůz zvládne jet mnohem rychleji. Vždyť takový Veyron Super Sport prodávaný s omezovačem na 415 km/h zajel na okruhu Ehra-Lessien rekordních 431 km/h.

Výroba chironu bude omezena na 500 exemplářů, přičemž automobilka už eviduje přes 200 objednávek na tento vůz. První majitelé se auta dočkají už letos na podzim, přičemž ze svých peněženek (tedy spíš ze svých trezorů) budou muset vytáhnout alespoň 2,4 milionu eur (bezmála 65 milionů korun). Právě taková je základní cenovka „širónu.“

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 



Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Jednotka v měřítku 1:4 bohužel není funkční, přesto jde o…

Sběratel luxusních aut si pořídil Chiron. Z majitele Jaguaru F-Type SVR si udělal dobrý den Sběratel luxusních aut si pořídil Chiron. Z majitele Jaguaru F-Type SVR si udělal dobrý den

Jak to dopadne, když vlastník Jaguaru F-Type SVR vyzve na…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Dnes 19:50

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na koncepty většího X Plus a menšího iPhonu SE

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na…

Snad jste si nemysleli, že to iPhonem X končí. Naopak, pro Apple je to nový začátek. Jedinou otázkou je, jak to…

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

 

iSport.cz

Koné o svém vyloučení: Stupidní chování! Oslabené Brno i tak slavilo

Koné o svém vyloučení: Stupidní chování! Oslabené…

Těchto tří bodů si budou fotbalisté Zbrojovky hodně vážit. Proti Teplicím museli hrát 50 minut o deseti, protože…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…