Tahle Škoda Felicia bez střechy stojí skoro milion. Vzniklo jich jen 39
Vzácná škodovka MTX Cabrio je dílem společnosti Metalex, která se v minulosti věnovala hlavně výrobě formulí a kabrioletů.
Původní Škoda Felicia se koncem padesátých let začala prodávat jako kabriolet. Když však Škodovka v devadesátých letech přišla se stejnojmenným novým modelem, širého nebe nad hlavou si užila jen menšina majitelů. Jediným způsobem, jak si v novodobé felicii užít vítr ve vlasech, bylo posadit se na zadní sedadla stylové Felicie Fun. Na jejích zadních sedadlech jste totiž ve slunečných dnech mohli sedět „venku za kabinou“.
Absenci moderní felicie se stahovací střechou se ve druhé polovině devadesátých let rozhodl vyřešit pražský Metalex, když vyvinul duchovního nástupce otevřeného favoritu Škoda MTX Roadster. Styling nového kabrioletu, vycházejícího ze standardního pětidveřového hatchbacku, vytvořil Pavel Škarka ze zlínské katedry designu Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze.
Uříznutí tovární plechové střechy z felicie si však vyžádalo spoustu nových výztuh. Podlahová část byla zpevněna zesílenými prahy a dvěma novými příčníky, nad oběma páry tlumičů se objevily vzpěry a mezi řady sedadel přibyl ochranný oblouk. Stahovací látková střecha se skládala ze tří vrstev materiálu a pod její schránkou na uložení se nacházel zavazadlový prostor.

Nový vůz MTX Cabrio začal vznikat v roce 1997 a vyráběl se až do roku 2000, přičemž v roce 1998 se Metalex přizpůsobil faceliftu modelu. Čtyřmístný kabriolet se vyrobil v počtu 39 kusů a dnes je vyhledávaným sběratelským artiklem, za který můžete zaplatit pořádnou sumu peněz.
V české inzerci se právě teď prodává jeden kousek, jež je v pořadí 27. vyrobeným. Nabízí jej královehradecká společnost Cabrio Gallery a uvádí, že se jedná o originální kus bez tuningu a zásahu kutila. Exemplář z roku 1999 s původním lakem zatím najel jen přibližně 29 tisíc kilometrů. Zveřejněná fotografie technického průkazu pak prozrazuje, že pod kapotou má atmosférickou čtyřválcovou třináctistovku s maximálním výkonem 50 kW (68 koní).
Jak už jsme však uvedli, tuhle raritu si rozhodně nekoupíte za pár šupů. Prodejce ji nabízí za nemalých 900 tisíc korun. To je pořádná suma za felicii, ale za velkou exkluzivitu se holt platí.