Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tahle ojetá Dacia Duster z roku 2013 je dražší než nový kus. Má totiž něco, co vám prodejce nedá

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Když se podíváte do současného ceníku Dacie Duster, zjistíte, že nejdražší provedení bez příplatků startuje na 481.900 Kč. Jenže za tento ojetý kousek z roku 2013 prodejce žádá více než 600 tisíc.

Důvodem je zvláštní výbava prodávaného exempláře. K této dacii totiž dostanete terénní pásy.

Konkrétně jde o výrobek rumunské společnosti ACF Industrie, kterou v roce 2000 založili dva bratři z Francie - Pierre a Nicolas Levivierovi. Firma se soustředí na konverze běžných osobních aut na pásová.

Ale není to tak, že by vám z vozu udělala jen pásák, její řešení je mnohem praktičtější, umožňuje totiž pásy podle potřeby měnit za kola. Na internetových stránkách společnost tvrdí, že montáž pásů jednomu člověku zabere hodinu práce.

A uvádí, že pásy se hodí zejména do bláta, písku a sněhu, ovšem vůz s nimi může i na silnici. Po instalaci pásů se samozřejmě zvedne světlá výška automobilu, až o 210 milimetrů.

Duster, který se objevil v české inzerci, sloužil jako taxík v Peci pod Sněžkou (stejně upravených rumunských SUV tam prý jezdí víc), pásy tedy dostal hlavně kvůli jízdě sněhem. Jak už bylo řečeno, jde o model z roku 2013.

Pod kapotou pracuje turbodiesel o objemu 1,5 litru a výkonu 81 kW. Poháněna jsou pochopitelně všechna kola. Komfortní výbava není špatná, nechybí klimatizace, nastavitelný volant, rádio s CD přehrávačem, elektricky ovládaná okna u řidiče a spolujezdce, dálkové centrální zamykání či palubní počítač.

A cena? Prodejce za Dacii Duster s unikátními pásy žádá 499 tisíc korun bez DPH, s DPH tedy 603.790 Kč. Mimochodem, ty pásy stojí jako nové asi 300 tisíc.

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme