Také Bentley zasáhly nové emisní normy. Až katastrofálně!
Letošní září a s tím související zahájení platnosti nových emisních norem v Evropské unii ukázalo v celé své nahotě, jak některé automobilky nebyly na tato pravidla dobře připraveny. To platí hlavně pro koncern Volkswagen Group, a to nejen pro jeho masové značky, ale také třeba pro Bentley.
„Bohužel jsme nebyli dostatečně rychlí, abychom v rámci procesů uvnitř koncernu rezervovali kapacitu a upřednostnili naše deriváty, abychom je měli homologované včas,“ přiznává generální ředitel Bentley Adrian Hallmank. „V Evropě není dostatečná kapacita otestovat všechny deriváty, a tak jsme v naší prioritě měli být nemilosrdní,“ dodává.
Automobilka tak podle slov svého šéfa uvázla ve frontě na testování podle nových emisních pravidel, což pro ni má až katastrofální důsledky. Z finanční zprávy už vyplývá, že Bentley za prvních devět měsíců vykázalo ztrátu 137 milionů eur (bezmála 3,5 miliardy korun). Vedle nových emisních norem však za to může i slabá libra, ovlivňující cenu komponentů dovážených z kontinentální Evropy.
Kvůli novým emisním normám pak automobilka letos podle odhadů prodá o 300 až 400 aut méně než před rokem. Za prvních devět měsíců roku už prodeje Bentley meziročně klesly o 11 %, na 6.643 vozů.
Nové emisní normy konkrétně posunuly zahájení prodeje nového kupé Continental GT. Automobilka také odsunula příchod Bentaygy v plug-in hybridní verzi, jejíchž příchod je nyní naplánován na březen 2019. Místo toho se raději zaměřila na homologaci svých více objemových modelů.
Výhled pro následující rok je ale optimistický. „Tento rok je rokem přeměny pro lepší obchodní model, v příštím roce tak uvidíme start významného růstu a návrat k normálu, co se týče zisku,“ tvrdí šéf Bentley, který ve funkci působí od února. Tak se nechme překvapit, zda je tento pohled opravdu reálný.