Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Také Bentley zasáhly nové emisní normy. Až katastrofálně!

David Bureš
Diskuze (10)
Nové emisní normy v Evropské unii znamenají, že Bentley letos prodá až o 400 aut méně. Pro relativně malého výrobce to může být katastrofální.

Letošní září a s tím související zahájení platnosti nových emisních norem v Evropské unii ukázalo v celé své nahotě, jak některé automobilky nebyly na tato pravidla dobře připraveny. To platí hlavně pro koncern Volkswagen Group, a to nejen pro jeho masové značky, ale také třeba pro Bentley.

„Bohužel jsme nebyli dostatečně rychlí, abychom v rámci procesů uvnitř koncernu rezervovali kapacitu a upřednostnili naše deriváty, abychom je měli homologované včas,“ přiznává generální ředitel Bentley Adrian Hallmank. „V Evropě není dostatečná kapacita otestovat všechny deriváty, a tak jsme v naší prioritě měli být nemilosrdní,“ dodává.

Automobilka tak podle slov svého šéfa uvázla ve frontě na testování podle nových emisních pravidel, což pro ni má až katastrofální důsledky. Z finanční zprávy už vyplývá, že Bentley za prvních devět měsíců vykázalo ztrátu 137 milionů eur (bezmála 3,5 miliardy korun). Vedle nových emisních norem však za to může i slabá libra, ovlivňující cenu komponentů dovážených z kontinentální Evropy.

Video se připravuje ...

Kvůli novým emisním normám pak automobilka letos podle odhadů prodá o 300 až 400 aut méně než před rokem. Za prvních devět měsíců roku už prodeje Bentley meziročně klesly o 11 %, na 6.643 vozů.

Nové emisní normy konkrétně posunuly zahájení prodeje nového kupé Continental GT. Automobilka také odsunula příchod Bentaygy v plug-in hybridní verzi, jejíchž příchod je nyní naplánován na březen 2019. Místo toho se raději zaměřila na homologaci svých více objemových modelů.

Výhled pro následující rok je ale optimistický. „Tento rok je rokem přeměny pro lepší obchodní model, v příštím roce tak uvidíme start významného růstu a návrat k normálu, co se týče zisku,“ tvrdí šéf Bentley, který ve funkci působí od února. Tak se nechme překvapit, zda je tento pohled opravdu reálný.

David Bureš
Diskuze (10)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
27. 11. 2018 22:09
Re: VW Group
:yes: :-!
Avatar - Hammunasakra
27. 11. 2018 22:08
Re: bentley
Víme že podvádzali všetci, jedni o hodně menej druzí o hodně viac. VW bol ale ten prvý = co podváděl zdaleka nejvíc

A udělal to navíc úplně špatně = nafta i když s horšíma emisema až tak nevadí na dálnici nejhorší je chrlící diesel poskakující v koloně aut. A oni SW nastavili tak debilně = že tam chrlil vůbec nejvíc = idioti
27. 11. 2018 21:07
Re: VW Group
Zajimava myslenka. VW prokazatelne (sam to uvedl) podvadel v emisich dieselu, udavanych spotrebach, ankete (napr. ADAC skandal), cx Golf VII, elektrorevoluci, hybridni revoluci (aktualne zadny plug-in hybrid a jediny EV, sorry vlstne dva) a dokonce i v hodnotach zrychleni 0-100 (to sice nepriznali, ale hodnoty vyrobce - VW nebyly dosahovany v testech - narozdil od ostatnich automobilek)..

O katastrofalni spolehlivosti treba tsi nebo dsg snad psat ani nemusim.

A samozrejme podvadi dal. Dal je nejvetsi bojovnik proti snizeni limitu co2.
Jiste to ma i mnoho spolecneho s jeho katarskym vlastnikem.

Proc ostatni automobilky takove problemy nemaji?
Proc se treba BMW stalo v zari nemeckou jednickou?
Taky zrejme podvadeli. Ale zrejme ne tolik :-)
27. 11. 2018 17:34
Re: bentley
myslím, že podvádzali všetci, jedni menej druhí viac, ale všetci. vw bol len prvý na rane.
Avatar - Hammunasakra
27. 11. 2018 17:32
Re: VW Group
:yes: :-)