16.9. 2018 Jiří Baborský

Jízdní dojmy s Bentley Continental GT: Na skok v lepším světě

 

Jako jediná česká redakce jsme usedli do překrásného interiéru nového Bentley Continental GT a vyzkoušeli blahobyt za volantem třetí generace luxusního gran turisma.

Dnes vám ještě neřekneme, jak nový continental krouhá zatáčky a jak se s ním letí po dálnici maximální rychlostí 333 km/h.

Na to jsou švédské a norské rychlostní limity, nekompromisní policisté a ruinující pokuty příliš odstrašující. Exkluzivní pozvání pro osm vybraných novinářů z celé Evropy jsme přijali s cílem načerpat první dojmy z třetí generace luxusního kupé, tedy budeme-li hloubkově zmodernizovaný model z roku 2011 považovat za druhé pokolení. Fakticky se ale předchůdce prodával od roku 2003 a zub času se podepsal jak na zavalitých tvarech, tak stárnoucí technice.

I tak byl ale do posledních chvil kariéry úspěšný, ještě loni si jej pořídilo na dvacet Čechů.

Nicméně novinka přepisuje pravidla hry. Působí štíhleji, dynamičtější, celkovému dojmu prospělo natažení rozvoru. Svěží design nese všechny charakteristické rysy Bentley: čtyřokou příď, oválné koncové svítilny nebo vystouplé zadní blatníky.

Rolls-Royce Cullinan dorazil do Prahy a my byli exkluzivně u toho

Pohled šikmo zezadu se nám líbí asi nejvíc. Tedy po interiéru, který považujeme za hotové umělecké dílo. Nenapadá nás krásnější řidičské prostředí. Naživo působí stejně úchvatně jako na fotografiích. Plynulé křivky, vysoký středový tunel, vůně kůže, lesk dřeva a kovu nás dokonale pohltily. Připadáme si stoprocentní součástí vozu, ze všeho kolem vyzařuje robustnost, poctivost a ruční práce s až úchylným smyslem pro detail. Pod kapotou máme to nejlepší z kuchyně v Crewe. Dvakrát přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec uspořádaný do W o výkonu 467 kW a točivém momentu 900 Nm, který prošel komplexní modernizací. Asi nemá smysl vysvětlovat, že dynamika pojízdného paláce je navzdory hmotnosti 2,3 tuny (zhubl kolem 70 kg) ohromující.

Díky přebytku síly si na severských rovinkách bubláme lehce nad volnoběhem a užíváme si, jak se podvozek s 21palcovými koly plavně pohupuje.

Zatím jedeme v režimu Bentley, který výrobce považuje za optimální. Přepnout ale můžeme i do maximálně komfortního módu nebo režimu Sport, který razantně přitvrdí muziku. Vše adaptivní přiostří, z dálky doléhá bouře výfuků a my se můžeme oddávat nefalšované sportovní jízdě. Té prospěl přechod od měničového automatu k dvouspojkové převodovce, která řadí rychleji a svižně se přizpůsobuje změnám tempa. Přitom v poklidném rytmu řadí sametově, byť občasné svévolné cuknutí si jako každé jiné DSG neodpustí.

Bentley Continental GT naživo: Fotky neklamaly, vypadá fantasticky!

Severská ochutnávka naštěstí přinesla i pár pěkných zatáček, které nám stačily ke zjištění, že se významně zlepšily jízdní vlastnosti. Motor novinky se posunul dozadu a zlepšilo se tak rozložení hmoty. Kupé radostněji zatáčí a vyvést ho z míry je i díky permanentnímu pohonu všech kol v legálních rychlostech prakticky nemožné.

Relevantní zájemce potěší zpráva, že nový Continental GT už se prodává. První kus byl českému klientovi předán v červnu, celkem u nás můžete potkat čtyři a do konce roku má být vykryto na dvacet objednávek. Další vlnu zájmu pak vyvolá kabriolet, jenž se má představit koncem roku.

Britský salonek

Během jízd nám dělal společnost Darren Day, šéfdesignér interiérů Bentley. Aniž bychom mu chtěli jakkoli podlézat, vysekli jsme jeho týmu poklonu. Podle nás navrhli nejúchvatnější interiér současnosti. Darren přiznal, že návrh novinky na čistém papíře byl velkou výzvou. Křídla ze znaku automobilky jsou uvnitř kupé symbolizována oblouky, které se rozbíhají ze středové konzole a posádku obepínají. Fascinují nás minimální spáry a plynulost napojení všech celků, oči nemůžeme spustit z jemného vroubkování všech kovových ovladačů. O nich dokáže Darren hovořit hodiny. Za tímto nenápadným, ale nesmírně luxusním detailem stojí tisíce hodin vývoje, hledání správné technologie a cizelování nejmenších detailů. Aby si práci ještě více „zkomplikovali“, jsou pro zvýšení efektu do koleček a páček zasazené bronzové kroužky. Stejné vroubky najdeme i na spodní straně páček řazení nebo vnitřní straně klik – jak říká autor, jde o luxus, který nevidíte, ale vnímáte hmatem.

Plusy

  • Parádní motor
  • Úchvatný interiér
  • Cestovní komfort
  • Výborné odhlučnění
  • Při klidné jízdě nízká spotřeba

Minusy

  • Řada běžných asistenčních technologií za vysoký příplatek
  • Rány od kol na krátkých nerovnostech
  • Dvouspojková převodovka občas „překvapí cuknutím

Základní údaje
Motor zážehový W12 twin-turbo
Zdvihový objem (cm3) 5950
Výkon (kW/min-1)/6000
Točivý moment (Nm/min-1) 900/1350-4500
Převodovka, pohon 8° dvouspojková, 4x4
Provozní hmotnost (kg) 2327
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 3,7
Maximální rychlost (km/h) 333
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 12,2
Základní cena (Kč) 5 395 367
Spolupracujeme s TipCars.com
Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše

Kdyby poslanci nynější vládě Andreje Babiše (ANO)…

Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak

Nejdelším železničním tunelem v ČR projel ve čtvrtek…

GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti

Projekt Samsung Tvoje šance, který pomáhá dětem v…

Mayové se kvůli brexitu drolí vláda Mayové se kvůli brexitu drolí vláda

Zveřejnění návrhu dohody mezi Velkou Británií a Evropsku…

 
 

Přidat názorDiskuse: Jízdní dojmy s Bentley Continental GT: Na…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN

Z populárních trendů na YouTube si dělal známý moderátor…

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím…

 



Bentley odhaluje nový Continental GT3 pro závodní okruhy Bentley odhaluje nový Continental GT3 pro závodní okruhy

Bentley Continental GT se koncem letošního léta…

Bentley Continental GT naživo: Fotky neklamaly, vypadá fantasticky! Bentley Continental GT naživo: Fotky neklamaly, vypadá fantasticky!

Pokud ve vás úvodní snímky zcela nového Continentalu GT…

 



 
Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Včera

Pro nezasvěcené to může být divná stará krabice. I Simče se však nakonec géčko líbilo.




Blesk.cz

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je už 100 tisíc

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je…

Miliony Venezuelanů utekly ze své zbídačené země, kde panuje hospodářská krize. Sta tisíce z nich přitom…

Dotace na zateplení i dešťovku mění podmínky: Jak získat od státu až 450 tisíc?

Dotace na zateplení i dešťovku mění podmínky: Jak…

Od poloviny října mohou lidé nově žádat o dotace na zateplení, které provedou svépomocí. Není to ale jediná…

 

iSport.cz

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v bráně zářil Pavlenka

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v…

Úkol splněn! Česká reprezentace obstála i ve třetím utkání pod novým trenérem Jaroslavem Šilhavým a přípravný…

Fotbalová Sparta slaví 125 let: retro ve speciálním Sport Magazínu

Fotbalová Sparta slaví 125 let: retro ve speciálním…

Ideální jedenáctka, nejschopnější trenéři i nejpamátnější zápasy, které si spojíte s dějinami nejslavnějšího…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová revoluce byla měkká, z estébáků udělala úspěšné podnikatele

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová…

Tak tu zase máme výročí 17. listopadu. Dost dobrá příležitost zamyslet se, co nám přinesl 17. listopad 1989.…

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve Švýcarsku studoval

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve…

Premiér Andrej Babiš (ANO) dnes ve stručném vyjádření novinářům řekl, že jeho syn Andrej nikdy nebyl českým…