Takhle vypadá první hotová Tesla Model S kombi. Co na ní říkáte?
Kombíky jsou hlavně evropská záležitost, i proto americká automobilka Tesla žádný takový vůz zatím nepředstavila. Podle britské společnosti Qwest je to však škoda, a tak se rozhodla elektrickou Teslu postavit vlastními silami. Nyní je vůz na základech Tesly Model S hotov a Qwest se jím chlubí na prvních videích z dílny. Tak jak se vám líbí?
Na twitterovém účtu společnosti zveřejněná videa ukazují to nejdůležitější, tedy podobu zadních partií upravené Tesly. Liší se hlavně horní část zádi s protaženou střechou, koncová světla si uchovala stejný tvar jako ve výchozím Modelu S. Zachován je i chromovaný vodorovný pás nad poznávací značkou, samotné víko už je ale samozřejmě jiné.
Detailní pohled do útrob zatím Qwest zatím nezveřejnil, můžeme tak jen odhadovat, jaký je objem zavazadelníku a zda vůz disponuje nějakými praktickými vychytávkami, třeba na upevnění bagáže.
Práce na Tesle Model S kombi odstartovaly v lednu 2016. Byly reakcí na kamarádskou návštěvu v baru, při níž si jeden ze společnosti postěžoval na nepraktičnost zakoupené Tesly Model S. Vadilo mu, že kvůli tvaru střechy nemůže uvnitř převážet své psy. Slovo dalo slovo a práce na elektrickém kombíku začaly.
Těch se přitom zúčastnili zkušení inženýři. Jeden z členů týmu, Dorian Hindmarsh, pracuje ve světě automobilu a automobilových závodů už takřka 20 let, zatímco další, Jim Router, má mimo jiné zkušenosti z Le Mans.
Nová zadní část vozu byla vyrobena z karbonových vláken, a to kvůli kombinaci vysoké pevnosti a nízké hmotnosti. S hliníkovou karoserií auta je pak spojena pomocí speciálních tmelů. Zhotovena může být buď v barvě karoserie, nebo v kontrastním odstínu, s viditelnými uhlíkovými vlákny okolo víka kufru. Zajímavostí pak je fakt, že s projektem byla už v počátku seznámena i sama automobilka Tesla, která si vyžádala blíže nespecifikované úpravy.
Qwest přitom není jedinou společností pracující na Tesle s karoserií kombi. Na takovém autě pracuje i Niels van Roij, který chce „svůj“ kombík vyrábět u holandské firmy RemetzCar. V plánu má postavit 20 exemplářů tohoto „shooting braku.“