Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Takhle zpívá Alfa Romeo 155 V6 Ti. To je zvuk!

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 7. 4. 2017
18
Motory závodních automobilů poskytují nejen úžasné výkony, ale také patřičnou zvukovou kulisu. Jasným důkazem je i závodní Alfa Romeo z první poloviny 90. let. Jak zpívá její šestiválec je dobře patrné z přiloženého videa.

360p480p240p720p

Ostrý zvuk vysokootáčkového motoru této Alfy vynikne obzvláště ve srovnání s tím, jak znějí přeplňované motory současných monopostů Formule 1. Ve videu ukázaná Alfa Romeo 155 Ti byla aktivní v letech 1993 až 1996, a to v Německém mistrovství cestovních vozů (DTM – Deutsche Tourenwagen Meisterschaft), od roku 1995 přejmenovaný na International Touring Car Series. S vozem jezdil tovární tým Alfa Corse, reprezentovaný jezdci Alessandrem Nanninim a Nicolou Larinim, přičemž nejúspěšnější sezonou byla hned ta první v roce 1993. V ní Larini vyhrál 11 z 22 závodů.

Technicky vzato vůz poháněl vidlicový šestiválec o objemu 2,5 litru s úhlem rozevření řad válců 60 stupňů. Poskytoval výkon 360 kW při 11.500 otáčkách za minutu. Auto mělo poháněná všechna kola. Verze pro sezonu 1996 ale dostala odlišný motor, jehož základem byl známý agregát PRV (Peugeot-Renault-Volvo), což mimo jiné přineslo změnu v úhlu rozevření řad válců na 90 stupňů. Výkon 360 kW zůstal stejný, avšak otáčky, při kterých je dosahován, se zvýšily o 400 za minutu. Celkem závodní Alfa Romeo 155 V6 Ti získala 38 vítězství.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar -
155
| 19. 4. 2017
K zahození?
GTA byla mnohem rychlejší než V6 TI, protože místo atm. šestiválce měla starý litinový čtyřválec Lampredi TwinCam Turbo 16v známý z Delty Integrale, z níž pocházely i transmise a konstrukčně stejná s Deltou byla i zadní náprava (opět zcela odlišná od V6 TI). Přitom V6 TI měla nižší těžiště, lepší rozložení hmoty a byla lehčí.
Inu, turbo ničím nenahradíš...
GTA vycházela ze sériové 155 Q4 (2.0 turbo 16v 4x4), avšak podstatná změna byla právě v té zadní nápravě. Bohuižel současné ceny AR 155 Q4 jsou poněkud vysoké.
Avatar - netcar.xx
Dobrý, ale znám lepší. Nejhezčí zvuk cestovního auta, aneb m
| 7. 4. 2017
proti te Alfe je to takove nijake
bzučák
| 7. 4. 2017
takový bzučák no ....
[odkaz]
[odkaz]
ale každému se líbí něco jineho no
155
| 7. 4. 2017
V civilu to nebyla žádná kráska, ale v závodním kabátě to bylo vizuálně, technicky i zvukově famózní auto. K zahození nebyla ani S1 - GTA Turbo. [odkaz]
Tohle je
| 7. 4. 2017
Já potkal v pondělí dvě na A93. Slušný peklostroj :yes: Ale jinak souhlas. Chce to nějakou méně ultimátní V6 kolem 350-400koní a také tu slibovanou V6 naftu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku