Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TAMO Racemo: Malý sporťák z Indie pohání tříválec

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 9. 3. 2017 • 08:49
23
Zobrazit náhledy (23)
Tata Tata Tata Tata Tata Tata Tata Tata Tata Tata Tata Tata Tata Tata Tata Tata Tata Tata
V Ženevě má premiéru koncept malého sportovního vozu s dosud neznámou značkou TAMO. Pochází z Indie, ale prestižní výrobci supersportů se nemusejí bát...

Pro původ nové značky TAMO nemusíme chodit daleko, je totiž čerstvě vytvořeným sub-brandem indické Taty. Proč se rozhodla pro jiné logo a název? Z marketingových důvodů, samozřejmě, Tata je zkrátka moc lidová. Obě v současnosti vede Günter Butschek. Experimentální divize TAMO má zapracovat na image a přivést novou digitální techniku a konektivitu do indických vozů.

Racemo je dvoumístný sporťák. Hodlají snad ve druhé nejlidnatější zemi světa konkurovat Ferrari, Lamborghini, Bugatti, McLarenu a dalším výrobcům supersportů? Ale ne, není třeba se obávat. Název evokuje závody a čistě okruhová verze se chystá a její vize je v Ženevě také vystavena, ale zatím se zaměřím na koncept té pro běžné silnice.

Co se skrývá v útrobách malého hranatého kupé? Pouhý tříválec 1,2 l, samozřejmě s turbodmychadlem. I takhle prťavý motor je však naladěn na velmi sympatických 190 koní (140 kW). O 210 N.m se stará šestistupňový automat s páčkami pod volantem. Pohonné ústrojí se nachází stejně jako u drsných supersportů uprostřed. Z klidu na stovku autíčko zrychlí za nějakých 6 s, takže pomalé rozhodně není...

Musí mu ovšem stačit čtyřicetilitrová palivová nádrž jako u minivozu, Tata v tiskové zprávě zdůrazňuje kromě předních LED světel a elektrického posilovače řízení přítomnost dvojice airbagů pro oba členy posádky. U Evropana taková poznámka vyvolá úsměv na tváři, jenže v pro nás exotické zemi daleko na východě panuje poněkud jiná situace, vzduchové vaky tam zdaleka nejsou povinné...

Racemo neměří na délku ani čtyři metry. Tvary vznikly v Mekce designu, v italském Turíně. Indové tu totiž mají vlastní studio. Nový designérský jazyk nese název Impact (úder). Auto je postaveno s pomocí patentované struktury Mo-Flex MMS (Multi-Material Sandwich).

Skutečně míří do malosériové výroby, alespoň se s ní počítá. Kdy uvidíme produkční verzi? Nejspíš příští rok na Auto Expo 2018. Okruhové Racemo+ bude nejdříve k mání pouze ve virtuální podobě, závodníci si s ním mohou zajezdit ve hře Forza Horizon 3.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku