Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tata má nové auto. Tohle SUV opravdu není jako superlevné Nano

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Tata čile těží z vlastnictví Jaguaru a Land Roveru. Větší SUV Harrier se od evropských, japonských i amerických konkurentů vlastně nijak neliší...

Tata Motors představila nové SUV Harrier, jde o produkční verzi konceptu HSX, kterou jsme mohli vidět dokonce letos v Ženevě. První fotografie se objevily koncem listopadu, automobilka nyní uvolnila podrobné údaje. Tvarově se novinka nijak nevymyká současnému trendu. Rozdělená přední světla už nikoho nepřekvapí, stačí je srovnat třeba s citroëny a škodovkami. Autu nechybí výrazné lemy blatníků a samozřejmě oplastování. Část zadního sloupku vypadá jako prosklená, „plovoucí střechu“ nyní používá třeba Opel, nešetřilo se ani chromem. A přitom nejde o žádnou kopii, Harrier prostě ukazuje, že jde s dobou. Nic proti, naopak.

Styling oficiálně Tata nazývá Impact Design 2.0. Technickým základem je platforma Omega s rozvorem 2741 mm, tu odvodila z architektury D8 Land Roveru. Má na to plné právo, když britského výrobce spolu s Land Roverem vlastní a spojila do jedné divize. Přední zavěšení bylo převzato bez modifikací, zadní upravili u Lotus Engineering, aby bylo použitelnější na indických (ne)cestách. Harrier má pětipaprsková sedmnáctipalcová litá kola s pneumatikami 235/65. Prototypy najely více než dva miliony testovacích kilometrů.

Jedinou pohonnou jednotkou v nabídce je turbodiesel Kryotec 1956 cm3/103 kW (140 k)/3750 min-1, turbo má proměnnou geometrii lopatek. O maximálních 350 N.m v rozmezí 1750-2500 otáček se stará šestistupňová manuální převodovka. Motor se spouští tlačítkem. Elektronická stabilizace má nastavení Normal a Rough & Wet do terénu, ovladačem Multi Drive druhé generace pak lze nastavit módy Eco, City a Sport. Airbagů je šest, jízdní asistenty zastupuje například kromě dnes u nás v Evropě standardních a povinných funkcí kontrola trakce, tempomat, pomocníci při výjezdu prudkých kopců i sjezdu z nich a i nad tím, aby se auto nepřevrátilo, bdí elektronika.

Přední reflektory používají kromě denních diod se směrovkami a mlhovek ještě xenonové výbojky, koncové jsou LED. Samonosná konstrukce karoserie využívá zčásti lehké vysokopevnostní oceli, podporují ji pomocné rámy. Na firemních fotkách se indický výrobce chlubí v kabině hnědou kůží, dřevem a chromem na palubní desce. Nechybí středový dotykový displej s úhlopříčkou 8,8 palce, částečně digitální přístroje, audio JBL s devíti reproduktory, navigace, podpora mobilů Android Auto a Apple CarPlay, USB konektory i Aux-in a Bluetooth, hlasové ovládání, parkovací kamera, klimatizace, automatická světla a stěrače, elektrická zrcátka i sedačka řidiče, dvouose nastavitelný volant, alarm, úchyty Isofix pro dětské sedačky, signalizace nezapnutých pásů... V interiéru je také spousta odkládacích schránek, držáky nápojů i jeden chlazený box. Mobilní aplikace ConnectNext nabízí dálkové ovládání některých funkcí, digitální manuál a analýzu jízdy.

Tata Harrier je 4598 mm dlouhá a 1706 mm vysoká, světlost 205 mm je jistě dostatečná i mimo pevné komunikace. Auto váží 1675 kg, vzadu má ale pouze bubnové brzdy. Do palivové nádrže se vejde 50 l nafty. Zavazadelník pojme v základním uspořádání 425 l, po sklopení zadních asymetricky dělených opěradel pak 810 l. Páté dveře se ovládají elektricky. Do prodejen zamíří na přelomu ledna a února příštího roku za ceny v přepočtu od 390 do 552 tisíc korun. Později přijde i sedmimístný model s výkonnějším motorem (125 kW/170 k).

Pick-upy Tata se v minulosti prodávaly i v České republice a později na Slovensku, tamní zastoupení fungovalo do poloviny této dekády. Aktuální nabídka nemá homologaci Evropské unie, takže se ani s Harrierem na našich silnicích nesetkáme.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
6. 12. 2018 08:01
Re: .
Studie cactus byla ještě před cherokeem, juke možná, ale ten už se trochu liší od designového jazyku citroenu
Avatar - kosmonaut
5. 12. 2018 17:53
Re: .
Nebyl první Cherokee? Nebo Juke? Každopádně se to šíří jak mor, vypadá to děsně jak tady u tohoto, tak u Citroenu, Hyundaie, Nissanu, atd...
Avatar - Bubáq
5. 12. 2018 16:22
Indie a Čína
Indická auta se začínají neuvěřitelně podobat na ta čínská. Ve světě je čím dál více automobilek, které vyvíjejí a prodávají čím dál více modelů, a ty modely jsou čím dál častěji faceliftovány a měněny.
Nedivím se, že jsou ty zástupy designerů v koncích....
5. 12. 2018 16:08
.
Jsem opravdu jediný, kdo si myslí, že od doby, kdy přišel cactus s takto rozdělenými světly, je začalo používat více automobilek?