Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tata má nové auto. Tohle SUV opravdu není jako superlevné Nano

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 5. 12. 2018
33
4
Zobrazit náhledy (33)
Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier Tata Harrier
Tata čile těží z vlastnictví Jaguaru a Land Roveru. Větší SUV Harrier se od evropských, japonských i amerických konkurentů vlastně nijak neliší...

Tata Motors představila nové SUV Harrier, jde o produkční verzi konceptu HSX, kterou jsme mohli vidět dokonce letos v Ženevě. První fotografie se objevily koncem listopadu, automobilka nyní uvolnila podrobné údaje. Tvarově se novinka nijak nevymyká současnému trendu. Rozdělená přední světla už nikoho nepřekvapí, stačí je srovnat třeba s citroëny a škodovkami. Autu nechybí výrazné lemy blatníků a samozřejmě oplastování. Část zadního sloupku vypadá jako prosklená, „plovoucí střechu“ nyní používá třeba Opel, nešetřilo se ani chromem. A přitom nejde o žádnou kopii, Harrier prostě ukazuje, že jde s dobou. Nic proti, naopak.

Styling oficiálně Tata nazývá Impact Design 2.0. Technickým základem je platforma Omega s rozvorem 2741 mm, tu odvodila z architektury D8 Land Roveru. Má na to plné právo, když britského výrobce spolu s Land Roverem vlastní a spojila do jedné divize. Přední zavěšení bylo převzato bez modifikací, zadní upravili u Lotus Engineering, aby bylo použitelnější na indických (ne)cestách. Harrier má pětipaprsková sedmnáctipalcová litá kola s pneumatikami 235/65. Prototypy najely více než dva miliony testovacích kilometrů.

Jedinou pohonnou jednotkou v nabídce je turbodiesel Kryotec 1956 cm3/103 kW (140 k)/3750 min-1, turbo má proměnnou geometrii lopatek. O maximálních 350 N.m v rozmezí 1750-2500 otáček se stará šestistupňová manuální převodovka. Motor se spouští tlačítkem. Elektronická stabilizace má nastavení Normal a Rough & Wet do terénu, ovladačem Multi Drive druhé generace pak lze nastavit módy Eco, City a Sport. Airbagů je šest, jízdní asistenty zastupuje například kromě dnes u nás v Evropě standardních a povinných funkcí kontrola trakce, tempomat, pomocníci při výjezdu prudkých kopců i sjezdu z nich a i nad tím, aby se auto nepřevrátilo, bdí elektronika.

Přední reflektory používají kromě denních diod se směrovkami a mlhovek ještě xenonové výbojky, koncové jsou LED. Samonosná konstrukce karoserie využívá zčásti lehké vysokopevnostní oceli, podporují ji pomocné rámy. Na firemních fotkách se indický výrobce chlubí v kabině hnědou kůží, dřevem a chromem na palubní desce. Nechybí středový dotykový displej s úhlopříčkou 8,8 palce, částečně digitální přístroje, audio JBL s devíti reproduktory, navigace, podpora mobilů Android Auto a Apple CarPlay, USB konektory i Aux-in a Bluetooth, hlasové ovládání, parkovací kamera, klimatizace, automatická světla a stěrače, elektrická zrcátka i sedačka řidiče, dvouose nastavitelný volant, alarm, úchyty Isofix pro dětské sedačky, signalizace nezapnutých pásů... V interiéru je také spousta odkládacích schránek, držáky nápojů i jeden chlazený box. Mobilní aplikace ConnectNext nabízí dálkové ovládání některých funkcí, digitální manuál a analýzu jízdy.

Tata Harrier je 4598 mm dlouhá a 1706 mm vysoká, světlost 205 mm je jistě dostatečná i mimo pevné komunikace. Auto váží 1675 kg, vzadu má ale pouze bubnové brzdy. Do palivové nádrže se vejde 50 l nafty. Zavazadelník pojme v základním uspořádání 425 l, po sklopení zadních asymetricky dělených opěradel pak 810 l. Páté dveře se ovládají elektricky. Do prodejen zamíří na přelomu ledna a února příštího roku za ceny v přepočtu od 390 do 552 tisíc korun. Později přijde i sedmimístný model s výkonnějším motorem (125 kW/170 k).

Pick-upy Tata se v minulosti prodávaly i v České republice a později na Slovensku, tamní zastoupení fungovalo do poloviny této dekády. Aktuální nabídka nemá homologaci Evropské unie, takže se ani s Harrierem na našich silnicích nesetkáme.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

.
pendoch
| 6. 12. 2018
Studie cactus byla ještě před cherokeem, juke možná, ale ten už se trochu liší od designového jazyku citroenu
Avatar - kosmonaut
.
kosmonaut
| 5. 12. 2018
Nebyl první Cherokee? Nebo Juke? Každopádně se to šíří jak mor, vypadá to děsně jak tady u tohoto, tak u Citroenu, Hyundaie, Nissanu, atd...
Avatar - Bubáq
Indie a Čína
Bubáq
| 5. 12. 2018
Indická auta se začínají neuvěřitelně podobat na ta čínská. Ve světě je čím dál více automobilek, které vyvíjejí a prodávají čím dál více modelů, a ty modely jsou čím dál častěji faceliftovány a měněny.
Nedivím se, že jsou ty zástupy designerů v koncích....
.
pendoch
| 5. 12. 2018
Jsem opravdu jediný, kdo si myslí, že od doby, kdy přišel cactus s takto rozdělenými světly, je začalo používat více automobilek?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku