Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejlevnější auto světa Tata Nano končí. Nikdo ho nechce

Stanislav Kolman
Diskuze (12)
Pokud byste čekali, že nejlevnější automobil planety se budete prodávat jako housky na krámě, pletli byste se. Výroba Tata Nano kvůli nedostačující poptávce co nevidět skončí.

Ideální volba pro malé rodiny s omezeným rozpočtem či mladé, kteří touží po prvním autě. S takovou vizí uvedla společnost Tata před deseti lety model Nano, přičemž čtyřdveřové mini se stalo nejlevnějším automobilem světa. Po roce 2020 jej však v letáku automobilky budete hledat marně.

Vůz Tata Nano se začal prodávat v roce 2008 za přibližně 2000 dolarů (při tehdejším kurzu něco kolem 35 tisíc korun. Šlo tak o malý zázrak inženýrství, jenž se soustředil výhradně na snížení nákladů. Roku 2015 přišla vylepšená verze Nano GenX. Ta sice podražila, ale stále šlo o cenově dostupné auto, které tehdy vyšlo na 3125 dolarů (76.500 Kč).

Takový vůz už disponoval bluetooth připojením, USB porty, větší palivovou nádrží a elektrickým posilovačem řízení. Ani to ale Indy nepřesvědčilo, aby investovali do nejlevnějšího automobilu světa. Vůz navíc neměl ideální pověst ani v rámci bezpečnosti, což řadu potenciálních kupců odlákalo, takže se Nano stalo opravdu jen okrajovou záležitostí.

Poptávka opadla tak moc, že Tata za celý minulý měsíc vyrobila jeden jediný kus modelu Nano. Za stejný měsíc v roce loňském to bylo 275 kusů. Právě kvůli nízké poptávce a nezájmu zákazníků se s automobilem můžeme začít loučit. Indický výrobce nastínil, že produkce bude ukončena za dva roky, nestane-li se tak pro absolutní nezájem ještě dříve.

Stanislav Kolman
Diskuze (12)
14. 7. 2018 10:31
Re: Bodejť by ne,
kdepak. indiové touží po nanu. nejvíc supersexy auto pro mladý...

[odkaz]
13. 7. 2018 15:19
Re: Tata Nano
ja si myslím, že problém je hranica, ktorú zvolili a ktorú prehnali. Aspoň niektoré veci mali urobiť jedlejšie a mohlo mať úspech. Mylne sa môžu teraz domnievať, že ľudia nechcú lacné auto. Chcú, ale odtiaľ potiaľ, nesmie vyzerať hrozne a mať nebezpečné parametre.
Avatar - pumpkin
13. 7. 2018 14:27
Re: Tata Nano
To ale nie je odpoveď na neúspech Nana. Lebo rovnakú logiku môžeme aplikovať aj na Daciu, že kto by ju kupoval, keď môžeš mať oveľa komfortnejšiu jazdenku.

Pri Nane musel byť iný problém, ktorý nie je v článku celkom vysvetlený. Zrejme v Indii ľudia nie sú takí bohatí, aby si mohli kupovať drobné lacné auto mizernej kvality. Buď majú iba motocykel alebo potom už radšej niečo univerzálne s poriadnym kufrom...Hmm, poriadnym kufrom, to mi niekoho pripomína. :-)
Avatar - karoque
13. 7. 2018 10:28
Re: Tata Nano
zase Fiat Panda nebo Daewoo Tico se prodavaly dobre a koncepcne a proporcne jsou podobne. Myslim, ze to pan Tata trosku presvihl a podlezl latku. Za ty penize jde koupit starsi Clio nebo podobny vergl, coz bude za ty penize lepsi svezeni nez sekacka na travu.
13. 7. 2018 10:18
Re: Špatná marketingová úvaha
podľa mňa marketing bol ok, ale zlyhala realizácia. Ani v najlacnejšom aute nechcem vyzerať ako cocot a tak vyzerá ten, čo riadi toto auto.