Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra jede! Za tři čtvrtletí víc aut, než za celý loňský rok!

redakce AUTO.CZ
Diskuze (13)
Automobilka Tatra vyrobila za první tři čtvrtletí letošního roku 876 vozidel. To bylo o 26 aut více než za celý loňský rok. ČTK to za Tatru sdělil Jaroslav Martínek.

"Jsme na nejlepší cestě splnit výrobní cíl 1300 vozidel. Příští rok jsou naše ambice ještě výrazně vyšší: Plán je vyrobit a prodat 1700 vozidel," uvedl generální ředitel společnosti Tatra Trucks Martin Bednarz.

Více než 1000 aut v jednom roce vyrobila Tatra naposledy v roce 2008. "Vzhledem ke zvýšené kadenci výroby najel podnik na dvě, v některých provozech i na tři směny. Zvýšenému objemu výroby se museli přizpůsobit i subdodavatelé," uvedl Martínek.

Od počátku roku přijala Tatra více než 310 nových zaměstnanců. Celkem má nyní přes 1300 kmenových pracovníků. V posledních týdnech automobilka naplnila stavy díky rozsáhlé náborové kampani a nyní už shání jen jednotlivce.

Bendarz uvedl, že průměrná mzda v automobilce přesáhla 30.000 korun hrubého měsíčně. "Tatra kromě slavné značky a zajímavé práce na unikátních užitkových vozidlech nabízí zájemcům v řadě technických profesí mzdy nad průměrem Moravskoslezského kraje. Proto se nám i přes obecný nedostatek technicky vzdělané pracovní síly podařilo získat potřebné zaměstnance," uvedl generální ředitel. Doplnil, že Tatra investovala i do výroby, konkrétně do obráběcích technologií, lakovny a pracoviště diagnostiky, a postupně zlepšuje i vzhled areálu, kde opravuje komunikace i budovy.

Tatra dosáhla v roce 2015 čistého zisku 390 milionů korun (o třetinu vyššího než v roce 2014) a tržeb 3,7 miliardy korun. Společnost Tatra Trucks, která automobilku vlastní, patří českým podnikatelům Jaroslavu Strnadovi a Renému Materovi. Tatru získali v roce 2013 v dražbě, kam se dostala kvůli dluhům. Od té doby se automobilka zvedá.

RokVyrobeno aut
198815.315
198915.326
199014.620
19919785
19924113
19932950
19941358
19951837
19961804
19972592
19981473
19991209
20001686
20011551
20021761
20031439
20041654
20051497
20061511
20072431
20082252
2009808
2010931
2011702
2012496
2013763
2014821
2015850

redakce AUTO.CZ
Diskuze (13)
18. 10. 2016 19:44
Re: super, ale...
Phoenix je ale stále těžký náklaďák určený primárně do terénu... Tatra by potřebovala vytvořit nějaký lehčí silniční podvozek, aby se dostala do prodávanějšího segmentu
18. 10. 2016 13:08
Re: super, ale...
Akože myslíš si, že tie ťažké troj a štvornápravové sklápače, putzmajstre a domiešavače Scania, Volvo, DAF, MAN a ďalšie sú lacnejšie a lepšie ako tatrovky?
Avatar - Barry Lyndon
18. 10. 2016 11:32
Re: Bravo, Tatro!
pravda je podle mě někde uprostřed. Předchozí indický vlastník např. díky korupci (nebo neumětelství při korupci - nevím) zazdil klíčové zakázky pro indickou armádu. Američané zas příliš spoléhali na velké armádní zakázky (např. Navistar pro Kanadu), které ale moc nepřicházely... Samozřejmě, že ekonomická krize, která postihla těžařství a následná nekonečná krize v Rusku jim vůbec nepomohla... To je pravda.
Nicméně nekritizoval bych současné vedení za to, že nevyrábí hned 3tis aut ročně. Ztratit trhy je snadné, vrátit se na ně je zatraceně těžké. Podle mě je skoro zázrak, že to ustáli, jak to ustáli a že fungují, jak fungují...
Avatar - nalimer
18. 10. 2016 10:52
Re: super, ale...
myslel som tým, že ide o štátne zákazky.
tatra má v portfóliu nielen čisto terénne autá, napr. rada Phoenix je určená práve pre súkromný segment
18. 10. 2016 10:37
Re: Bravo, Tatro!
Ono je dobré si před vlastenectvím nastudovat fakta.

V roce 2007 vydělala Tatra miliardu korun. Pak přišla krize a automobilka ze dne na den přišla o zakázky.

Jesti mám fabriku a počítám s velkou výrobou, mám na to prostory, lidi ale i provozní úvěry a najednou začnu výrábět polovinu či třetinu, tak je jasný, že celá ekonomika jde do kytek.

A i když se objevují naděje, firma se rychle topí v dluzích. Zpětně řečeno, měli Američané okamžitě při první známce krize propustit většinu zaměstnanců. Nevím, do jaké míry byste tleskali. Ale oni nemohli vědět, že se tak krize v těžařství třeba potáhne tak dlouho.

Nakonec byla Tatra příliš předlužená. Současný majitel ji převzal nepřátelsky a mimořádně výhodněj ji koupil. Dražba kopřivnické legendy byla v Chebu a oznámilo se to jen pár dní před tím a to jen na stránkách exekutorského úřadu. Je naprosto nemyslitelné, že by se takto něco dobře prodalo. Celé to mělo jen za cíl, aby ji koupili konkrétní lidé za vyvolávací cenu. Která byla nejnižší myslitelná.

Současní majitelé tak Tatru koupili velmi výhodně (a trochu si myslím, že k tomu částečně využili i peněz z Tatry, což je jiná story). Navíc nekoupili firmu, ale podnik. Tedy jen hmotný věci, tedy bez dluhů.

Takže předchozí indický vlastník a dva američti minoritní vlastníci měli předlužený podnik, kde jen úroky z dluhů sežraly myslitelný zisk, tak noví majitelé měli za hubičku fabriku zcela bez dluhů a tedy i bez úroků. Kdyby měli předchozí vlastníci firmu bez dluhů, taky by vydělávali. Stačí si dohledat výroční zprávy a dopočítat si to.

Tahle sláva, jak Tatra roste je fakt smutná. Firmy nyní vyrábí to, co vyráběla v době nehlubší globální hospodářské krize, ekonomika přitom už několik let roste. Proč tedy nedělají dva tři tisíce aut, když jsou tak dobří?

Jednoduše proto, že nemají zakázky. Kontrakty, které jedou, jsou ty, které jim zařídil předchozí cizácky management.

Ale Češi budou vždycky nadávat na cizáky.

Musím ale uznat, že Tatra má výborné PR, když národ slaví i velmi slabé výrobní výsledky.