Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TechArt - Magnum Cayenne turbo ve Frankfurtu 2005

Ladislav Čermák
Ambiciózní úpravce s nedlouhou historií, specializovaný na značku Porsche, představil svoji nejvýkonnější modifikaci úspěšného Cayenne. Extrémnější ze dvou kitů, nabízených na tento model, nazvaný Magnum.

Fitness pro mastodonta

Ambiciózní úpravce s nedlouhou historií, specializovaný na značku Porsche, představil svoji nejvýkonnější modifikaci úspěšného Cayenne. Extrémnější ze dvou kitů, nabízených na tento model, nazvaný Magnum a zahrnující radikální úpravy exteriéru, nyní Hamann přizpůsobil na model Cayenne turbo a stvořil skutečného Golema. Blatníky byly na obou stranách rozšířeny o 4 cm, aby pojaly 22 palcová jednodílná kola TechArt Formula 10J x 22 s pneumatikami ContiSportContact II 295/30 ZR22, certifikovanými pro 300 km/h. Aerodynamický kit obsahuje restylizovaný přední nárazník s většími vzduchovými náběry, optimalizovaným spoilerem, omezujícím vztlak na přední nápravě, novými mlhovkami a přídavnými dálkovými světly, novou kapotu s výdechy horkého vzduchu od nadopovaného motoru a v neposlední řadě také přetvarované prahové nástavce a zadní nárazník s difuzérem a volitelně standardními koncovkami výfuku, nebo jejich čtyřmi chromovanými alternativami TechArt. Interiér dostal zcela nové béžové kožené čalounění Havanna s možností prakticky neomezené individualizace, zejména high-endovým Hi-Fi Bose a pokročilou multimediální technikou. Za příplatek je možné dodatečně namontovat bi-xenonové světlomety, degresivní posilovač řízení, PDC, integrovaný telefon či zatmavené zasklení.

Ještě zajímavější události se ale odehrály pod kapotou díky kitu TechArt TA 048/T3; přeplňovaný osmiválec dostal větší turbodmychadla, nový nerezový výfuk, přepracované sání se sportovním filtrem a přeprogramovaný Motronic, díky čemuž nyní vyvíjí 441 kW a 865 Nm, zrychluje těžkou čtyřkolku na 100 km/h za 4,5 s a pomáhá jí dosáhnout neuvěřitelné maximálky 292 km/h. Udržet mamutí bolid na silnici pomáhá vyladěné vzduchové pérování „Sport“ s výškovou regulací –80/+83 mm a zastavit jej zase osmipístkové brzdy 380/330 mm.


Ladislav Čermák