Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TechArt se neštítí hybridů, vyvinul posilu pro Porsche Panamera

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 28. 11. 2018
17
Zobrazit náhledy (17)
TechArt Porsche Panamera Sport Turismo TechArt Porsche Panamera Sport Turismo TechArt Porsche Panamera Sport Turismo TechArt Porsche Panamera Sport Turismo TechArt Porsche Panamera Sport Turismo TechArt Porsche Panamera Sport Turismo TechArt Porsche Panamera Sport Turismo TechArt Porsche Panamera Sport Turismo TechArt Porsche Panamera Sport Turismo TechArt Porsche Panamera Sport Turismo TechArt Porsche Panamera Sport Turismo TechArt Porsche Panamera Sport Turismo
TechArt se v Essenu pochlubí power kitem Techtronic pro hybridní porsche. Představuje jej na kombíku Panamera Sport Turismo.

Ladit hybridní auta? Ještě před pár lety absurdní záležitost, nyní nic zvláštního. A s elektromotory se budeme i v „obyčejných“ vozech setkávat stále častěji. Nicméně němečtí TechArt se nezbývají tuningem nějakých mainstreamových aut, soustředí se ji6 od roku 1987 na značku Porsche a představovat je by bylo nošením dříví do lesa.

Co je v Leonbergu nedaleko Stuttgartu nového? Blíží se další ročník prestižní Motor Show pro změnu v Essenu, takže si firma přichystala mimo jiné i upgrade Panamery Turbo S E-Hybrid v karoserii Sport Turismo. Demonstruje na ní nové posílení Techtronic, které je právě určeno hybridům.

Srdcem je stále zážehová čtyřlitrový vidlicový osmiválec s dvojicí turbodmychadel a samozřejmě i elektromotor. Inženýři se při vývoji Techtronicu snažili o lepší sladění obou pohonných jednotek. A nejen to... Výkon celého systému stoupl oproti sérii o 90 koní, z 680 na 770 k, tedy z 500 na 566 kW. Točivý moment pak vylétl o 130 N.m, z 850 na 980. Po zásahu je porsche pro čtyři ve zrychlení z klidu na stovku o 0,2 s rychlejší, zvládne ji z klidu za 3,2 s. No a na německých dálnicích, tam, kde se to ještě smí, se rozjede až na 316 km/h místo 310.

TechArt pro hybridní Panameru nabízí vlastní výfuk s klapkou, který vyluzuje opravdu hluboké tóny, je opravdu pro fajnšmekry, jde o systém se čtyřmi titanovými koncovkami a karbonovým povlakem.

V optickém balíčku GrandGT přidává kapotu z uhlíkových vláken, rozšířené blatníky, nástavce prahů i samotný rozchod kol. Zádi dominuje svébytný difuzor a větrací štěrbiny v nárazníku... Zaujmou svítivě zelená kola Formula V, která mají 22 palců a TechArt je dodává i pro Cayenne. Jistě, barev je k dispozici více, ale tenhle jedovatý odstín s názvem Acid Green znamená, že hybridní auto je zkrátka „zelené“, i když si o tomto faktu můžeme myslet cokoliv. Linky kromě černých a bílých najdeme i na stříbrné karoserii.

Výrazná barva pokračuje navíc také v kokpitu na prošívání sedaček a voliči jízdních režimů pod volantem. Pedály jsou hliníkové, prahy podsvícené s patřičnými nápisy, ladiči se za svou práci nemusejí stydět. Vlastní tříramenný volant může být pokryt kůží, uhlíkovými vlákny i umělým semišem, záleží na konkrétním přání. Exemplář GrandGT na sadě firemních snímků má číslo 035, což dokazuje štítek na středové konzole.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku