Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technoimpuls Krečet Z: Ruské rakety projedou skoro všude

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 7. 11. 2018
47
2
Zobrazit náhledy (47)
Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z v Technoimpuls Krečet Z Technoimpuls Krečet Z
Ruské terénní čtyř- a šestikolky Krečet Z firmy Technoimpuls představují jednu z možností, jak se motorizovaně pohybovat v nehostinných podmínkách, kterých je na východě habaděj.

V Rusku, tam, kde nejsou asfaltové silnice a dálnice, si s SUV rozhodně nevystačíte. Do divočiny, ponejvíce pracovně je třeba cestovat něčím, co se nelekne jen tak nějakého toho bahna. Ve velké zemi na východě existuje spousta výrobců takové techniky, případně jsou ji schopni náležitě upravit z obyčejného teréňáku. Jedním z těch prvních je i Technoimpuls, který produkuje svou řadu Krečet Z (lze přeložit jako „raketa“) v trojici verzí. Základ představuje Z 210-91.

Zajímavostí je nejen uložení motoru, ale popořádku. Pod sedadly druhé řady, tedy uprostřed se skrývá čtyřválcový turbodiesel Hyundai D4BH 2,48 l s parametry 74 kW/100 k/230 N.m, alternativně i slabší verze s výkonem 61 kW (83 k) a točivým momentem 196 N.m. Tento model pak nese označení Z 210-81. Nižší čísla prozrazují starší konstrukci motoru, je vždy spojen s pětistupňovou manuální převodovkou a navíc dvoustupňovou redukcí. Nízké výkony ničemu nevadí, na závodění se nehraje, vždyť se přes 2 tuny těžký stroj nerozjede víc než na padesátku. Stálý pohon všech kol podporují tři diferenciály, přední a zadní jsou samosvorné. Řízení nepostrádá posilovač. Kotoučové brzdy se nacházejí u převodovky.

Převisy přísně účelové hranaté karoserie jsou minimální, pneumatiky na jedenadvacetipalcových kolech opravdu masivní s tím správným vzorkem a nechybí ani naviják. Gumy jsou odolné proti proražení a samočinně se dofukují. Xenonové osvětlení od Helly najdeme hlavně na střeše a z boků na rámové konstrukci. Svítit je třeba i tam, kde po takřka celý rok nevyleze slunce. Mimo veškerou civilizaci čerpací stanici nepotkáte, takže dvě sedmdesátilitrové nádrže přijdou v drsném terénu vhod. Tam auto spolyká i 25 l nafty na 100 km, lze ale připlatit za stolitrové.

Na délku měří „dvěstědesítka“ jen 4,89 m, ale na šířku má značných 2,49 m a k tomu si přidejte ještě zrcátka. Dovnitř se vejde až devět lidí, řidič sedí vlevo, vpravo najdeme jen jednoduché vyklápěcí sedátko. Zbytek posádky sedí na jedné příčné a dvou podélných lavicích, které jdou také sklopit, takže lze vytvořit letiště k přespání.

Ceny začínají na 5,6 milionech rublů (1,92 milionu korun). Z 210-91 je vhodný hlavně pro armádní účely, pohraniční hlídky a ochranáře přírody. Z 310-91 je větší šestikolka, do které se vejde 11 lidí a do nádrží 360 l paliva, takové monstrum ujede až 1500 km. Třímístná nákladní varianta 6x6 se jmenuje Z 320-91. Obě váží takřka 2,7 tuny a měří 6,34 m. Částka za konkrétní exempláře je samozřejmě individuální, k mání jsou třeba vyhřívané sedačky, svébytné lakování a další prvky, hasicí přístroj a nezávislé topení najdeme ve standardu.

Výroba každého vozu trvá 45 dní. Technoimpuls jich za dekádu existence postavil už 250 a jsou k mání v pěti zemích. Projedou sněhem i bažinou, mají 600mm světlost, takže zvládnou i brody, byť se doporučuje rychlost maximálně 5 km/h. Rám, karoserie a odpružení pocházejí z vlastního vývoje. Záruky poskytuje oproti dnešním osobním autům směšné: jen 5000 km, respektive půl roku, nebo 250 provozních hodin. Ale asi to stačí. Krečet zatím vystoupal do nadmořské výšky 2800 m v pohoří Altaj.

Firma je mimo jiné partnerem Roskosmosu, Rosněftu a Gazpromu, což jasně říká něco o využití vozidel. Jistě, slouží i naftařům a plynařům, neleknou se drsného podnebí ruského severu a našly uplatnění v kosmickém programu. Vracejí-li se kupříkladu astronauti na Zemi, řidiči jsou vysláni na místo přistání modulu, aby je vyzvedli.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Lackey
Všadechod
Lackey
| 8. 11. 2018
T-72-ky a pod. mierové vozidlá, maju vyrobené dosť, stačí ku nim akási nadstavba, príves a všadechod je na svete.
Ruský molodec, je ale schopný utopiť v blate aj "zamaskovaný vezdechod" .

Podle auta poznas charakter
tradon
| 7. 11. 2018
Jo pro nasince je top stribrna metaliza, pro Rusa jedine maskovaci nater. Kdyby mohli, parkuji v garazi T-72 ...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku