Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Téměř pětina aut v Česku je po nehodě špatně opravena, bazary je odmítají

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
Vinou špatného technického stavu bylo podle statistik dopravní policie v roce 2015 způsobeno téměř 500 nehod. Téměř pětina vozů v Česku nesplňuje současné bezpečnostní předpisy.

Téměř pětina aut na českých silnicích má za sebou nekvalitní opravu po havárii. Jejich bezpečnost je až o 70 procent nižší proti nehavarovaným automobilům. Vyplývá to z údajů Asociace autobazarů (APPAA).

„Zhruba 18 procent vozidel v Česku nesplňuje současné bezpečnostní nároky. Podle zjištěných údajů naprostá většina takových vozidel se prodává prostřednictvím soukromé inzerce nebo v malých autodílnách. Prodávající totiž spoléhají nejenom na to, že nabídnou atraktivní cenu, ale především na to, že na ulici nemá zájemce o vozidlo v podstatě žádnou možnost zjistit reálný technický stav vozidla," uvedl předseda Asociace autobazarů (APPAA) Petr Přikryl.

U bouraného a nekvalitně opraveného vozu jsou podle Přikryla v případě dopravní nehody důsledky střetu daleko fatálnější. V průměru dochází k vyššímu rozsahu zranění, a to až o 70 procent ve srovnání s vozem, který žádnou vážnou havárii v minulosti neprodělal.

Podle mluvčího společnosti Cebia Jana Dryáka jsou individuálně dovážená ojetá vozidla rizikovější než ojetiny tuzemského původu. „Je u nich obtížnější doložení jejich historie, přes 60 procent aut má stočený tachometr a padělají se u nich servisní knihy. Dochází u nich častěji i k falšování jejich původu a k předělávání identifikátorů," dodal.

Jeden z velkých tuzemských autobazarů Auto ESA za první dva měsíce letošního roku odmítl vykoupit přibližně 750 vozidel kvůli špatnému technickému stavu. „Z tohoto čísla lze odvodit, že jenom tento bazar odmítá ročně 5000 vozidel, jejichž technický stav neodpovídá současným standardům. Zůstává proto otázkou, kde takové vozy končí a jakou cestou se nakonec dostanou na trh," podotkl Přikryl.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
30. 3. 2016 14:46
Bazary si prihrievaju polievku...
Pritom vsetky zle skusenosti ktore maju ludia z mojho okolia pripadaju na vrub bazarov. Naopak, cez inzerat kupene auta su vacsinou bez problemov. Bazaristi su profesionali v maskovani havariek a stacani kilometrov. Bezny clovek na to nema ani zaludok ani prostriedky a predava auto v realnom stave a pocte km.
13. 3. 2016 23:04
esa
No jasný, ESA si bouraný auta opraví sami >:D a zamaskují to líp
Avatar - rokyta.p
12. 3. 2016 18:20
Re: obrazek u clanku
To byla známá akce, naboural se motoristický novinář při testu. V pomuchlaném Ceedníku ani nevystřelil bag ;-\ Automobila kefrala, že to tak bylo přesně ok, aby byly nižší náklady na opravu, jojo >:D

Autobazary odmítají to co neumí zakrýt nebo to na čem nevydělají. V jakém to je stavu je vedlejší.
Avatar - twistedTSD
12. 3. 2016 15:14
Re: Auto ESA
Do žádného "velkého autobazaru" už bych nešel, minimálně u vozu staršího 5 let. Jejich přístup je na úrovni pověstných bazarových šmejdů a představa seriózního a transparentního prodeje je zcela lichá. Technický stav vozu zatají, z inzerovaných akcí se na místě vykroutí, z auta vytáhnou i koberečky a aby vůbec mohl člověk legálně odjet, musí si u nich dokoupit výbavu + x tisíc za administrativu.

A třešnička na dortu je, když člověk za půl roku po koupi náhodou zabloudí na jejich stránky, a tam na hlavní stránce inzerují jeho auto (kdybych si jeho stažení z nabídky nevyžádal, asi ho nabízejí dodnes).
12. 3. 2016 13:16
Re: !
A v ESA jsou ty auta úplně svatá, asi ten autobazar založil sám ježíš. Zázraky na počkání, nemožné do druhého dne.