Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

K mání je vzácný Bitter Vero. Zapomenutý supersedan láká na velkou V8 s kompresorem

Jan Zajíc Jan Zajíc 1. 9. 2020 • 05:10
51
2
Zobrazit náhledy (51)
Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero

Jestli se zrovna poohlížíte po ostrém sedanu a rádi byste nějaký neokoukaný, pak pro vás možná máme řešení.

V německém městě Hofgeismar jsme totiž našli na prodej Bitter Vero. I když je dost možné, že jste o tomhle autě ještě neslyšeli, dejte mu šanci. Je totiž opravdu docela zajímavé.

Začít ale musíme u značky Bitter. Německá společnost Bitter Cars se už 70. let zabývá výrobou vozů na bázi různých modelů značek General Motors. A to nejen Opelů, což se vzhledem k německému původu nabízí. Bitter se vrtal třeba i v australských Holdenech.

Na začátku třetího tisíciletí byl Bitter dokonce jedinou firmou, která v Evropě nabízela tato auta legální cestou a s plnou zárukou GM. Jedním z modifikovaných Holdenů byl také model Statesman/Caprice (šlo o stejné auto, Statesman však poháněla V6, Caprice V8), který Bitter prodával s upraveným designem, luxusnějším interiérem a pozměněnou technikou jako Bitter Vero. Více než 5 metrů dlouhý sedan společnost prezentovala v roce 2007.

Na ženevském autosalonu 2009 pak firma představila také ostré provedení s šestlitrovým a kompresorem přeplňovaným osmiválcem LS2, známým například z Chevroletu Corvette C6 - ovšem bez přeplňování. Kompresorem tuto V8 vybavovala dodatečně společnost Walkinshaw Performance.

Výkon se lišil podle převodovky. Zatímco s automatem dosahoval 405 kW, dával dokonce 441 kW. Bitter vůz vybavil také novým výfukem, silnějšími brzdami a upraveným nezávislým zavěšením obou náprav.

Podle dostupných informací vznikly jen čtyři exempláře této ostré verze. A právě jeden kus, údajně dokonce ten, který se ukázal na autosalonu v Ženevě, je nyní na prodej. Zajímavé také je, že sedan dosud nebyl registrován. Proto tachometr ukazuje pouhých 159 km.

V inzerátu najdeme dále tvrzení o zrychlení z klidu na stovku za 4,7 sekundy a na 200 km/h za 10,9 sekundy. Pozoruhodný je údaj o výkonu, prodejce uvádí 450 kW, což neodpovídá oficiálním hodnotám. Nabízené auto je navíc vybavené automatickou převodovkou, takže by mělo mít "jen" 405 kW. Ale třeba výstavní kus dával výkon vyšší, kdo ví.

A cena? Německo-australský sedan s americkou technikou je k mání za 29.900 eur, což je v přepočtu asi 780 tisíc korun. Za nový vůz přitom Bitter žádal minimálně 120.000 eur (podle současného kurzu asi 3,15 milionu korun), v inzerátu se dokonce píše o 145.000 eur (aktuálně zhruba 3,8 mil. Kč).

Související články

Témata
Avatar - Stejsn
2. 9. 2020 07:57
V česku
Fotil jsem jeden úplně stejný, ale s pražskými značkami, před pár lety na Zličíně.
https://www.flickr.com/…157634592465854/

Zajímavé auto, i když moc ne svým vzhledem.
Avatar - twistedTSD
1. 9. 2020 20:57
Bitter
Tehdy jsem na to koukal jako na zajímavé zjevení za šílené peníze a ani dnes tu cenu nechápu. Hodnota nabízeného exempláře naznačuje, že to žádná vyhledávaná rarita není.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud