Tento Jeep CJ-5 je ve skutečnosti... Tipnete si? Auto to není.
Za proměnou klasického CJ-5 v barový pult stojí Eric Younger, zakladatel a provozovatel společnosti D and C Extreme Industries, specializující se na opravy i úpravy terénních aut a prodej náhradních i doplňků k nim.
Majitel firmy se sídlem v Colorado Springs je skutečným fandou terénních aut, což ostatně velmi dobře dokazuje barový pult v jeho domě, který působí dojmem, že si Eric do obývacího pokoje zaparkoval pětatřicet let starý Jeep.
Podle slov majitel, konstruktéra a stavitele barového pult se nedíváme na Jeep, který byl rozřezán, aby se mohl proměnit v kus nábytku, ale ve skutečnosti se výjimkou kol jedná o přehlídku dílu pro funkční vůz již nepoužitelných.
Základem je rám ze skutečného CJ-5, který byl ovšem prasklý a podobně zničené byly i nápravy nebo pružiny. Karoserie není použita z originálního vozu, ale jedná se o laminátovou repliku.
Iluze terénního klasika zaparkovaného v obývacím pokoji je ovšem dokonalá a Eric Younger již pracuje na dalším baru s vizáží terénního vozu International Harvester Scout, vyráběného v letech 1961 až 1980.
Jeep CJ-5 je zástupcem modelové řady CJ, vycházející přímo z vojenského vozidla Willys MB a její označení je zkratkou pro Civilian Jeep. Historie této modelové řady se začala psát v roce 1944 typem CJ-2 a skončila u typů CJ-7 a CJ-8 (prodloužený rozvor) v roce 1986. Samotný model CJ-5 byl vyráběn v letech 1954 až 1983 v řadě verzí s širokou paletou motorů od 2,2litrového čtyřválce až po pětilitrový vidlicový osmiválec.
Přímým nástupcem modelů řad CJ se stala v roce 1987 modelová řada Wrangler, jejíž čtvrtá generace s interním označením JL, již poodhalila vzhled svého exteriéru i interiéru a připravuje se na výstavní premiéru, plánovanou na 29. listopadu letošního roku během autosalonu v Los Angeles.