Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen T1
Volkswagen T1
Volkswagen T1
Volkswagen T1
15 Fotogalerie

Tento Volkswagen T1 dokonale klame tělem. Klasický vzhled skrývá motor z Porsche 911 Turbo!

První Volkswagen Transporter má několik vlastností, které jej činí zajímavým pro nadšence do aut a sběratele. Výkon mezi nimi ale asi nebude... 

Volkswagen Typ 2 T1 se objevil v roce 1950 s plochým čtyřválcem o objemu 1131 cm3, poskytujícím maximální výkon 18 kW a nejvyšší točivý moment 67 Nm. Vrcholem pak bylo provedení 1500 z let 1965 až 1967, poháněné patnáctistovkou o výkonu 32 kW a točivém momentu 102 Nm.

Proto nás zaujal inzerát, v němž německý majitel nabízí krásnou T1 z roku 1962 a tvrdí, že jeho dodávka má výkon 261 kW, tedy 355 koní! Asi tušíte, že nejde o sériový Typ 2. A máte pravdu, tohle auto prošlo v roce 2012 výraznou proměnou, která z něj udělala do velké míry Porsche.

Video placeholder
Nový Volkswagen Multivan T7 ukazuje svou DNA modelů Bulli • Volkswagen

Základ už známe, jde o T1 z roku 1962. "Busík" byl ovšem kompletně zrenovován a upraven tak, aby na pohled připomínal verzi z roku 1956. Té odpovídá také lakování, kombinující pískově zelenou a palmově zelenou. Vzhled z 50. let ale měla doplnit modernější a poněkud šťavnatější technika.

Vůz má upravený a zesílený rám, dále dostal zadní nápravu z Porsche 911 generace 964, nastavitelné zadní tlumiče a vpředu je lichoběžníková náprava. Měnily se také brzdy, přední pocházejí z Porsche 944 Turbo, zadní z 964. Auto stojí na 15palcových hořčíkových kolech BBS obutých do pneumatik 195/45 vpředu a 245/40 vzadu.

Tyto modifikace byly potřeba, neboť hlavním cílem byla instalace výkonnějšího motoru z Porsche. Vybrán byl plochý šestiválec z 911 Turbo generace 964. Přeplňovaná jednotka o objemu 3,3 litru měla v době přestavby vozu za sebou asi 40 tisíc kilometrů, před uložením do T1 ale prošla "generálkou". Motor je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou, i ta pochází z Porsche 911. Nové pohonné ústrojí doplňuje několik nových "performance" dílů.

A prodejce také zdůrazňuje, že Transporter váží pouhých 1240 kilogramů, což je na 355 koní docela málo...

Proměnou samozřejmě prošel interiér, po funkční i komfortní stránce. V kabině se objevuje pravá i umělá kůže, zadní sedadlo pak lze snadno rozložit na lůžko pro dvě osoby.

Rychlý Volkswagen T1, který od přestavby prý najezdil jen 11 tisíc kilometrů, je k mání za 115 tisíc eur, což je v přepočtu asi 2,7 milionu korun.