Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model 3 chtěla ukázat, jak zvládá autonomní brzdění. Dokonale propadla

Jan Zajíc
Diskuze (25)

Autonomní nouzové brzdění je užitečným asistentem, který může předcházet dopravním nehodám. Spoléhat se na něj ale nedá.

Systémy autonomního brzdění jsou dnes poměrně vyspělé a zahrnují také detekci chodců. Teoreticky by tak měly umět auto zastavit nejen před větší překážkou nebo jiným vozidlem, ale právě i před chodcem.

V posledních letech jsme však několikrát viděli, že se na tento asistent nelze spoléhat. Na internetu lze najít videa (najdete je níže) ukazující, jak vozy některých značek při testech a demonstracích autonomního brzdění selhaly. Není to samozřejmě pravidlo, ale stát se to může.

Naposledy v ukázce (ne)schopností autonomního nouzového brzdění propadla Tesla Model 3. Vtipné je, že záznam z tohoto debaklu se na internetu objevuje zrovna nyní, tedy v době, kdy Tesla má za sebou konferenci Battery Day, na níž šéf automobilky Elon Musk prohlásil, že „nejbezpečnější auto, které můžete řídit, je Tesla“.

Model 3 selhal během demonstrace bezpečnostních systémů Tesly v Číně. Elektrický sedan při testu srazil figurínu, která simulovala cestu chodce přes silnici.

Zajímavé je i druhé video, ukazující zkoušku jiného Modelu 3, máme v něm totiž možnost podívat se do kabiny. Auto zřejmě "chodce" dovede rozeznat, naznačuje to dění na dotykovém displeji, pravděpodobně ale pozdě.

Kdyby šlo o skutečného člověka, asi by to pro něj nedopadlo vůbec dobře. Nebo že by Tesla byla až tak prudce inteligentní, že by poznala, že jde o pouhou figurínu a řekla si, že ji může smést ze silnice...?

Jan Zajíc
Diskuze (25)

Doporučujeme

24. 9. 2020 15:56
Re: Je to prostě nebetyčný křáp....
To ne, reálně to nefunguje nikde, ale BMW zase netvrdí že už má prakticky hotové full self drive jak Tesla.
24. 9. 2020 15:54
Re: Je to prostě nebetyčný křáp....
Ona Tesla je něco pro kutily, je to takový projekt, pořád je co dělat :-)
24. 9. 2020 15:51
Fanboys
Vždy když čtu o tom jak Tesla fanboys vykládají že jejich auto bude za pár let jezdit jak robo taxi tak si vždy vzpomenu na tyto testy. Plně autonomní ježdění je ještě dost daleko a to technologicky, legislativně ještě mnohem dál a třeba v EU si nemyslím že to povolí za víc jak 30 - 50 let i kdyby to bylo možné už za 10. Hlavní problém je kdo ponese zodpovědnost za nehodu? Pasažér (to asi nikdo nebude) A nebo automobilka to už vůbec ne. Různé asistenty ok, ale FSD fakt ne. Navíc třeba takový asistent jizdnich pruhů mě ve Škodě Scala co jsem měl na měsíc půjčenou málem na D1 poslal do svodidel protože v tom zůžení je trochu víc čar a chytlo to tu na odbočení.
Avatar - R32
24. 9. 2020 14:14
Re: Je to prostě nebetyčný křáp....
Čo tu stále melieš o baterkách? Je jedno či má auto ako pohon motor alebo batériu, tu ide o jazdného asistenta ktorý nepracoval ako má. Hlavne, že za tieto asistenty udeľujú hviezdičky pri nárazových testoch...
24. 9. 2020 12:58
Re: Je to prostě nebetyčný křáp....
To máš pravdu, zaplať pánbůh! Něco takového bych nechtěl ani zadarmo, a ani kdyby mi za to platili! I náš rodinný Favorit z října 1988 byl mnohem kvalitnější! :D
https://www.autoforum.cz/…-je-fascinujici/