Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model 3 chtěla ukázat, jak zvládá autonomní brzdění. Dokonale propadla

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Twitter

Diskuze (25)

Autonomní nouzové brzdění je užitečným asistentem, který může předcházet dopravním nehodám. Spoléhat se na něj ale nedá.

Systémy autonomního brzdění jsou dnes poměrně vyspělé a zahrnují také detekci chodců. Teoreticky by tak měly umět auto zastavit nejen před větší překážkou nebo jiným vozidlem, ale právě i před chodcem.

V posledních letech jsme však několikrát viděli, že se na tento asistent nelze spoléhat. Na internetu lze najít videa (najdete je níže) ukazující, jak vozy některých značek při testech a demonstracích autonomního brzdění selhaly. Není to samozřejmě pravidlo, ale stát se to může.

Naposledy v ukázce (ne)schopností autonomního nouzového brzdění propadla Tesla Model 3. Vtipné je, že záznam z tohoto debaklu se na internetu objevuje zrovna nyní, tedy v době, kdy Tesla má za sebou konferenci Battery Day, na níž šéf automobilky Elon Musk prohlásil, že „nejbezpečnější auto, které můžete řídit, je Tesla“.

 

Model 3 selhal během demonstrace bezpečnostních systémů Tesly v Číně. Elektrický sedan při testu srazil figurínu, která simulovala cestu chodce přes silnici.

Zajímavé je i druhé video, ukazující zkoušku jiného Modelu 3, máme v něm totiž možnost podívat se do kabiny. Auto zřejmě "chodce" dovede rozeznat, naznačuje to dění na dotykovém displeji, pravděpodobně ale pozdě.

 

 

Kdyby šlo o skutečného člověka, asi by to pro něj nedopadlo vůbec dobře. Nebo že by Tesla byla až tak prudce inteligentní, že by poznala, že jde o pouhou figurínu a řekla si, že ji může smést ze silnice...?

 

Vstoupit do diskuze (25)