Tesla Model 3 chtěla ukázat, jak zvládá autonomní brzdění. Dokonale propadla
Autonomní nouzové brzdění je užitečným asistentem, který může předcházet dopravním nehodám. Spoléhat se na něj ale nedá.
Systémy autonomního brzdění jsou dnes poměrně vyspělé a zahrnují také detekci chodců. Teoreticky by tak měly umět auto zastavit nejen před větší překážkou nebo jiným vozidlem, ale právě i před chodcem.
V posledních letech jsme však několikrát viděli, že se na tento asistent nelze spoléhat. Na internetu lze najít videa (najdete je níže) ukazující, jak vozy některých značek při testech a demonstracích autonomního brzdění selhaly. Není to samozřejmě pravidlo, ale stát se to může.
Naposledy v ukázce (ne)schopností autonomního nouzového brzdění propadla Tesla Model 3. Vtipné je, že záznam z tohoto debaklu se na internetu objevuje zrovna nyní, tedy v době, kdy Tesla má za sebou konferenci Battery Day, na níž šéf automobilky Elon Musk prohlásil, že „nejbezpečnější auto, které můžete řídit, je Tesla“.
Model 3 selhal během demonstrace bezpečnostních systémů Tesly v Číně. Elektrický sedan při testu srazil figurínu, která simulovala cestu chodce přes silnici.
Zajímavé je i druhé video, ukazující zkoušku jiného Modelu 3, máme v něm totiž možnost podívat se do kabiny. Auto zřejmě "chodce" dovede rozeznat, naznačuje to dění na dotykovém displeji, pravděpodobně ale pozdě.
Kdyby šlo o skutečného člověka, asi by to pro něj nedopadlo vůbec dobře. Nebo že by Tesla byla až tak prudce inteligentní, že by poznala, že jde o pouhou figurínu a řekla si, že ji může smést ze silnice...?