Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model E bude mít konkurenceschopnou cenu, útočí na BMW 3

Aleš Dragoun
Diskuze (64)
To, že Tesla chystá elektrického konkurenta BMW 3, není žádným tajemstvím. Menší sedan má dostat realističtější cenovku.

Název Model E je sice zatím předběžnou záležitostí, ale nevidíme důvod, proč by se tak menší sedan z produkce americké Tesly neměl jmenovat. Přijde už za dva roky a má se postavit hlavně trojkovému BMW a Audi A4. Ano, jedná se stále o elektromobil. Kalifornská společnost ani jiná auta dělat nehodlá. Také lanaří schopné lidi z jiných automobilek. To je i případ Chrise Porritta, který loni opustil britský Aston Martin a z Gaydonu se přemístil na západ USA do Fremontu nedaleko San Francisca.

Právě tento muž v rozhovoru pro britský Autocar odhalil budoucí plány firmy. Řekl, že nový sedan, kterému výrobce říká „kompaktní“, dostane konkurenceschopnější a „reálnější“ cenovku, aby se mohl směle postavit německým soupeřům s konvenčními pohonnými jednotkami. „Budování naší Gigafactory nám pomůže, aby výroba baterií byla efektivnější a levnější,“ řekl na toto téma. Ano, Tesla chce dosáhnout nižší ceny právě rozjetím hromadné produkce akumulátorů, což je logické. Jsou stále velmi drahé a jejich cena je klíčem k výpočtu konečné částky, kterou koncoví klienti zaplatí. Současný šéf Tesly Elon Musk se již nedávno nechal mimochodem slyšet, že Model E bude asi o 20 % menší než Model S.

S hliníkovou platformou se také nepočítá, náklady musí jít dolů. Porritt řekl, že menší vůz bude postaven z „vhodných materiálů“, což s největší pravděpodobností znamená levnější ocel, hovoří se o lepení a nýtování. „Musíme být nákladově efektivní, nemůžeme používat hliník pro všechny modely.“

SUV Model X se konečně objeví v prodeji koncem příštího roku. Sedmimístný crossover má podle Porritta stejný podvozek se sedanem písmene S včetně rozvoru náprav, ale změnilo se zavěšení, což je pochopitelné. Na polní cesty s ním vyrazí asi málokdo, ale pro všechny případy a také vzhledem k větší hmotnosti prošlo nutnými úpravami. Zadní pár „labutích dveří“ („swan wing“ je oficiální název) do série přežije. Zlepší se tak přístupnost do druhé a případně i třetí řady sedadel. Dětem se tedy bude lézt dovnitř lépe.

Model S se má podle Porritta dočkat vylepšení nejen v oblasti samotného výrobního procesu, ale i technického. V současné době je hotová verze s pravostranným řízením pro Británii, Japonsko, Austrálii a Hongkong. „Esku“ se daří, momentálně vzniká 600 aut týdně. Tesla chce ve Fremontu vyrábět půl milionu vozů za rok, k dosažení tohoto počtu by měly přispět právě oba další chystané modely . Zvažuje se čínská i evropská produkce. „Pokud máte správné auto, nezáleží na tom, že je elektrické. Lidé nechtějí vypadat výstředně. Chtějí být hrdi na vzhled svého vozu. Našimi největšími zastánci jsou stávající zákazníci,“ zhodnotil Porritt optimisticky další potenciál značky a trochu si rýpl do designu současných elektromobilů.


Aleš Dragoun
Diskuze (64)
6. 7. 2014 10:38
Re: Dotuje sa i nafta
v CR kde dotace na elektricka auta nejsou se v 2012 prodalo 89 elektromobilu, v 2013 prez 150 kusu a letos se ceka cislovka atakujici 500 kusu, jinak predpovedi nekolika celkem prednich manazeru v CR predpokladaji ze do roku 2020 bude v CR provozovani 150-200 tisic elektromobilu ;-) a to jsou slova lidi jako CEO Cezu a podobnych velkych prumyslovich gigantu v CR, tedy lidi kterym verim v prognozach podstatne vic nez nejakym diskuterum :-)
tedy v roce 2020 to muze byt okolo 4% aut v CR, nyni je pocet registrovanych aut v CR tusim 4.8 milionu, do 2020 predpokladejme ze stoupne na tech 5 milionu
3. 7. 2014 11:11
automobilovy EXTREMIZMUS ...
Ked citam o green, eco, blue, ... a stale vidim tie americke kalfasy, Mercedes G, Range Rover, ... a na druhej strane baterkarov, tak citim mohutnu schizofreniu vlad.
Je jasne, ze lobbisti robia svoju pracu perfektne! ;-)
3. 7. 2014 10:23
Re: Dotuje sa i nafta
Dotuje sa plyn aj nafta. Jedine co sa nedotuje je benzin, kedze ma najvyssie dane. A dokonca o nafte mozeme povedat, ze sa dotuje aj tym, ze vykuchany DPF, SCR a EGR v pohode prejde cez emisnu kontrolu, inak by sa nafta nevyplatila polovici sucasnych majitelov naftovych aut, keby museli do svojho vraku kupit novy filter. Takze s tymi dotaciami pomaly.
S dotovanim elektriny a elektrickych aut nemam ziadny problem. Radsej budem v meste dychat cisty vzduch, ako dotovat nejakeho naftoveho vykuchanca, aby sa mohol prepravovat za 5L a potom z dani platit naklady na zdravotne komplikacie obyvatelstva a prepad ceny svojej nehnutelnosti kvoli hluku a prachu od naftovych aut.
Avatar - Missouri
3. 7. 2014 09:28
Re: Proč pořád tolik vášní?
Aspoň v tomhle se shodneme ;-) Já jsem zkrátka nenapravitelný optimista a navíc se domnívám, že Elon Musk má poněkud širší rozhled...
Pokud úspěšně lanaří špičkové mozky z oboru, viz třeba zmíněný případ Chrise Porritta z Aston Martinu, pak mám dojem, že názor lidí z rozhledem poněkud omezenějším na současném trendu elektrifikace individuální osobní dopravy nic nezmění. :-O
3. 7. 2014 07:49
Re: Re:
Čo to kecáš, prosím ťa? Porovnávam dva druhy získavania energie, že ...