Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model S 60: „Levná“ verze se vrací

David Bureš
Diskuze (18)
Americký výrobce elektromobilů zjistil, že zákazníci žádají co nejlevnější model S. Proto se do nabídky vrací verze 60.

V rámci pravidelné modelové péče automobilka Tesla loni uvedla na trh novou základní verzi modelu S, nazvanou S 70D, která nahradila dosavadní provedení S 60. Po roce ale výrobce elektromobilů zjistil, že varianta S 60 s 60kWh bateriemi klientům chybí, a tak ji do nabídky opět vrací.

Důvodem stesku zájemců S 60 je cena. Může se to zdát s podivem, ale přestože model S s cenovkou okolo dvou milionů korun není zrovna levný, mnozí zákazníci žádají co nejnižší cenovku, a to v tom měl S 70D mezery. S 70D sice ve srovnání s S 60 nabídl větší baterie, delší dojezd a pohon všech kol, to všechno ale úměrně zvyšovalo jeho cenu. Za S 70D tak zákazníci platili 75.000 dolarů (1,8 milionu korun), zatímco staronový S 60 je možné pořídit už za 66.000 dolarů (1,58 milionu korun).

V obou případech se jedná o cenu bez daňové úlevy, která v domovských Spojených státech cenu auta sníží o dalších 7.500 dolarů (cca 180.000 korun).

Jestliže se však zákazník chce dostat na tuto cenu, musí se vzdát některé výbavy. Cenu totiž mohou zvýšit příplatková 21palcová kola, funkce Autopilot, vzduchové odpružení nebo třeba třetí řada sedadel. Připlatit si je možné i za pohon všech kol nebo zvýšení kapacity baterií na 75 kWh.

Za 66.000 dolarů každopádně zákazník dostane elektromobil o výkonu 235 kW a točivém momentu 441 N.m, který zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 5,5 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 209 km/h. Udávaný dojezd vozu pak činí 338 kilometrů. Oproti dražším verzím to jsou sice horší čísla, na auto s elektromotorem v útrobách jsou ale stále velice obstojná.

Výbava navíc i v tomto případě čítá pravidelné aktualizace softwaru, navigaci s informacemi o provozu v reálném čase, parkovací senzory, diodové světlomety nebo třeba bezplatný přístup k rychlonabíječkám Tesly.

Komu by se pak Tesla Model S 60 zdála přece jen drahá, bude si muset počkat na chystaný menší model 3. První jeho exempláře by k zákazníkům měly dorazit na konci roku 2017, přičemž by tento vůz měl stát asi 35.000 dolarů (bez daňových úlev), což je v přepočtu 840.000 korun.

David Bureš
Diskuze (18)
12. 6. 2016 13:21
Všechno je jinak. Dotace vládnou světu.
12. 6. 2016 13:19
Všechno je jinak. Dotace vládnou světu.
Myslím, že zákazníci o levnou verzi příliš nestojí. Konec konců malý zájem zákazníků byl příčinou, proč to přestali dělat.

Skutečnou příčinu bych hledal v dotačních podmínkách, které se připravují, např. v Německu, kde jsou nastaveny stropy cen. Největší legrace na tom je, že auto bude mít baterku o kapacitě většího modelu, jen softvérově omezenou. Takže koupíte levný model, zinkasujete dotaci a obratem dokoupíte soft update, který Vám z toho udělá větší model. Ovšem již o dotaci levnější. I k takovýmto absurditám vedou dotační zásahy do trhu.
12. 6. 2016 13:12
Re: Cena za Model 3
jj
SOUDRUZI NÁMOŘNÍCI, ZLEVNILI nám Sko [odkaz] [odkaz] za pod 2 MEGA sláva [odkaz] ;-)

€64.300 * 21%DPH * 27Kč = 2.100.000 ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D :yes:
12. 6. 2016 13:08
Re: Cena za Model 3
Ano. Pohonné hmoty mají zásadní vliv na prosperitu západu. Stačí se podívat co se děje, když ropa spadla na polovinu své původní ceny. V celé Evropě najednou zmizela inflace. Pestože se ji mnozí snaží vyvolat co jim síly stačí, Naopak, nízke ceny ropy iniciují pokles všech ostatních cen a tak se vynořil strašák deflace. A přes strašák deflace ekonomika slušně roste. Zkrátka nikdo nechápe co se děje a při tom je příčina jednoduchá - ceny energií, které se promítají do všeho.

Léta tvrdím, že přechod na elektromobilitu bude pro Evropu znamentat to samé, jako objevit masivní ložisko ropy uprostřed každého státu EU. Vážně nechápu, proč se tomu všichni tak brání.
10. 6. 2016 22:10
Re: Cena za Model 3
A já myslel, že to nikdo nepochopí :-)