Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model Y se prý stane nejprodávanějším autem světa, očekává Musk

Ondřej Mára Ondřej Mára 8. 8. 2022 • 09:19
28
146
Zobrazit náhledy (28)
Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y

Musk očekává prodejní vrchol po stránce příjmů již letos, příští rok by se pak mělo jednat o absolutní vítězství.

Kompaktní crossover Tesla Model Y úspěšně navazuje na prodejní úspěchy sedanu Tesla Model 3 a již dnes si hlídá statut nejprodávanějšího čistě elektrického crossoveru. Objevují se však názory, že do budoucna by Tesla Model Y mohla stanout dokonce i na prvním místě nejprodávanějších automobilů celkově.

Ostatně již nedávná statistika Love Car Industry, která upozornila na vstup Tesly Model 3 mezi 10 nejprodávanějších automobilů za rok 2021, predikovala, že se Tesla Model Y během tohoto roku vyhoupne z loňského 19. místa dokonce před Model 3 a zabydlí se v Top 5 nejprodávanějších automobilů roku 2022.

Elon Musk, šéf automobilky, měl pak během nedávného výročního zasedání akcionářů Tesly zmínit ještě optimističtější výhledy kolem prodejů Tesly Model Y, jak informovali kolegové z InsideEV’S.

Podle Muska by Model Y mohl být již v tomto roce nejlépe prodávaným automobilem na světě z pohledu příjmů automobilky. V příštím roce by se pak Tesla Model Y mohla stát dokonce nejprodávanějším automobilem na světě celkově - tedy z pohledu prodaných kusů. To jsou přitom poměrně odvážné ambice.

Video se připravuje ...

Nejprodávanějším automobilem loňského roku se totiž stala Toyota Corolla, která si připsala cca 1.150.000 prodaných kusů. Tesla přitom za loňský rok prodala celkově 936.222 automobilů. Tesla je však známá svým rapidním navyšováním meziročních prodejů a jejím cílem pro letošní rok je meta 1,3 prodaných vozidel. A to navzdory stávajícím problémům celého průmyslu.

Jakmile se ale značce podaří překonat všechny potíže s dodavatelskými řetězci a Gigafactory v Texasu i Německu se rozjedou na plné obrátky, výhledy automobilky by nakonec nemusely být zcela nereálné.

Doporučujeme

Témata
Avatar - Ondore
12. 8. 2022 15:45
Re: Jako fanda EV
Myslím si, že Elonov pohľad je zákonite iný, ako máme my. Vidí pred sebou na stole veci, ktoré niekto zostrojil, perfektne fungujú, ale vo výrobe budú až o niekoľko rokov. Je logické, že vidí budúcnosť inými očami ako my, niektoré z nich sa však k spotrebiteľom nedostanú. Iné (plne autonómne riadenie) narážajú na všedné prekážky reálneho sveta. V dojo sú výsledky fantastické, ale tam vonku je počasie, legislatíva, nepredvídateľné udalosti,... Inak napadlo mi - spaľovacie autá robia rámus a vo veľkej miere tak plašia lesnú zver od cesty. Čo sa ale stane, ak začnú prevažovať elektrické autá? Neprídu srnky bližšie a nebudú skákať pod kolesá častejšie? Nebude treba kvôli tomu zmeniť autopilota? :-)

Aké má priority?
Určite máš v niektorých bodoch pravdu, AI finančne predbehne všetko. Nový Tesla Bot má potenciál zmeniť svet výroby ako ho poznáme a možno finančne predbehnú aj AI.
Giga casting - chystajú sa vymeniť talianske stroje za švajčiarske, chcú dosiahnuť ešte lepšie parametre... Elektrifikácia nákladnej dopravy, elektrifikácia najpredávanejšej triedy automobilov v USA (trucks), cesta na Mars, ten chlap očividne nemyslí v malom, všetky jeho ciele sú v danej dobe vyššie, ako si vie ktokoľvek (vrátane etablovaných odborníkov konkurencie) predstaviť. A ja by som povedal, že sa mu to celkom slušne darí, len to holt nie je "zázrak na počkanie", niekedy to potrebuje čas.
OK, nestíha niektoré termíny, časť ide na vrub toho, že predbieha dobu. Cybetruck podľa mojich informácií závisí od švačiarskeho gigapressu, tá ich kozmická oceľ sa zrejme neobrába práve ľahko. A porovnaj to s konkurenciou - Ford v tajnosti vyvíjal F150 Lightning 4 roky. A aj keď sú etablovaná automobilka, tak dodávajú na trh doslova pár kusov EV: 2.700 Lightning a 45.000 ks Mach-E od jedného z najväčších na svete mi nepríde úplne moc. A porovnaj to s Teslou, ktorá ešte 5 rokov dozadu bola nevýznamná a na hranici prežitia. Osobne si myslím, že Elon dokázal veci, ktoré by zavedené automobilky riešili o desiatku-y rokov dlhšie. Možno aj v tomto svetle si ľudia často vkladajú do Elona ich vlastné nadmerné očakávania a keď sa nenaplnia, tak majú vinníka :-)
12. 8. 2022 12:52
Re: Jako fanda EV
Ja jsem to videl cely 2x.
Jenze ja jsem videl uz hodne Elona, takze uz tak nejak rozumim co je priorita a co slibotechna (tj jednou to bide - a jo bude).

Recyklaci radim mezi slibotechnu. Asi to pozdeji bude priorita, ted ne.
Uz jen ten argument, ze “nemame dost packu k recyklaci” je hodne moc usmevny - samozrejme ze jich maji mnoooohem vic jak 50 tydne.
Proste ted to nechaji tu externi / zpriznenou firmu vykoumat, v tom jim i pomuzou. Ale plne nasazeni urcite neni priorita dne. Za 5 let mozna bude, spis pozdeji.

Jen pro predatavu podle me (muj nazor) jsou soucasne priority:
- roztocit Texas a Berlin naplno
- AI ML AI !!!!! Nepodcenouj vyznam autonomniho rizeni a AI. Nejvetsi business ever, business stoleti bez debat, financne ziskovosti nesrovnatelne s cimkoliv na planete a cimkoliv v historii lidstva. V tuto chvili uz je to nejdulezitejsi aset / technologie Tesly, mnohem dulezitejsi nez samotna produkce aut (ale je to provazany)
- giga casting a strukturalni pack z Texasu nasadit take do Ciny a do Berlina - to je extra dulezity protoze to vyrazne setri naklady, ale zaroven to potrebuje ty novy baterky
- dalsi 2-3 fabriky do 2-3 let

Nejaka recyklace proste neni priorita. Ale zni to dobre, tak to rika.
Semi neni priorita.
Cybertruck neni priorita.
11. 8. 2022 18:23
Re: A budou plechy na Tesle...
Uvedl jsi dva extremy. Nevím proč. Do debaty to nic nepřináší.
I v nájezdu existuje gaussova křivka.
Debatu vědu o tom, zda uváděné extrémní příklady jsou rozhodující pro rozvoj ev. Z mého pohledu jednoznačně ne. A tak nevím proč jsou uváděny často jako argument proti ev.
11. 8. 2022 15:56
Re: A budou plechy na Tesle...
Škoda jen, že jsi si ve své zaslepenosti nevšiml, že jsem uvedl příklady dva. Hraniční z obou stran spektra.

Potřeby každého jsou někde mezi těmito limity a každý si vybere nebo může vybrat co mu vyhovuje.

Ale jinou reakci, než planou oponenturu, jsem od tebe ani nečekal, protože vím, že zásady konstruktivní diskuze ti jsou zcela cizí nebo je zde jen nechceš využívat - respektovat.
Avatar - Ondore
11. 8. 2022 14:48
Re: Muskova práca s číslami a termínmi
Tých možností ako otvoriť Teslu je podstatne viac, zapni zvuk:
https://youtube.com/…orts/8JOFhNWZix4