Alpine bude závodit i v době elektrické. Diváky chce zaujmout umělým zvukem
Se závoděním se počítá i v éře elektrické. Připravuje se na to třeba Alpine, která upravila svůj první elektrický model A290. Kromě schopnějšího podvozku se bude pozornost snažit přitáhnout i umělým zvukem.
Alpine nedávno uvedlo svůj první elektrický model A290, postavený na základě Renaultu 5. I přes moderní pohon se nehodlá vzdát rovněž závodních ambicí a tak se A290 nově ukázalo i v rally verzi. Nejde o nějaký divoký speciál, ale auto pro nižší série rallye, cenou se má vejít do asi 1,5 milionu korun.
Základ je tedy sériový, a třeba elektromotor pořád dává nezměněných 160 kW, a to jen na přední kola. Přední náprava ale nově dostala samosvorný diferenciál od ZF, celkově byl upraven celý podvozek. Odpružení ALP Racing má auto pomoci zdolávat náročné povrchy závodních tratí a jsou tu i speciální kola Evo Corse s pneu Michelin Pilot Sport A. Přední brzdy se zvětšily ze 320 na 350 mm a jiné je i nastavení ABS.
Auto navíc dostalo hydraulickou ruční brzdu, která zjednoduší průjezdy obzvláště ostrými zatáčkami. Interiér je samozřejmě oholený, jsou tu skořepinové sedačky a nezbytný bezpečnostní rám. Ale je tu také reproduktor, vypouštějící zvuk ven, prý aby si něco užili také diváci. O baterii se Alpine nezmiňuje, zůstala tedy zřejmě sériová. Už ta byla ostatně proti Renaultu 5 upravena a má navíc lepší chlazení.
Proti sériové verzi je auto asi o 40 % dražší, což je na poměry rallyových speciálů pořád docela láce. Auto je ostatně ručně stavěno v továrně Alpine v Dieppe. Veřejnosti se poprvé ukáže už tento týden na Rallye Rouergue Rodez Aveyron Occitanie a poté zamíří do Británie na Festival rychlosti v Goodwoodu.
Kromě toho Alpine chystá pro své zákazníky speciální závod ve Francii, kde všichni nastoupí v nových elektrických A290. Součástí má být samozřejmě i dedikované nabíjecí zázemí, aby každý do závodu nastoupil s dostatečně nabitou baterií.

Zdroj: Alpine, zdroj foto: Alpine, zdroj videa: Alpine