Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla odhalí své patenty konkurenčním značkám

Jan Mička
Diskuze (71)
Snaha o rozšíření elektromobilů může mít další řešení. Přichází s ním Tesla a tkví v odhalení karet konkurenčním značkám.

Je vcelku přirozené, že automobilky utajují své největší technické vynálezy před konkurencí. Pokud se však jedná o segment, jako jsou elektromobily, nemusí to být vždycky k všeobecnému užitku. Americká Tesla si je toho dobře vědoma, což vedlo jejího šéfa k zásadnímu rozhodnutí – poodhalit karty a poskytnout své patenty ostatním výrobcům elektromobilů.

Ačkoliv se to kvůli přehnaně zveličovaným skandálům s požáry akumulátorů (stane se – hoří i Porsche, Ferrari nebo Lamborghini) někomu nemusí zdát pravděpodobné, Tesla slaví se svými modely úspěchy. Vždyť jen v loňském roce prodala přes 22.000 vozů a letos prý má nakročeno k nárůstu o polovinu. Už z toho titulu je tedy v pozici, kdy by mohly její patenty pomoci k rozšíření elektromobilů a tím pádem i jejich zlevnění, ačkoliv necelých 64.000 dolarů (asi 1,3 milionu korun) za Model S působí v měřítku „value for money“ mimořádně lákavě.

Odhalení patentů by pak ostatním výrobcům elektromobilů mohlo pomoci s technickými řešeními, zvýšit dojezd na jedno nabití a především snížit cenu samotných modelů. Elon Musk v nedávném rozhovoru pro BBC sice nezveřejnil, o jaké „pikantnosti“ se konkrétně jedná, vše je ale prý na dobré cestě. Ačkoliv se názory „elektroskeptiků“ pravděpodobně jen tak nezmění a elektromobily budou i nadále brány jako drahé zbytečnosti s krátkým dojezdem na jedno nabití (pro úplnost – Tesla Model S reálně ujede asi 400 kilometrů na jedno nabití), v městských kolonách je stejně uvítáme více, než „olítané“ turbodiesely.

Jan Mička
Diskuze (71)
11. 6. 2014 22:11
Re: Tesla
je ti jasny zes cislama z vasi firmy plne podporil text meho postu >:D psal jsem " 50-60 tisic rocne" tedy to je +- tech tvich "120-150tkm za tři roky" ;-) a schlane se toho genaralniho zeprej kolik tak prumerne denne najezdi km a jestli s tim nekdy jel dal nez 200-300km :-)

Tesla je prozatim okrajova hlavne proto ze nakupci netusej co to je elektromobil a pokud tusej tak se obavaj "tankovani", neboj hned jak lidi zjisti ze vznikaj superchargery a ze jima bude zachvili pokryta cela zaparni evropa a USA, tak zacnou mit zajem nejen soukromi klienti, firmy si brzo uvedomej ze platit rocne za palivo treba 3-4 tisice euro/usd, nebo neplatit nic se jim vyplati, nebo to zjisti ti manazeri a generalni a naklady za provoz jim budou koncit v kapsach >:D Tesla ma jedinej problem, a to je stihat vubec dodavat a jejich nevsedni zpuzob jak prodavat a nasirat cim dal vic tech kterym postupne zacina a muze zacit konkurovat
Avatar - Ham.
11. 6. 2014 15:25
Re: Tesla
Vyšší střední a luxusní třídu kupují především firmy, u nás i v Německu více než 80% tvoří firemní prodeje. U nás ve firmě vyšší střední najede 120-150tkm za tři roky a jde do bazaru. Generálská A8/7er najede totéž. Jasně, že v bazoši jsou to leštěnky s 50tkm pro bazarové kovboje.
Jistě, je to na zákazníkovi, o Teslu je zájem na několika dotovaných trzích, ale i tak tvoří prodeje pár promile na světových trzích.
11. 6. 2014 12:07
Re: Tesla
no nato si mozna limosky kupuji ti co kupuji limosky virtualne :-) z tech lici co znam a maj ve vlastnictvi S, 7ku neboi A8, tak vetsina z nich v tom nejela desli trasu nez 100-150km, o jedne A8 ktera jiz 3 roky stoji v garazich jedne pojistovny a ma nalitano celich 136km (ano takto silene obri cislo za cele 3 roky) se zajimam docela dlouho >:D vetsina tech aut jsou manazerska a slouzej na 2 trasy po 100km za den, cemus napovidaj i najezdy ojetin danych aut v bazarech, tedy prumerne 50-60 tisic rocne

tech lidi co si kupuji i luxusni auta aby v tom travili dalnicni presuny ve stovkach km bude minimum, a ostatne ona i ta Tesla S 85 pri tech 80milich zvlada v prvnich 4 letech i pri tech spatnych podminkach 150-140mil, tedy asi 230km dojezd

je to hotl na zakaznikovi co chce a co potrebuje, a evidentne o teslu S zajem je :-)
Avatar - Ham.
11. 6. 2014 10:55
Re: Tesla
Ano, elektromobil si pořizují lidé, kteří jsou si vědomi omezení, které elektromobil má. Tedy omezeného dojezdu, závislosti na čase a místu dobíjení a jsou ochotni za příjemný lineární a tichý zátah dát zatím neadekvátní cenu. Takže je nesmysl třeba Teslu S srovnávat s limoškami typu MB-S nebo BMW 5er, protože ty jsou zaměřeny právě opačně na krájení velkých vzdáleností s relativně vysokým cestovním průměrem bez jakýchkoliv omezení. Ten kdo chce limošku na krátké vzdálenosti třeba do města (ne každý si kupuje do města miniauto) a není to zrovna taxikář, tak vlastnosti elektropohonu ocení, pokud akceptuje zatím nepřiměřenou cenu. Osobně si myslím, že tomuto typu zákazníků spíše vycházejí vstříc japonské a evropské automobilky se svými plug-in hybridy, protože dokáží to co Tesla, tedy odjet běžné pojížděčky po městě s pomocí elektromotoru a přitom si zachovat vlastnosti polykače velkých vzdálenosti při vysoké rychlosti, prostě za dané nemalé peníze si uchovat tu nejcennější vlastnost auta a to je bezesporu nezávislost.
11. 6. 2014 10:36
Re: Tesla
aneb nic nevypozidajici pri beznem jezdeni, v prvni rade to narazi na docela dost podstatny fakt, elektromobil si porizuji lide kteri vedi ze si porizuji elektromobil a zpravidla s nim umej jezdit nebo se to celkem rychle nauci, a dalsim problemem je, ze malokdo jaksi jezdi podle tehle tabulek, tedy ze by mel prumernou rychlost trvale tech 80 mil v hodine, amik bude mit na dalnici 75mil, evropak mezi 75-80 a to jen na krasne rovnych dalnicich (ze jich tu okolo je co? sak evropa je vlastne jedna velka rovinka bez jedineho kopecku) no a pokud nahodou nekdo takove trasy opravdu jezdi, tak pronej proste Tesla S neni vhodne auto a mel by spise uvazovat o nejakem dieselu

to je asi jako bych si zasel s moji A6 na okruh a drtil ji tam na max (coz jsem jiz 2x udelal), jen pro zajimavost na Mosteckem okruhu jsem schopnej plnou nadrz (65 litru, vleze se 69 litru) vyjezdit za 26 okruhu, to jest prumerna spotreba asi 60 litru a najezd cca 110km, jo a bez klimy >:D pri normalnim jezdeni mam prumernou spotrebu 10.5, jenze nemam prumernou rychlost 108km/h (67mil/h) jako na tom okruhu