Tesla odhalí své patenty konkurenčním značkám
Je vcelku přirozené, že automobilky utajují své největší technické vynálezy před konkurencí. Pokud se však jedná o segment, jako jsou elektromobily, nemusí to být vždycky k všeobecnému užitku. Americká Tesla si je toho dobře vědoma, což vedlo jejího šéfa k zásadnímu rozhodnutí – poodhalit karty a poskytnout své patenty ostatním výrobcům elektromobilů.
Ačkoliv se to kvůli přehnaně zveličovaným skandálům s požáry akumulátorů (stane se – hoří i Porsche, Ferrari nebo Lamborghini) někomu nemusí zdát pravděpodobné, Tesla slaví se svými modely úspěchy. Vždyť jen v loňském roce prodala přes 22.000 vozů a letos prý má nakročeno k nárůstu o polovinu. Už z toho titulu je tedy v pozici, kdy by mohly její patenty pomoci k rozšíření elektromobilů a tím pádem i jejich zlevnění, ačkoliv necelých 64.000 dolarů (asi 1,3 milionu korun) za Model S působí v měřítku „value for money“ mimořádně lákavě.
Odhalení patentů by pak ostatním výrobcům elektromobilů mohlo pomoci s technickými řešeními, zvýšit dojezd na jedno nabití a především snížit cenu samotných modelů. Elon Musk v nedávném rozhovoru pro BBC sice nezveřejnil, o jaké „pikantnosti“ se konkrétně jedná, vše je ale prý na dobré cestě. Ačkoliv se názory „elektroskeptiků“ pravděpodobně jen tak nezmění a elektromobily budou i nadále brány jako drahé zbytečnosti s krátkým dojezdem na jedno nabití (pro úplnost – Tesla Model S reálně ujede asi 400 kilometrů na jedno nabití), v městských kolonách je stejně uvítáme více, než „olítané“ turbodiesely.