Test 100 000 km: Mercedes-Benz E 350 CDI Kombi
Ani Stuttgartští neznají recept na dlouhověkou spolehlivost svých vozů, což jasně dokázalo „éčko“. Tohle kombi se v garážích objevilo v srpnu 2011, poháněné vznětovým vidlicovým šestiválcem 3,0 l/195 kW. Navzdory doplňkům za bezmála 600 000 korun však nepůsobilo pompézním dojmem. V interiéru vypadalo dokonce až úzkostlivě stroze a skromně.
Řidiči usedající za volant sporadicky kritizovali například přední nápravu, nesportovní charakteristiku řízení, umístění volicí páky a stávkující dešťové čidlo. Snadným terčem se stala samočinná sedmistupňová převodovka 7G-Tronic, která řadila pomalu a se škubáním. Řidiči, kteří v automobilu jezdili častěji, si však některá řešení nemohli vynachválit. Kupříkladu malý stopový průměr otáčení, dobrou přehlednost karoserie, rychlé rozmrazování čelního skla, účinné topení a kvalitní příjem signálu autorádia.
Proč si ale "éčko" vysloužilo výslednou známku 3-, když během testu se v knize jízd objevovaly většinou pozitivní postřehy, vůz ani jednou nebyl odtažen do servisu, všechno po celou dobu fungovalo správně, a dokonce ani závěrečná demontáž neodhalila stopy opotřebení? Na vině byla poměrně banální záležitost - vadné kliky zadních dveří...
Kompletní text, včetně všech tabulek a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 05/14, který je právě k dostání na stáncích.