Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Audi Q5 2.0 TDI vs Ford Kuga Vignale 2.0 TDCi – Tak snad příště

Michal Fokt
Diskuze (125)
Ford prý povýšil své kompaktní SUV na luxusní model. Tak jsme ho postavili proti zbrusu nové prémiovce.


Úvod, pořizovací náklady


Uvést na trh novou značku je nesmírně drahá záležitost a neznamená to, že se automaticky dostaví úspěch, bez ohledu na to, jak dobře si vede v jiné části světa. Jen vzpomeňte na Infiniti na českém trhu. I Ford by rád ukousl kousek koláče z lukrativního prémiového segmentu, ale vcelku moudře usoudil, že jeho luxusní značka Lincoln je přece jen příliš americká, to by v Evropě jistojistě nefungovalo. A tak vznikl nápad ve stylu „chytré horákyně“: místo nové značky načančané verze stávajících modelů, prodávaných v rámci speciálního brandu za patřičně tučné ceny. Prostě něco jako Maybach, chápete… Bylo těžké tomu nefandit, když Ford zvolil označení Vignale – svého času známého designcentra, spojeného i s naší Tatrou.

Takže ho tu máme: Ford Kuga Vignale, aspirant segmentu kompaktních prémiových SUV – na speciálních 18“ kolech, s lehce provokativním odstínem laku, chromovanými ozdobami karoserie, koženým čalouněním a spoustou dalších drobností. Popravdě řečeno rozsah změn (by) mě asi úplně nepřesvědčil, zvlášť když nejsem zrovna fanda jeho designu, ale očekávám, že změn bude více než bohatší výbava a hezčí vzhled.

Nejlépe to posoudíme, když auto postavíme proti zavedenému konkurentovi. Protože prémiové značky okázale plýtvají prostorem a nabídnou zpravidla užitné vlastnosti, odpovídající mainstreamovým modelům o třídu menším, sáhli jsme rovnou po Audi Q5. Nový tiguan ho dokázal vloni porazit, jenže to byla ještě dosluhující minulá generace. Ale teď tu máme přece luxusní model proti luxusnímu modelu, tak by to nemělo až tolik vadit. Jak se s touto výzvou ambiciózní Ford vypořádá?

Video se připravuje ...

Klub milionářů

Ten, kdo pořídí Kugu Vignale, může si být jist jednou věcí – že za auto zaplatí přes milion. A to je něco, čím se na párty rozhodně blýsknete. Možnosti volby moc nejsou – 132kW dvoulitrový turbodiesel lze mít buď se šestistupňovým manuálem (proč?) nejméně za 1.033.990 Kč, nebo (jako my) s automatem se stejným počtem kvaltů a cenovkou 1.083.990 korun. Seznam základní výbavy je velmi obsáhlý, téměř vyčerpávající, vlastně se divím, že ještě vůbec něco zbývá v seznamu příplatkové výbavy. Najdete tam třeba metalízu (s výjimkou téhle „spešl“ Milano Grigio a bílé), infotainment s hlasovým ovládáním, navigaci, dvouzónovou klimatizaci, adaptivní bixenony, bezdotykové otevírání pátých dveří, keyless přístup, přídavné topení nebo parkovací asistent a kameru.

Pořizovací nákladyFord Kuga Vignale 2.0 TDCi 132 kWAudi Q5 2.0 TDI 140 kW
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy1.083.990 Kč1.254.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Dvouzónová klimatizace [Kč]SS
Navigace [Kč]S73.500
Metalický lak [Kč]795030.600
Tónovaná zadní okna [Kč]790013.800
Panoramatické okno [Kč]28.30033.500
19" kola [Kč]25.00034.300
Sportovní sedadla [Kč]SS
Nezávislé topení [Kč]24.90040.600
Adaptivní tempomat [Kč]22.00037.800
Audiosystém [Kč]S8300
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]9990/398222.052/10.508
Přední/zadní nárazník [Kč]9116/359212.166/14.691
Přední blatník [Kč]38567123
Čelní sklo [Kč]18.56810.588
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]2692 + 5852169 + 1378
Hodinová sazba v servisu [Kč]6501531
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/124/3/12
Prodloužená záruka5 let/120.000 km = 20.000 Kč5 let/150.000 km = 31.800 Kč

Pro Audi Q5 je 2.0 TDI v té lepší polovině aktuálních naftových motorizací a jako takový začíná na částce 1.254.900 korun. Mimochodem 110kW předokolkový turbodiesel s manuálem stojí zhruba tolik jako kuga. Takže mezi vyšperkovaným kompaktem a klasickým středním prémiovým SUV je rozdíl 170 tisíc korun. Jestli je to s ohledem na schopnosti aut hodně nebo málo, zjistíte dále. Čistě z „papírového“ pohledu za ty peníze Q5 rozhodně není žádný žebrák. Je tu třeba automatická klima, rozhraní MMI, xenony se světelným senzorem, Drive Select nebo 17“ litá kola. V našem případě šlo o verzi Sport quattro za 1.310.900 Kč, standardně s 18“ litými koly, hliníkovými okenními lištami, sportovními sedadly a decentním optipaketem. Přímo monstrózní pak je seznam příplatkové výbavy, která zvýšila cenu o 400 tisíc korun! Hýčkal nás mimo jiné vzduchový podvozek, lepší audiosystém, virtual cockpit, navigace, čalounění v kombinaci kůže a alcantary a spousta dalších nezbytností. Tímto jsme si tedy odbyli nudnou povinnost, pojďme testovat!

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮFord Kuga VignaleAudi Q5
Základní cena75
Standardní výbava a příplatky106
Servis96
Záruky78
Průměr8,256,25

Design, interiér


V tomhle designovém duelu mohu být velmi nestranný a objektivní, nelíbí se mi totiž nijak zvlášť ani jedno z aut. To první je prostě divné (i když méně divné, než před faceliftem), bez ohledu na velikost kol nebo přidaného množství chromu …A to druhé poněkud nudné. Už zase. Audi neustále trpí tím, že se snaží zkombinovat pár prvků nových s prvky původními a výsledkem je přešlapování na místě. Tedy ne, že by výraznější linie na bocích audi nepomohly, stejně jako dravější, hranatější příď, ale myslím si, že do toho měli v Ingolstadtu víc říznout. U Q7 to udělali a vyplatilo se to. Ale i přesto - pokud by šlo čistě o vzhled, zvolil bych Q5. Působí vyváženěji, robustněji a dravěji.

Zvědavě otevírám dveře kugy a jsem zvědavý, co mě uvnitř vlastně čeká. Hmmm, měkoučká bílá kůže na sedadlech a výplních dveří, s bohatým prošíváním, koženkou (nebo je to dokonce kůže?) opravdu důkladně potažená palubní deska s kontrastním šitím, to vůbec nevypadá špatně. Volant se navíc dobře drží a sedadla mají lehké boční vedení.

HODNOCENÍ DESIGNUFord Kuga VignaleAudi Q5
Vnější vzhled67
Vnitřní vzhled79
Zpracování810
Ergonomie69
Konektivita910
Průměr7,209,00

Ale první dojem záhy vystřídají pochybnosti. Palubní deska je poměrně nízká a kokpit tak nevyvolává kýžený „prémiový“ dojem robustnosti, volant má poněkud autobusový sklon, ale hlavně – pracoviště řidiče je hrozně úzké a stísněné. Spousta nečalouněných plastů také působí poněkud lacině. A pak mě upoutá namodralý odstín sedáku, lišící se od kůže na opěradlech. Auto nemá najeto ještě ani 5000 km a useň zřejmě obarvily džíny řidičů! Nebo někdo použil špatný balzám na kůži? A navíc ergonomie dole utopených ovladačů ventilace je …nedobrá. Chválím ale slušně hrající audiosystém Sony, hrající trochu čistěji než Audi Sound System.

Pohled na zadní sedadla trošku vyděsí – nad podlahou se „vznášející“ sedáky jsou opticky nízké a opěradla jsou snad úplně svislá. Naštěstí je lze trošku sklopit vzad. Před koleny ještě pár centimetrů zbývá, ale nadbytkem prostoru na délku ani šířku úplně netrpím. Ani sedák nepodpírá stehna nijak zvlášť dobře. Rozpačitý dojem z auta završí kufr. Ford tvrdí, že má objem 450 litrů, což je na rodinné auto hodnota tak s odřenýma ušima, navíc jsem se nemohl zbavit dojmu, že 450 l v mém vlastním autě je nějak větších…

Srovnání rozměrů zavazadlových prostorůFord Kuga VignaleAudi Q5
Objem zavazadelníku min/max [l]456/1603550/1550
Výška nákladové hrany [mm]670780
Šířka kufru v nejužším místě [mm]10401050
Délka kufru [mm]855970
Výška pod plato [mm]530520
Výška pod otevřeným zadním víkem [mm]18802030

Šanci na srovnatelně prostornou kabinu tedy Ford promrhal a tím se vlastně hned v prvopočátku připravil o šanci tohle srovnání vyhrát, pokud tedy nemá zázračný motor a podvozek, což by ale klidně mít mohl… Ale pojďme ještě do Q5. Jak už jsem zmínil dříve, auto je opravdu nabušené výbavou, ale o to zase tak moc nejde. V první řadě je podstatné, že došlo k výraznému mezigeneračnímu zlepšení v naprosto všech ohledech. Trošku mě (ale i mého šestiletého syna) rozčilovaly vnější kliky, které se zdvihají vzhůru jako svého času u BMW, jen ještě více a nešikovněji. Ale po usednutí do kabiny získávám neodbytný dojem, že jsem se ocitl v trošku scvrklé Q7. A to je panečku pochvala!

Malinko se zlepšila prostornost v příčném směru, teď už budete asi nesnadno hledat prostornější kompaktní mainstream. Strukturovaná guma na palubce se nenechá kůží ve fordu vůbec zahanbit, pozice za volantem je nízká, palubní deska krásně obklopuje, grafika displeje virtuálního kokpitu v kapličce je prvotřídní a sedadla jsou opravdu velmi, velmi pohodlná – i když tedy rozhodně ne sportovní.

Pár výtek ale mám – tradičně mi vadí tenký věnec volantu a jeho oválný průřez, široká opěradla moc nepodrží tělo (a to nejsem zrovna drobek) a nejsem si úplně jistý ovládáním infotainmentu, obohaceným o touchpad. Ale možná půjde jen o zvyk… Zlepšil se i prostor pro kolena vzadu, co se však nezměnilo, je tvrdé plastové zadní čelo opěradel, s nímž opravdu není ani trochu příjemné přijít do kontaktu – a že se s ním holeně co chvíli setkají. I kvalita sezení ve druhé řadě je nesrovnatelná s kugou, sedák je výš, lépe podpírá stehna a čalounění je měkčí. Nechybí ani polohování opěradel a navrch Q5 přidává (příplatkovou) posuvnou zadní lavici. Pokud vezete menší pasažéry, lze na jejich úkor mírně zvětšit 550litrový kufr.

HODNOCENÍ INTERIÉRUFord Kuga VignaleAudi Q5
Prostornost68
Přední sedačky89
Zadní sedačky79
Kufr68
Variabilita79
Průměr6,808,60

Motory a 


Audi Q5 nám nastupuje ve verzi, která je v Česku údajně nejoblíbenější – s turbodieselem 2.0 TDI o výkonu 140 kW a točivém momentu 400 N.m, zkombinovaný se sedmistupňovou dvouspojkou. Subjektivně to není žádný dravec, dynamiku bych hodnotil spíše jako průměrnou, ale pohled na rychloměr prozrazuje, že na dojmy se u tohoto auta moc spoléhat nedá. Čtyřválec je totiž znamenitě odhlučněn a zatahuje plynule, bez okázalého nástupu newtonmetrů, takže působí vlažně. Ale není – stovka za 7,9 s a maximálka 218 km/h – kdejaké sportovně laděné auto musí závidět… Přestože má motor sedm stupňů, nijak zběsile neřadí a nezdráhá se ani využít síly v nízkých otáčkách. Pokud ke změně kvaltů dojde, je hladká a plynulá, elektronika při svižné akceleraci přeřazuje zpravidla ve 4000/min. Dvoulitr potěší i spotřebou, při devadesátce točí necelých 1400 otáček a stačí mu 5,2 l nafty, při 130 km/h točí 2000/min a řekne si o 7,8 l nafty.

suv audi ford srovnavacitesty video redakcnivideo suv audi ford srovnavacitesty video redakcnivideo  

Kuga se šestistupňovou dvouspojkou je zhruba o 120 kg lehčí než Q5 a má z dvoulitrového nafťáku výkon 132 kW a točivý moment jako audi, takže lze očekávat, že ingolstadtské SUV pěkně zpráská. Ale opak je pravdou. Na stovku potřebuje deset sekund a jede maximálně dvoustovkou. Prohrála také v pružnosti s výjimkou šestého rychlostního stupně, i když nijak dramaticky. Auto jako by si snad bylo vědomo papírového handicapu – neustále řadí. Stačí důrazněji sešlápnout plyn a hned podřazuje, jízda tak působí poněkud hystericky, zvlášť když řazení nezřídka doprovází škubnutí. Také mě trošku překvapil poněkud bizarní sportovní mód převodovky – při sešlápnutí plynu v manuálním režimu si bez ptaní podřadí, ale při dosažení omezovače vás bude trápit chrochtavým skučením a vyšší kvalt prostě z vlastní iniciativy nedá.

Motor je také výrazně hůř odhlučněn, na mainstream to je slušný výsledek, ale vedle Q5 je to výsledek poněkud slabší. Je slyšet (relativně) dost v celém spektru otáček, ale je fakt, že zvuk není úplně nepříjemný, neduní, ani „nenýtuje“, spíše vrčí. Jenže nižší hmotnost auto překvapivě nezúročilo ani ve spotřebě – v devadesáti si řeklo při 1700/min o 5,8 l nafty a na dálnici točí 2400/min a spaluje o litr víc než audi! Nemyslím si však, že takový rozdíl bude i v reálném světě, to jen Fordu dávají na naše poměry extrémní mrazy více zabrat. Průměrná spotřeba za celý test se totiž pohybovala v obou případech lehce přes devět litrů.

HODNOCENÍ MOTORUFord Kuga VignaleAudi Q5
Zrychlení79
Pružnost89
Spotřeba udávaná1010
Spotřeba v testu89
Odhlučnění motoru810
Průměr8,209,40

Modrý ovál vrací úder

V jedné oblasti dokáže kuga zazářit - jízdní vlastnosti. Podvozky ford už dlouhá léta opravdu umí a tohle auto stále patří do první trojky kompaktních SUV s nejlepšími jízdními vlastnostmi. V zatáčkách se téměř nenaklání, je stabilní, jen minimálně nedotáčivé, nechá se řídit na mezi adheze plynem…

Je s ním prostě potěšení jezdit rychle, jen na nerovnostech v zatáčce občas může malinko znervóznět. Navíc tu máme přesné, ostré a strmé řízení s příjemným a dobře vyváženým odporem posilovače. Na klikaté okresky se budete vyloženě těšit. Už méně na jízdu na sněhu a podobném oslizlu, kde elektronika odhalí nedotáčivost pozdě a zásah není tak efektivní, jak by mohl být. Pochválit musím též účinné brzdy. Pedál je sice trošku gumový, ale brzdná dráha 40 metrů na zimních pneumatikách je velmi slušný výsledek.

Audi Q5 je naproti tomu …své. V Ingolstadtu i v této generaci rezignovali na nějaké sportovní ambice, konkurenti ze Stuttgartu i Mnichova jsou o poznání agilnější. Audi Q5 je takový tančík – do zatáček se mu sice chce víc než minulé generaci a nedotáčivost přichází později, ale celkově vzato se mu prostě zase moc zatáčet nechce a nedotáčivost je všudypřítomná. Navíc přichází rychle a bez varování a na „přitažení“ volantu do směru jízdy těžké Q5 nereaguje. Ostatně protiopatření systému jízdní stability i zde přichází pozdě. To ale neplatí na kluzkém povrchu. Na sněhu a oslizlu senzory poznají nebezpečí nedotáčivosti a stabilizace společně s připojitelným pohonem zadních kol umí vykouzlit příjemnou decentní přetáčivost.

Silné stránky šasi audi jsou totiž úplně jinde. Testovaná verze se vzduchovým podvozkem je neskutečně komfortní. Na Audi Drive Select si nastavím mód Comfort a užívám si houpání, kolébání a pohupování na větších nerovnostech a téměř dokonalé tlumení rázů od krátkých, ostrých nerovností a hlubokých děr. Řízení je odtažité, s lehkou vůlí a mírně přeposilované, ale komu by to vadilo? Jistě, lze si navolit dynamický režim, tam ale řízení jen trošku ztuhne, takže jen přibude „umělý“ pocit.

Dynamické měření na letištiFord Kuga VignaleAudi Q5
Pneumatiky235/50 R 18235/55 R 19
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5. RS (80-120 km/h)/ (80-120 km/h) 6. RS [s]6.2/6.5/7.85.1/6.3/10.0
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h2400 min-12000 min-1
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h]46/86/12649/89/127
Brzdná dráha ze 100 km/h [m]40.241.4

Zajímavé ovšem je, co se stane s podvozkem – přestane se sice vlnit a kolébat a začne více kopírovat povrch, ale i nadále naprosto perfektně tlumí rázy. Mohl bych s ním jezdit týdny a měsíce a nijak bych netrpěl. Na devatenáctipalcových kolech to už zavání černou magií. Ale proč to dělat, když je mód Comfort tak skvělý? Mimochodem brzdná dráha Q5 byla o něco více než metr delší, i to je ale při hmotnosti auta slušný výsledek.

A kuga? Ford stvořil po Focusu RS další nepochopitelný kostitřas. Tvrdost podvozku je pro mě za hranicí akceptovatelnosti pro rodinné SUV, i na zdánlivě rovné silnici se neustále třepe a třese, je to vážně protivné. Je dokonce tak tvrdé, že na určitém typu nerovností může záď v zatáčce trošku ztrácet klid. U Fordu něco nevídaného… Jedno se jí ale musí nechat – rázy tlumí až překvapivě dobře, tedy většinu z nich – pevně a přesně. Ale stejně – co se stalo s uměním Fordu skloubit jízdní vlastnosti a komfort?

HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍFord Kuga VignaleAudi Q5
Ovladatelnost107
Komfort odpružení610
Odhlučnění podvozku810
Řízení97
Řazení810
Brzdy109
Průměr8,508,83

Závěr


Přiblížila se tedy Kuga Vignale prémii? Ford je stísněný, s nepříliš útulným interiérem a malým kufrem, Q5 představuje pravý opak. V klíčových oblastech je zkrátka Q5 lepší. Ford zabodoval prakticky jen znamenitými jízdními vlastnostmi a velmi dobrým řízením a brzdami.

Nedá se nic dělat. Nové Audi Q5 je špičkový prémiový produkt, který sice neohne v zatáčkách řidičovy rty do rohlíku, ale vynahradí to úplně vším ostatním. Kuga už není žádný přeborník ani mezi mainstreamovými SUV a trocha chromu, kůže a koženky u Kugy Vignale to nezachrání. Za skoro 1,1 milionu korun bych čekal víc muziky, naopak Q5 se vzhledem ke svým kvalitám zdá být relativně laciná, jakkoli je jasné, že čtvrt milionu nenajdete jen tak ležet na ulici a základní výbava je o poznání skromnější. Ale pokud bych si vybíral, byl bych ochoten bohatou výbavu oželet, tak dobré ingolstadtské SUV je.

SHRNUTÍ HODNOCENÍFord Kuga VignaleAudi Q5
POŘIZOVACÍ NÁKLADY8,256,25
DESIGN7,209,00
INTERIÉR6,808,60
MOTOR8,209,40
JÍZDNÍ VLASTNOSTI8,508,83
CELKOVÝ PRŮMĚR7,798,42

suv audi ford srovnavacitesty video redakcnivideo suv audi ford srovnavacitesty video redakcnivideo  

Audi Q5 2.0 TDI Sport quattro S tronic

Nejlevnější verze modelu1.071.900 Kč (2.0 TDI/110 kW 6MT)
Základ s testovaným motorem1.254.900 Kč (2.0 TDI/140 kW quattro S tronic)
Testovaný vůz bez příplatků1.310.900 Kč (2.0 TDI/140 kW quattro Sport S tronic)
Testovaný vůz s výbavou1.730.100 Kč (2.0 TDI/140 kW quattro Sport S tronic)

Plusy

  • Velmi komfortní podvozek
  • Tichý a luxusně působící interiér
  • Silný a úsporný motor
  • Prostorná a variabilní kabina

Minusy

  • Tenký věnec volantu s výrazně oválným průřezem
  • Zbytečně široká sedadla
  • Plastové zadní čelo opěradel předních sedadel

Ford Kuga Vignale

Nejlevnější verze modelu1.033.990 Kč (2.0 TDCi AWD 6MT/132 kW)
Základ s testovaným motorem1.083.990 Kč (2.0 TDCi AWD 6AT/132 kW)
Testovaný vůz bez příplatků1.083.990 Kč (2.0 TDCi AWD 6AT/132 kW)
Testovaný vůz s výbavou1.141.290 Kč (2.0 TDCi AWD 6AT/132 kW)

Plusy

  • Vynikající jízdní vlastnosti
  • Přesné, ostré a dobře vyvážené řízení
  • Účinné brzdy

Minusy

  • Tvrdý podvozek
  • Stísněný interiér
  • Hlučný motor
  • Časté škubání převodovky

Foto: Petr Homolka

Zobrazit celý článek
Michal Fokt
Diskuze (125)
Model Ford Kuga Vignale Audi Q5 2.0 TDI Sport quattro S tronic
Cena základní sestavy 1 083 990 Kč 1 310 900 Kč
Cena testované sestavy 1 141 290 Kč 1 730 100 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 3750 140 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000 - 3250 400 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200 218
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 4.9 / 5.2 5.3 / 4.7 / 4.9
Emise CO2: 134 129
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 456 / 1603 550 / 1550
Objem nádrže (l): 60 65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1716 / 514 1845 / 595
Rozměr pneu: 235/50 R18 235/55 R19
Ford Kuga Vignale
Audi Q5 2.0 TDI Sport quattro S tronic
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4541 4486
b) šířka (mm): 1838 1839
c) výška (mm): 1749 1673
d) rozvor (mm): 2690 2677
e) rozchod vpředu (mm): 0 1576
f) rozchod vzadu (mm): 0 1566
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1040 830 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 830 560 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 960 980
k) šířka vpředu (mm): 1440 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460 1472
délka sedáku vpředu (mm): 525 535
délka sedáku vzadu (mm): 480 475
výška opěradla vpředu (mm): 640 680
výška opěradla vzadu (mm): 660 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano Ano
8. 2. 2017 07:49
volil bych Forda
No těžko si představit , že by tady v nějakym porovnavacím testu mohl Ford porazit Audi nebo jiny koncernovy vuz, ale o to nejde. Já osobně bych si vybral Kugu. Proste Audi mi prijde uz trochu nuda, vícemeně furt to stejny designově, jen se nekde trochu přiostří tvary apod, interiery taky vicemene stejny furt a ceny az servis pak budou urcite taky jinde nez u Fordu. Myslím si že Ford má současné modely na velice solidní urovni a aspon pro me by Kuga splnila moje potreby na 100% a je pro mě proste designově zajimavejsi, jak z venku tak ze vnitř, mam radsi trochu odvaznejsí tvary, i trosku experimentovani, než usedlost, strohost, držení furt stejnych zajetych kolejí.
Toť muj nazor :-P
Avatar - Barrichello
7. 2. 2017 21:18
Re: Sportove jazdne vlastnosti
V principu jde o to samé, ale sou dost zásadní rozdíly ve stavu a v kultuře prodeje a v tom jak se o to kdo staral a co ti o tom kdo poví nebo zajistí/dá vedle samotného prodeje. A to ti můžu říct že jak koupět CTS od ofiko dealera, tak koupě Camara od člověka co se v amerikách vyzná se nedá s žádným bazarem srovnat.

A myslím si, že vím naprosto přesně co sem koupil. I co se na těch autech dělalo.
Avatar - white label
7. 2. 2017 16:44
Re: Sportove jazdne vlastnosti
Tak pokud tě to méně uráží (proč tě to vlastně uráží, je to přece tvoje volba), klidně si tam dosaď místo bazarového auta, auto z druhé ruky, v principu jde stejně o to samé.
Velké rozdíly jsou mezi ojetými auty bez ohledu na to, kde je zrovna koupíš, stejně tak velký rozdíl může být u ojetin stejného stáří, nebo podobného (údajného) nájezdu.
První majitel ví co má v garáži, ti další už víceméně kupují zajíce v pytli..., proto je takový rozdíl mezi novým a (o)jetým vozem a i přesto se nová auta stále kupují. ;-)
Avatar - Barrichello
7. 2. 2017 08:45
Re: Sportove jazdne vlastnosti
Franta z Horní Dolní není bazar, stejně jako ofiko prodejce co nabízí i ojetiny není bazar. Evidentně v tom máš hokej, v tom případě můžu Němcko taky pořád nazývat třetí říše a rusko Sojuz, dyt je to jedno ne, je to zažitý.
Kdybys to nazýval pravými názvy, nemohl bys pak lidi tak urážet vid. Mezi auty z bazaru a odkudkoliv jinud bývaj dost rozdíly, to bys vzhledem ke svému věku mohl vědět :-)

A vtipne si vynechal ten odstaveček, že ke konci cyklu máš olítanješí plečku jak já a stejně tak tvoji kolegové vysmívači >:D >:D
Avatar - white label
6. 2. 2017 20:20
Re: Sportove jazdne vlastnosti
K vůli tobě NEMUSÍM vůbec nic. "Bazarové" auto je pro mě jakékoli auto z druhé ruky a je mi úplně jedno, jestli ho někdo koupil přímo v bazaru, nebo třeba od Franty s Horní Dolní.
Na plečku (viz tvůj! slovník) můžeš narazit stejně tak v bazaru, jako při koupi přímo od předchozího majitele, v principu v tom žádný rozdíl není.
Podle tvých potrefených reakcí máš z těch olítaných bouráků nějaký komplex. To nemusíš, mně je to úplně jedno, jenom se bavím, když bazaroví kovbojové hrozně rádi a zasvěceně řeší/hodnotí kvalitu konkrétního kusu o jehož "historii" má 100%ní povědomí pouze původní majitel/provozovatel (najeté km nevyjímaje). ;-)