Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Test bezpečnosti sedadel: V nižší střední třídě uspělo na výbornou jen 13 vozů z 31

Test bezpečnosti sedadel: V nižší střední třídě uspělo na výbornou jen 13 vozů z 31

Test bezpečnosti sedadel: V nižší střední třídě uspělo na výbornou jen 13 vozů z 31 Zdroj: acz

Diskuze (18)
Výzkumný ústav německého svazu pojišťoven (UDV) zveřejnil výsledky srovnání bezpečnosti sedadel. V nižší střední třídě propadly jen Alfa Romeo 147, Chrysler PT Cruiser a Citroën C4 VTR.

Výzkumný ústav německého svazu pojišťoven (UDV) zveřejnil výsledky srovnání bezpečnosti sedadel. V nižší střední třídě propadly jen Alfa Romeo 147, Chrysler PT Cruiser a Citroën C4 VTR. Téměř polovina srovnávaných automobilů dosáhla nejvyššího hodnocení.

Výsledky nižší střední třídy zahrnují 31 vozů modelového roku 2008. Celkové hodnocení se skládá ze dvou částí – posouzení tvaru hlavové opěrky a její vhodnosti pro pasažéry různých velikostí postavy a dynamického testu, který simuluje zadní náraz v rychlosti přibližně 32 km/h. Výsledky jsou převzaté od britského institutu Thatcham a od IIWPG (Whiplash), hodnocení je ve čtyřech stupních – „dobrý“, „akceptovatelný“, „dostačující“ a „nevyhovující“.

I přesto, že zdaleka ne všechna auta uspěla, nachází se ve výsledcích UDV za poslední tři roky jasný trend zlepšování. Zatímco v roce 2006 bylo dobře ohodnoceno 19 % sedadel, letos je to 36 %. Podíl aut s nevyhovující kombinací konstrukce sedadla a hlavové opěrky za stejné období klesnul z 29 % na 16 %.

Celkem 13 z 31 modelů nižší střední třídy dosáhlo nejvyššího celkového hodnocení. Devět automobilů bylo vybaveno aktivními hlavovými opěrkami, to však nebylo vždy zárukou bezchybného výsledku – konkrétně modely Fiat Bravo, Škoda Octavia a VW Golf GTI obdržely i s aktivními opěrkami jen druhé nejvyšší hodnocení „akceptovatelný“.

Automobilky Audi, BMW, Mercedes-Benz a Volvo dosáhly v nižší střední třídě nejlepšího hodnocení. Výjimku tvoří stuttgartská třída A, opět s hodnocením „akceptovatelné“. Překvapením může být výborný výsledek Volva C30, jehož sedadla mají pevné hlavové opěrky.

Vedle relativně nových modelů, jako např. Honda Civic, Nissan Qashqai nebo Subaru Impreza, získal nejvyšší hodnocení také Peugeot 307 vyráběný od roku 2001, tedy jeden z nejstarších modelů ve srovnání (výsledky Peugeotu 308 zatím nejsou k dispozici). Příbuzný model ze skupiny PSA, Citroën C4, obdržel o stupeň nižší hodnocení, sportovní sedadla ve verzi VTR/VTS byla označena jako „nevyhovující“.

Hodnocení sedadel – nižší střední třída
Automobilprovedení sedadlaovládání sedadlatvar hlavové opěrkydynamický testcelkové hodnocení
Alfa Romeo 147standardní, textilní potahmanuální, 4 směrydostačujícínehodnocenonevyhovující
Audi A3standardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýdobrýdobrý
Audi S3sportovní, kožený potahelektrické, 8 směrydobrýdobrýdobrý
BMW řada 1 (do 09/2008)standardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýdostačujícídostačující
BMW řada 1 (od 09/2008)standardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýdobrýdobrý
BMW řada 1 Coupéstandardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýdobrýdobrý
Citroën C4standardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Citroën C4 VTR/VTSsportovní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýnevyhovujícínevyhovující
Dodge Caliberstandardní, textilní potahmanuální, 2 směrydobrýdostačujícídostačující
Fiat Bravostandardní, textilní potah, aktivní OHmanuální, 4 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Ford Focusstandardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýdobrýdobrý
Honda Civicstandardní, textilní potah, aktivní OHmanuální, 4 směrydobrýdobrýdobrý
Chevrolet Lacettistandardní, textilní potahmanuální, 4 směryakceptovatelnýdostačujícídostačující
Chrysler PT Cruiserstandardní, kožený potahčástečně elektrické, 4 směrydobrýnevyhovujícínevyhovující
Mazda 3standardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýdostačujícídostačující
Mercedes-Benz třída Astandardní, textilní potah, aktivní OHmanuální, 4 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Mercedes-Benz třída Bstandardní, textilní potah, aktivní OHmanuální, 4 směrydobrýdobrýdobrý
Mitsubishi Lancer Sportsedanstandardní, textilní potahmanuální, 6 směrydobrýdobrýdobrý
Nissan Qashqaistandardní, textilní potah, aktivní OHmanuální, 4 směrydobrýdobrýdobrý
Peugeot 307standardní, textilní potah, aktivní OHmanuální, 4 směrydobrýdobrýdobrý
Renault Méganestandardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Seat Cordobastandardní, textilní potahmanuální, 4 směrydostačujícínehodnocenonevyhovující
Seat Leonstandardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Seat Leonsportovní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
Seat Toledostandardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýdostačujícídostačující
Subaru Imprezastandardní, textilní potah, aktivní OHmanuální, 4 směrydobrýdobrýdobrý
Škoda Octaviastandardní, textilní potah, aktivní OHmanuální, 4 směryakceptovatelnýdostačujícídostačující
Toyota Aurisstandardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýdobrýdobrý
VW Golf GTIsportovní, textilní potah, aktivní OHmanuální, 4 směrydobrýakceptovatelnýakceptovatelný
VW Jettastandardní, textilní potahmanuální, 4 směrydobrýdostačujícídostačující
Volvo C30standardní, textilní potah, pevná OHmanuální, 4 směrydobrýdobrýdobrý

Zkratka OH značí opěrku hlavy, aktivní opěrka hlavy při zadním nárazu chrání pasažéra před závažným poraněním krční páteře. Sedadlo nastavitelné ve 2 směrech je nastavitelné podélně, ve 4 směrech podélně a výškově, v 6 směrech podélně, výškově a nastavitelný sklon sedáku.

Vstoupit do diskuze (18)