Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Chevrolet Aveo: První jízdní dojmy

Aleš Jungmann
Diskuze (44)
Nová generace malého Avea dorazila i do České Republiky. My jsme vyzkoušeli novou třídveřovou a pětidveřovou verzi.

Nové Aveo přichází na evropské trhy, pětidveřová verze se již prodává a na třídveřovou si počkáme jen do půlky června. My jsme si jej otestovali na silnicích v okolí polské Wroclavi, stejně jako nový šestistupňový automat, který bude nabízen ke všem motorizacím vlajkové lodi Chevroletu, modelu Epica.

Začněme tedy tímto novým automatem. Ten by měl pomoci modelu Epica k lepším prodejním výsledkům, společnost Chevrolet si pro příští rok jako cíl vytyčila prodej přibližně dvanácti tisíc těchto vozů v Evropě. To je asi o polovinu více, než se prodalo v roce minulém.

Automat při klidné jízdě řadí bez problémů, jakmile ale dojde na kickdown, chvíli s výběrem toho správného převodového stupně váhá a někdy se mu „povede“ podřadit tak, že otáčky vylétnou těsně k omezovači a tak posléze musí přeřazovat o stupínek výš. Majitelé Epicy si tento vůz ale asi těžko budou kupovat pro jeho dynamické vlastnosti a tak je vysloveně komfortně nastavený automat dobrou alternativou.

Aveo

Model Aveo (Kalos) je nejlépe prodávajícím se modelem automobilky Chevrolet v Evropě, na celkových prodejích má totiž podíl 28 %. Druhým v pořadí je Lacetti (Nubira) s podílem 21 %.

Největší změnu oproti předchozí generaci zaznamenáme v exteriéru vozidla. Velké vstupní otvory pro vzduch jsou dominantním prvkem přídě vozu, měly by symbolizovat dynamiku celého automobilu. Přepracován je také interiér, kde je podle tiskové zprávy více měkčených plastů než tomu bylo u minulého modelu. Asi jsme s kolegou hledali špatně, žádné jsme totiž nenašli. Interiér je ale velmi dobře slícován, také materiály působí hodnotnějším dojmem. Ovladače i tlačítka jsou na dotyk příjemné a jejich konstrukce je bytelná. Místa nad hlavou je vpředu i vzadu dostatek (posuzováno optikou této třídy), naopak pro kolena by mohlo být místa více.

Jízda po polských tankodromech, které jsou snad žertem pojmenovány jako silnice, vyznívá pro Aveo překvapivě dobře. Je vidět, že konstruktéři měli při stavbě podvozku jakož i celého vozu na paměti to, že hlavním odbytištěm bude střední a východní Evropa a tak jej naladili tak, aby si s rozbitými silnicemi uměl poradit. A to je dobrá zpráva i pro zájemce z českých luhů a hájů. Vůz se příliš nenaklání, řízení i řazení hodnotíme pozitivně, bez větších výhrad.

Přepracovány byly také motory, které mají nyní větší výkon a menší spotřebu paliva. Na výběr je ze dvou čtyřválcových motorů o objemu 1,2 l (62 kW) a 1,4 l (74 kW). Vyzkoušeli jsme ten silnější, stokoňový. Podle papírových předpokladů jsme sice očekávali o něco živější jízdu, i tak lze ale říci, že motor vozu uděluje dostatečnou dynamiku. Na přání se bude dodávat také se čtyřstupňovým automatem.

Představme si ještě výbavy. Základní stupeň BASE nabízí například airbag pouze pro řidiče, elektricky ovládaná okna vpředu, posilovač řízení, centrální zamykání či rádio s přehrávačem CD a MP3 a čtyřmi reproduktory.

Prostřední stupeň LS dále přidává například airbag spolujezdce a dva boční airbagy, dálkově ovládané centrální zamykání, palubní počítač, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka či sedadlo řidiče s nastavitelnou výškou.

V nejvyšším stupni výbavy LT dále nalezneme kupříkladu klimatizaci, disky kol z lehké slitiny, volant a řadící páku v kůži, všechna okna ovládaná elektricky, přední mlhové světlomety či ovládání audia na volantu (audio se šesti reproduktory).

Za metalízu si zákazník připlatí 8.500,- Kč. Tabulka, umístěná níže platí pro pětidveřový model, ceny modelu třídveřového jsou u všech variant o 10.000,- Kč nižší.

Aveo 5 dv. na českém trhu

Motor1,21,41,4 AT
Zdvihový objem [cm³]120613991399
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW při ot/min]62/600074/640074/6400
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ]114/3800131/4200131/4200
Max. rychlost [km/h]170175170
Zrychlení 0 100 km/h [s]12,811,912,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,96,4
Cena BASE [Kč]227.900,-247.900,--
Cena LS [Kč]252.900,-259.900,-289.900,-
Cena LT [Kč]279.900,-294.900,-324.900,-

Aleš Jungmann
Diskuze (44)
27. 5. 2008 21:59
Re: file12
Máte pravdu..moje blbost. Omlouvám se. Doufám že chystáte i celkový test Avea.
27. 5. 2008 21:24
file12
Ceny sou teda jiný..ofiko ceník...aveo lt 1,4 stojí 294900,-...
Avatar - gld
27. 5. 2008 20:06
Re: biedne,
yeah, sugar we´r going down..
Avatar - Pierro
27. 5. 2008 12:55
Re: BTW: Idealni auto pro rodinu :-)
Matiz válcuje cenou a milým designem, co si budem namlouvat. Ale zastaralý již přeci jen je... A s tím Aveem?? no nechejem se překvapit. ;-)
Avatar - DaewooMaster
27. 5. 2008 12:23
Re: BTW: Idealni auto pro rodinu :-)
Vsak taky v Trutnove mas Chevroletacky autosalon, takze se neni cemu divit... :-) Co se tyce, "zastaraleho Sparka" (Matize), je to nejprodavanejsi auto sve tridy lonskeho roku, takze odhadnout uspech "noveho" Avea se neodvazuji ani ja. :-!