Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Citroën C2 - první jízdní dojmy

Ondřej Šuch
Diskuze (3)
Měkká sedadla, slušná dynamika, překvapivý vnitřní prostor a cena začíná na 264.900. Chcete-li o Citroënu C2 vědět více, klikněte.

Úplně na začátku je třeba udělat jasno v označeních: na český trh právě uvedený model C2 je zatím nejmenším Citroënem. Prvenství mu ale za dva roky přebere model C1, který bude vyrábět automobilka Toyota/PSA v Kolíně.

Popis vozu jsme přinesli zde, proto jen krátce:

Citroën C2 byl vytvořen na podvozkové platformě 1 se zkráceným rozvorem 2,31 m (2,46 m u modelů C3 a C3 Pluriel), přičemž vozy využívají více než 60% společných dílů.

Třídveřový čtyřmístný Citroën C2 přichází na trh se zážehovými motory 1.1i/44 kW, 1.4i/54 kW a 1.6i 16V /80 kW a vznětovým motorem 1.4 HDi o výkonu 50 kW.

Jako standard verzí VTR se se dvěma nejsilnějšími motory dodává robotizovaná převodovka SensoDrive.

V základní výbavě jsou mimo jiné dva čelní airbagy a elektronický posilovač řízení s variabilním účinkem. Za příplatek je možno dodat všechny elektronické i komfortní prvky výbavy.

Vnější věc je věcí osobního názoru a Citroënu se minimálně vedlo zachovat identitu značky. Přední maska, dvě spodní linie bočních oken či netradičně tvarovaná záď budou sice vzbuzovat emoce, ale například Nissan Micra ukázal, že ani ve třídě malých a minivozů nejsou designové experimenty na škodu.

Podstatnější je interiér. Na šířku v ramenou si nelze stěžovat ani v nejmenším a výška na předních sedadlech je také dostatečná. Zadní dvojice samostatných sedadel je sice extrémně modulární, na výšku ale uspokojí jen průměrně náročné cestující. Totéž platí o prostoru pro kolena. Samotná sedadla jsou velmi, velmi měkká, což nemusí vyhovovat každému.

Už před uvedením se C2 chlubil variabilitou vnitřního prostoru, což lze v praxi potvrdit. Interiér lze měnit podle konkrétní situace díky dvěma odděleným plnohodnotným zadním sedadlům, která lze samostatně posouvat a sklápět. Objem zavazadlového prostoru se tak dá rozšířit z 224 l na 619 l. Unikátní je dělené zadní víko, jehož spodní část může sloužit s nosností 100 kg jako sedátko, horní prsklený díl pak díky malé výšce nezabírá tolik místa při otevírání.

Jízda s motorem 1.1 je překvapivě dynamická a málo hlučná. Vůz nevykazuje žádnou nepředvídatelnou vlastnost, je ale třeba si zvyknout na extrémně účinný posilovač řízení. Citroën C2 je lehounce nedotáčivý, velmi přitom záleží na zatížení vozu a stylu jízdy. V rychlostech do 120 km/h je v kabině přijatelná hladina hluku, pátý stupeň manuální převodovky by přesto mohl být o něco rychlejší.

Celkem příznivý dojem z auta doplníme pohledem do ceníku:

Základní verze s motorem 1.1 přijde na 264.900,-, přičemž za boční airbagy se připlácí 9.000,-, za ABS, EBD a EBA 19.000,-, za dáklové ovládání centrálního zamykání a elektrické ovládání předních oken 14.500 a za manuální klimatizaci 32.000,-.

Verze 1.4i SX stojí 314.900,-, turbodieselová 1.4 HDi SX 349.900 a vrcholný model 1.6i VTR přijde na 439.900,-

Ondřej Šuch
Diskuze (3)