TEST Dlouhodobý test Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV – Zůstává tolik normálních věcí!
Bílý kombík Kia Ceed SW jezdící na benzin a elektřinu ze zásuvky se blíží k číslu 30.000 ujetých kilometrů. Jak se nám v něm žije?
Nízká spotřeba, pohodové cestování a nikoliv nevýznamné výhody, které poskytuje registrační značka s písmeny EL. Kromě dálnic zdarma hlavně fakt, že po celé Praze parkujeme volně a bez placení na modrých zónách. Tak vypadá náš dosavadní život s Kiou Ceed plug-in hybrid.
Paráda vpředu i vzadu
Pohodové je nejen cestování, ale i život na palubě: prostor a pohodlí patří k velkým výhodám auta. Až tedy na jednu výjimku: kufr. Ten se kvůli zastavěným bateriím zmenšil z 625 litrů klasického modelu na pouhých 437 litrů. Je kvůli tomu hodně mělký, takže zavazadla pod plato se vejdou opravdu tak tak.
Srovnání Ceedů SW | Běžný | Plug-in |
Délka (mm) | 4600 | 4605 |
Objem kufru (l) | 625 | 437 |
Provozní hmotnost (kg) | 1460-1575 | 1676 |
Nádrž (l) | 50 | 37 |
Jinak je to paráda, auto nabízí dostatek místa na všech sedadlech: prostor zbývá před koleny i nad hlavou většině redaktorů. Máte-li do 180 centimetrů, budete se cítit královsky i vzadu. Vpředu se nám líbí pozice za volantem i natočení středového panelu i obrazovky směrem k řidiči.
A pak pracoviště řidiče. Je přehledné, intuitivní. Palubní desce dominuje 10,25“ displej zobrazení navigace a dalších funkcí. To důležité od vyhřívání sedadel, volantu (moc příjemné v chladných říjnových ránech!) po hlasitost rádia nastavujeme klasickými ovladači uprostřed. Jednoduché, intuitivní a přehledné. Samostatnými tlačítky nalevo od volantu pak vypínáme jízdu v pruzích či systém stop-start. A i teplotu ve voze si nastavujeme otočnými ovladači. Díky, díky, že jsou pořád auta, v nichž zůstává tolik normálních věcí!
Malé zrady
Potíží máme jen málo. Nejčastější? Zatímco na veřejných stanicích, ale i v domácích klasických zásuvkách, kde se baterie na čistě padesát elektrických kilometrů dobije za tři hodiny, nemáme s dobíjením potíže, v garážích redakce se občas stane, že se nabíjení přeruší.
Jednou nás pak zradila zvláštní věc. Nádrž na benzin skoro plná, baterie na jízdu také, ale auto nešlo nastartovat. A pak ani odemknout. Povedlo se to až mechanicky zatlačením klíčku na startovací tlačítko. Příčina? Voda, která se dostala právě dovnitř klíčku během průtrže mračen.
Spotřeba záleží na tom, jak dlouhé trasy jezdíme a jak nabíjíme. Výrobce slibuje až 1,3 litru benzinu na sto kilometrů. To platí pro situaci, že padesát kilometrů ujedete jen na elektřinu a druhých padesát s průměrnou spotřebou 2,6 l/100 km a jedete opět auto dobít ze zásuvky. My jsme se už při jedné z cest dostali dokonce na průměr 0,9 litru. Ale realitou je dlouhodobý průměr 5,3 litru, čemuž pomohl skvělý říjen, kdy ceed jezdil hodně jen do sta kilometrů denně a každý den jsme ho nabíjeli.
Benzinová nádrž je proti běžnému ceedu zmenšená z 50 na 37 litrů, i tak nám ale palubní počítač ukázal v říjnu při plném nabití a dotankování do plna zatím rekordní dojezd 905 kilometrů.
Technické údaje | |
Spalovací motor | zážehový řadový čtyřválec, uložený vpředu podélně |
Rozvod | DOHC, 4 ventily na válec |
Zdvihový objem | 1580 cm3 |
Výkon | 77 kW při 5700 min-1 |
Točivý moment | 147 Nm při 4000 min-1 |
Elektromotor | synchronní s permanentním magnetem |
Výkon | 44,5 kW |
Točivý moment | 170 Nm |
Kombinovaný výkon | 104 kW |
Kombinovaný točivý moment | 265 Nm |
Pohon | předních kol |
Převodovka | automatická dvouspojková, 6° |
Nejvyšší rychlost | 171 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 10,8 s |
Kombinovaná spotřeba | 1,3 l/100 km |
Délka x šířka x výška | 4605 x 1800 x 1465 mm |
Rozvor náprav | 2650 mm |
Rozchod kol vpředu/ vzadu | 1559/1567 mm |
Provozní/užitečná hmotnost | 1676/434 kg |
Maximální hmotnost přívěsu nebrzděného/brzděného | 600/1300 kg |
Objem palivové nádrže | 37 l |
Kapacita lithiumpolymerové baterie | 8,9 kWh |
Pneumatiky | standardní 205/55 R16, testovaný vůz 225/45 R17 |
Objem kufru | 437/1506 l |
Cena testovaného kusu | 964 980 Kč (verze PHEV Premium 909 980 Kč + metalíza 15 000 Kč a paket Ultimate 40 000 Kč) |
Celková záruka | 7 let nebo 150 000 km, 7 roky na lak, 12 let na neprorezavění karoserie |
Plusy
- Výhoda elektrické registrační značky
- Bohatá výbava
- Dobrá spotřeba
Minusy
- Vysoká cena
- Zmenšený kufr