Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Pracoviště řidiče je přehledné, intuitivní. Palubní desce dominuje 10,25‘‘ displej zobrazení navigace a dalších funkcí. To důležité od vyhřívání sedadel a volantu po hlasitost rádia můžete nastavit klasickými ovladači. Za to píšeme dvakrát bravo! K nejvyšší výbavě patří i přístrojový štít s 12,3‘‘ displejem za volantem.
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
70
Fotogalerie

TEST Dlouhodobý test Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV – Zůstává tolik normálních věcí!

David Šprincl

Bílý kombík Kia Ceed SW jezdící na benzin a elektřinu ze zásuvky se blíží k číslu 30.000 ujetých kilometrů. Jak se nám v něm žije?

Nízká spotřeba, pohodové cestování a nikoliv nevýznamné výhody, které poskytuje registrační značka s písmeny EL. Kromě dálnic zdarma hlavně fakt, že po celé Praze parkujeme volně a bez placení na modrých zónách. Tak vypadá náš dosavadní život s Kiou Ceed plug-in hybrid.

Paráda vpředu i vzadu

Pohodové je nejen cestování, ale i život na palubě: prostor a pohodlí patří k velkým výhodám auta. Až tedy na jednu výjimku: kufr. Ten se kvůli zastavěným bateriím zmenšil z 625 litrů klasického modelu na pouhých 437 litrů. Je kvůli tomu hodně mělký, takže zavazadla pod plato se vejdou opravdu tak tak.

Srovnání Ceedů SWBěžnýPlug-in
Délka (mm)46004605
Objem kufru (l)625437
Provozní hmotnost (kg)1460-15751676
Nádrž (l)5037

Jinak je to paráda, auto nabízí dostatek místa na všech sedadlech: prostor zbývá před koleny i nad hlavou většině redaktorů. Máte-li do 180 centimetrů, budete se cítit královsky i vzadu. Vpředu se nám líbí pozice za volantem i natočení středového panelu i obrazovky směrem k řidiči.

A pak pracoviště řidiče. Je přehledné, intuitivní. Palubní desce dominuje 10,25“ displej zobrazení navigace a dalších funkcí. To důležité od vyhřívání sedadel, volantu (moc příjemné v chladných říjnových ránech!) po hlasitost rádia nastavujeme klasickými ovladači uprostřed. Jednoduché, intuitivní a přehledné. Samostatnými tlačítky nalevo od volantu pak vypínáme jízdu v pruzích či systém stop-start. A i teplotu ve voze si nastavujeme otočnými ovladači. Díky, díky, že jsou pořád auta, v nichž zůstává tolik normálních věcí!

Svět motorů 43/2021Svět motorů 43/2021 | Svět motorů

 

Malé zrady

Potíží máme jen málo. Nejčastější? Zatímco na veřejných stanicích, ale i v domácích klasických zásuvkách, kde se baterie na čistě padesát elektrických kilometrů dobije za tři hodiny, nemáme s dobíjením potíže, v garážích redakce se občas stane, že se nabíjení přeruší.

Jednou nás pak zradila zvláštní věc. Nádrž na benzin skoro plná, baterie na jízdu také, ale auto nešlo nastartovat. A pak ani odemknout. Povedlo se to až mechanicky zatlačením klíčku na startovací tlačítko. Příčina? Voda, která se dostala právě dovnitř klíčku během průtrže mračen.

Spotřeba záleží na tom, jak dlouhé trasy jezdíme a jak nabíjíme. Výrobce slibuje až 1,3 litru benzinu na sto kilometrů. To platí pro situaci, že padesát kilometrů ujedete jen na elektřinu a druhých padesát s průměrnou spotřebou 2,6 l/100 km a jedete opět auto dobít ze zásuvky. My jsme se už při jedné z cest dostali dokonce na průměr 0,9 litru. Ale realitou je dlouhodobý průměr 5,3 litru, čemuž pomohl skvělý říjen, kdy ceed jezdil hodně jen do sta kilometrů denně a každý den jsme ho nabíjeli.

Benzinová nádrž je proti běžnému ceedu zmenšená z 50 na 37 litrů, i tak nám ale palubní počítač ukázal v říjnu při plném nabití a dotankování do plna zatím rekordní dojezd 905 kilometrů.

Technické údaje
Spalovací motorzážehový řadový čtyřválec, uložený vpředu podélně
RozvodDOHC, 4 ventily na válec
Zdvihový objem1580 cm3
Výkon77 kW při 5700 min-1
Točivý moment147 Nm při 4000 min-1
Elektromotorsynchronní s permanentním magnetem
Výkon44,5 kW
Točivý moment170 Nm
Kombinovaný výkon104 kW
Kombinovaný točivý moment265 Nm
Pohonpředních kol
Převodovkaautomatická dvouspojková, 6°
Nejvyšší rychlost171 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h10,8 s
Kombinovaná spotřeba1,3 l/100 km
Délka x šířka x výška4605 x 1800 x 1465 mm
Rozvor náprav2650 mm
Rozchod kol vpředu/ vzadu1559/1567 mm
Provozní/užitečná hmotnost1676/434 kg
Maximální hmotnost přívěsu nebrzděného/brzděného600/1300 kg
Objem palivové nádrže37 l
Kapacita lithiumpolymerové baterie8,9 kWh
Pneumatikystandardní 205/55 R16, testovaný vůz 225/45 R17
Objem kufru437/1506 l
Cena testovaného kusu964 980 Kč (verze PHEV Premium 909 980 Kč + metalíza 15 000 Kč a paket Ultimate 40 000 Kč)
Celková záruka7 let nebo 150 000 km, 7 roky na lak, 12 let na neprorezavění karoserie

Plusy

  • Výhoda elektrické registrační značky
  • Bohatá výbava
  • Dobrá spotřeba

Minusy

  • Vysoká cena
  • Zmenšený kufr