Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Garáž Auto.cz: Jaguar XF 3,0D 450 – Co vás zajímá?

jaguar testy vyssistredni
jaguar testy vyssistredni
jaguar testy vyssistredni
jaguar testy vyssistredni
20 Fotogalerie
Nejslabší biturbo šestiválec na trhu pracuje pod kapotou Jaguaru XF a má jen 155 kW.

Po téměř dvou letech k nám zavítal k redakčnímu testu Jaguar XF. Pod kapotou má třílitrový šestiválec, který se stal středobodem výrobního programu tohoto modelu. Jaguar se alespoň pro zatím čtyřválcům vyhýbá, a tak šel cestou snížení výkonu svého dvojitě přeplňovaného motoru na vcelku skromných 155 kW a 450 Nm.

Jaguar si drží svůj vysoký standard nejen na poli techniky, ale i u rozsahu standardní výbavy. Samozřejmostí je už od nejlevnějšího provedení dekor z pravého hliníku a ořechového dřeva, kožené čalounění, elektricky ovládaná sedadla, dvouzónová klimatizace nebo tempomat – to vše při první ceně 1,149 milionu korun.

Jízdní projev patřil u Jaguaru vždy ke špičce a příchod nových konkurentů na tom nic zásadně nemění. Na ladnost, s jakou se XF pohybuje po silnicích, se těžko hledá recept. Samozřejmě všechno má dvě strany, a proto jakkoliv je Jaguar schopný i v zatáčkách, vždy v něm vítězí komfort nad sportovními zážitky řidiče.

Převodovka zůstává u počtu šesti stupňů s dlouhým zpřevodováním (130 km/h znamená necelých 2000 min-1). Anglický konservatismus se ale v tomto případě vyplácí – v Jaguaru dali přednost osvědčené skříni, která řadí velmi jemně a zároveň rychle.

S Jaguarem XF nás čeká ještě celá druhá polovina týdne včetně víkendu. V diskuzi pod článkem uvítáme vaše podněty a dotazy. Budou zodpovězeny rovnou nebo v připravovaném testu tohoto vozu.