Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Garáž Auto.cz: Jaguar XF 3,0D 450 – Co vás zajímá?

Diskuze (36)
Nejslabší biturbo šestiválec na trhu pracuje pod kapotou Jaguaru XF a má jen 155 kW.

Po téměř dvou letech k nám zavítal k redakčnímu testu Jaguar XF. Pod kapotou má třílitrový šestiválec, který se stal středobodem výrobního programu tohoto modelu. Jaguar se alespoň pro zatím čtyřválcům vyhýbá, a tak šel cestou snížení výkonu svého dvojitě přeplňovaného motoru na vcelku skromných 155 kW a 450 Nm.

Jaguar si drží svůj vysoký standard nejen na poli techniky, ale i u rozsahu standardní výbavy. Samozřejmostí je už od nejlevnějšího provedení dekor z pravého hliníku a ořechového dřeva, kožené čalounění, elektricky ovládaná sedadla, dvouzónová klimatizace nebo tempomat – to vše při první ceně 1,149 milionu korun.

Jízdní projev patřil u Jaguaru vždy ke špičce a příchod nových konkurentů na tom nic zásadně nemění. Na ladnost, s jakou se XF pohybuje po silnicích, se těžko hledá recept. Samozřejmě všechno má dvě strany, a proto jakkoliv je Jaguar schopný i v zatáčkách, vždy v něm vítězí komfort nad sportovními zážitky řidiče.

Převodovka zůstává u počtu šesti stupňů s dlouhým zpřevodováním (130 km/h znamená necelých 2000 min-1). Anglický konservatismus se ale v tomto případě vyplácí – v Jaguaru dali přednost osvědčené skříni, která řadí velmi jemně a zároveň rychle.

S Jaguarem XF nás čeká ještě celá druhá polovina týdne včetně víkendu. V diskuzi pod článkem uvítáme vaše podněty a dotazy. Budou zodpovězeny rovnou nebo v připravovaném testu tohoto vozu.

Diskuze (36)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
20. 3. 2011 21:49
Re: doba zohriatia motora / cena servisu
Však test je vždy především o zprostředkování subjektivních dojmů z auta v širším kontextu aktuální automobilové produkce, se kterou přicházíme do styku. Měřitelné veličiny jsou v přiložené tabulce.
PS: 508 není test, ale informativní článek, jako tento o Jaguaru XF.
20. 3. 2011 10:41
Re: doba zohriatia motora / cena servisu
"Chceme poskytovat smysluplné a srovnatelné údaje. Odhad času, za jaký se interiér ohřeje z nějaké nízké (pokaždé jiné) teploty na "příjemnou" teplotu, takovým údajem rozhodně není."

keby ste chceli byt tak striktni ako sa teraz tvarite, tak by ste nemali popisovat ani napr kulturu chodu motora, lebo tu vnima kazdy individualne, rovnako ako naladenie podvozku,ci ergonomiu...To vsetko su nemeratelne veliciny, zalozene na individualnych pocitoch. Rovnako ako to vyhriatie interieru z nejakej teploty (ktora by bola uvedena v clanku).

Je to na Vas akym sposobom budete nadalej robit testy a najme cim sa chcete odlisit. Ja osobne chodim na tento server pozerat testy iba kvoli fotografiam, pretoze na 99% informacii z textu nie je treba 3,5 dnovy test, ale hodinova skusobna jazda. Staci si precitat posledne dva testy - Juke a 508.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
19. 3. 2011 14:30
Re: doba zohriatia motora / cena servisu
Chceme poskytovat smysluplné a srovnatelné údaje. Odhad času, za jaký se interiér ohřeje z nějaké nízké (pokaždé jiné) teploty na "příjemnou" teplotu, takovým údajem rozhodně není. Zabývat se tím s průkaznou metodikou a relevantními výsledky dokáže instituce typu ADAC, o čemž jsme nedávno informovali [odkaz]
Ad údaje od importérů - vězte, že někdy je složité (opět převážně z důvodů množství personálu) získat i přesnou specifikaci výbavy daného auta, natož pak takto detailní, a v čase i místě velmi proměnlivé, informace. Chceme a budeme se tím v budoucnu zabývat u dlouhodobých testů, ale berte prosím v potaz, že běžný týdenní test v praxi trvá 3,5 pracovního dne+víkend a každý redaktor má po tuto dobu mnoho dalších povinností než se je zabývat tím jedním autem..
19. 3. 2011 12:53
Re: doba zohriatia motora / cena servisu
jedine v com je problem je ten merac hluku, co je drahy pristroj a to meranie by naozaj vyzadovalo cas, ale ostatne su iba vyhovorky:

- ceny servisnych prehliadok vam na poziadanie zasle importer
- nemate cas zmerat, kedy auto zacne kurit?!

19. 3. 2011 08:09
Re: řadička
Nejlepší je přece obrácená PDK/DSG. Němečtí trotlové... :no: