Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Jízdní dojmy s Jeepem Renegade: Tříválec povolán do služby!

Svět motorů
Diskuze (9)
Úspěšný Jeep Renegade prošel lehkým faceliftem, který osvěžil design, to hlavní se ale událo pod kapotou. Přichází nový litrový tříválec a čtyřválcová třináctistovka.

Renegade se ve třídě kompaktních SUV uchytil velmi dobře a od uvedení na trh v roce 2014 se prodalo už 800.000 kusů. Žádné razantní změny v designu ani v zacílení vozu tak nebyly nutné. Vpředu se objevily nové světlomety s diodovou technikou a lehce se upravila maska s typickými sedmi žebry. V případě výbavy Limited se změnil i přední nárazník, který je po stranách lakovaný níže a má odlišný tvar blinkrů. Vůz díky tomu vypadá mohutněji.

Vzadu přibylo pod registrační značkou madlo, které sice nepůsobí příliš vzhledně, ale páté dveře se díky němu snáze ovládají. Drobně se pozměnila grafika koncových světel a v nabídce se objevila 19“ kola. K dispozici je také kontrastní lakování střechy a dodává se i systém odejmutí dvou stropních panelů, popřípadě panoramatické provedení.

Chytřejší a hezčí

Modernizací prošel i interiér s kompletně přepracovaným středovým panelem. Pod výdechy klimatizace se nachází nový kapacitní displej, který má podle výbavy úhlopříčku 5“, 7“, nebo 8,4“. Odezva na dotyk je rychlá, orientace v novém menu však vyžaduje více času. Kromě běžných funkcí lze u vrcholného provedení zobrazit také údaje o natočení kol, náklonu, příčném a podélném zrychlení, časech akcelerace z nuly na 50 a 100 km/h či brzdných drahách. Samozřejmostí jsou i rozsáhlé možnosti konektivity s chytrými telefony.

Nové jsou i některé asistenční systémy. Nechybí tak třeba hlídání jízdního pruhu, rozpoznávání značek, kontrola mrtvého úhlu ani varování před projíždějícími vozy při couvání z řady zaparkovaných aut.

Stále se nabízí verze s pohonem předních a všech kol. Čtyřkolky s funkcí Selec-Terrain mají pět přednastavených režimů: automatický, sníh, písek, bláto a kameny. V kombinaci s naftovým dvoulitrem a automatem se dodává i redukční převodovka, která je v této kategorii unikátní. Jak jsme si vyzkoušeli na polygonu automobilky poblíž Milána, nemá s ní renegade problém pomalu kontrolovaně šplhat ani více než 30° svahy. Terénní trailhawk se navíc pyšní o 5 mm vyšší světlou výškou (210 mm) a mimo silnice oceníte i celoroční pneumatiky s hrubým vzorkem.

Video se připravuje ...

Benzinoví bratři

Nejzásadnější novinkou jsou však zmiňované nové modulární motory 1.0 T3 a 1.3 T4, které nahradí stávající zážehové čtrnáctistovky i v dalších modelech Jeepu a Fiatu. Litrový tříválec poskytuje 88 kW a 190 Nm, třináctistovka bude dostupná ve dvou výkonových verzích 110 a 132 kW, obě mají 270 Nm.

Agregáty se vyznačují lehkou hliníkovou konstrukcí – litr váží jen 93 kg. Pro větší robustnost byly instalované litinové vložky válců. Zlepšila se tepelná i mechanická účinnost, snížila se setrvačnost turbodmychadla a obtokový ventil je řízen elektronicky. Dále se používá třetí generace variabilního ovládání ventilů MultiAir, která zvětšuje přesah při otevírání a zavírání ventilů, což umožňuje větší efektivitu spalování při různých zatíženích. Samozřejmostí je také filtr pevných částic.

Jeep Renegade 1.0 T31.3 T4 1.6 MultiJet 2.0 MultiJet
Motor přeplňovaný zážehový, R3 přeplňovaný zážehový, R4 přeplňovaný vznětový, R4 přeplňovaný vznětový, R4
Zdvihový objem (cm3) 999 1332 1598 1956
Výkon (kW) 88 110 132 88 103 125
Točivý moment (Nm) 190 270 270 320 350 350
Převodovka 6° manuální6° automatická dvouspojková 9° automatická planetová 6° manunální/6° automatická dvouspojková 6° manuální 9° automatická planetová
Pohon 4x2 4x2 4x4 4x2 4x4 4x4/4x4 s redukcí

Během krátkého svezení nás u obou motorů potěšila kultivovanost. Tříválec sice vnímáte více, ale žádný rachtavý zvuk nevydává. Obě jednotky svižně reagují na sešlápnutí plynu a netrpí výraznou prodlevou ani v nízkých otáčkách. V případě třináctistovky dojem trochu kazil dvouspojkový automat, který řadí pomaleji a občas cuká. Manuální převodovka má sice delší dráhy, ale chod je přesný. V nabídce dále zůstávají i diesely 1.6 a 2.0 MultiJet (oba vybavené AdBlue), které stejně jako benzinové motory splňují emisní normu Euro 6d. Na českém trhu se novinka objeví během září.

Plusy

  • Kultivovaný projev nových zážehových motorů
  • Příjemné jízdní vlastnosti
  • Velmi dobré utlumení podvozku i v terénu
  • Možnost redukce a terénních programů

Minusy

  • Cukavá dvouspojková převodovka
  • Méně přehledné multimediální systémy

Video se připravuje ...

Autor: Martin Jeník

Svět motorů
Diskuze (9)
Avatar - Barrichello
2. 7. 2018 15:35
Re: To je zánět
na vození mrnat to není cool, na to se tu pouužívá BMW X5, Volvo XC90, BMW 6, BMW 3, Cayenne, Macan, Touareg, Grandčíro atd...
Avatar - Martin911Turbo
2. 7. 2018 11:05
Re: ....ebmute reklamy uz to prehanate
Tak jsem to Tvoje 1% co jezdí i v terénu >:D
2. 7. 2018 10:54
Re: To je zánět
na jakych nezpevnenych cestach? 99% tech aut bude brazdit primestske dalnicni spojky americkych mest. Probudte se, tohle neni Jeep kamenozrout, ale Fiat mrnatadoskolkyvozic
Avatar - Martin911Turbo
2. 7. 2018 10:06
Re: ....ebmute reklamy uz to prehanate
Mám 190cm a 110kg, sedačku úplně dole a nohy mám v pohodě, posez chlapíka na foto nechápu, jak ho docílil, to musí být větší maso než já >:D
Avatar - Barrichello
2. 7. 2018 08:46
Re: To je zánět
na nezpevných cestách to bude s tříválcem pecka a výdrž motoru tak 100 tis km a bude po něm >:D