Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Jízdní dojmy: Volkswagen Caddy Alltrack 4Motion. Jaká je top verze?

Michal Fokt
Diskuze (22)
V okolí Vídně jsme se krátce seznámili s nejluxusnější verzí malé dodávky Volkswagenu s pohonem všech kol.

Aktuální Volkswagen Caddy už se na showroomech Volkswagenu dobře zabydlel, je to už skoro rok, co jsme jej vyzkoušeli poprvé a už jsme přinesli i jeho podrobný test. Teď ještě zbývá představit jeho prestižní verzi Caddy Alltrack, kombinující jeho užitné vlastnosti s pohonem všech kol, zvýšenou světlostí a lehkými optickými změnami.

Vezmeme to tedy rychle. Co se vzhledu týče, nevím, jestli lze vůbec považovat dodávky za hezká auta, faktem ovšem je, že ostře řezané rysy aktuálních VW Caddymu sluší a jakkoli se za ním asi neohlédnete, určitě neodvrátíte tvář. Ke vzhledu běžných verzí přidává Alltrack plastové lemy blatníků a spodní bodykit s ochrannou i estetickou funkcí a přibylo i množství lakovaných částí karoserie. Kabina, to je taktéž typické auto z Wolfsburgu, takže asi víte, co čekat – jednoduchou palubní desku a prostornou kabinu. U Volkswagenu si ale bůhví proč myslí, že se řidič malé dodávky upřímně děsí sedadel s bočním vedením – Caddy nemá pro jistotu naprosto žádné. Ani vzadu to není se vzpřímeným posazem a tuhým polstrováním kdovíjak pohodlné. Prostě dodávka…

Vyzkoušel jsem Caddy Alltrack s druhým nejsilnějším turbodieselem a manuálem a nejvýkonnějším TDI, spřaženým s dvouspojkovou převodovkou, což jsou jediné motory, dostupné pro vůz s pohonem všech kol 4Motion. Nemůže být pochyb o tom, že optimální motorizací bude právě ta posledně jmenovaná, proč kupovat dodávku s jinou, než automatickou převodovkou, zvlášť když řadila hladce a vcelku rychle? A síla 110kW motoru také neuškodí, pokud plánujete využívat plnou přepravní kapacitu vozu. Na druhou stranu - problémy s dynamikou nemá ani 90kW verze a manuál řadí zcela v souladu s běžnými zvyklostmi značky, tedy s poměrně krátkými drahami, bez vůlí v kulise, ale s určitým odporem na neutrálu…

S čím se však oba 2.0 TDI potýkají, je hlučnost. O motoru víte prakticky neustále o něco více, než by bylo příjemné a při jízdě dálniční stotřicítkou bych projev motoru už hodnotil jako docela protivný. Caddy se standardně nedodává s plastovým krytem motoru, určitě doporučuji si za něj těch 6178 Kč bez daně připlatit. Možná to situaci úplně nezachrání, ale určitě to trochu pomůže.

Radost neudělá ostatně ani aerodynamika. Zatímco běžně mají auta problém s hlukem od zrcátek, u Caddy se přidává ještě B sloupek, jenž má za předními dveřmi výrazný zlom, jenž patrně bude dalším původcem ruchů.

Naopak znamenitě je proveden podvozek. Ačkoli zkoušená auta měla 17“ kola, což je pro Alltrack standard, podběhy nejen že jsou výborně odtlumeny, ale Caddy Alltrack je také překvapivě komfortní. Rakousko má sice výrazně kvalitnější povrch silnic, ale občasný propadlý kanál zvládly tlumiče odfiltrovat velmi dobře a problémy mu nedělala ani zvlněná štěrková polní cesta. Je ovšem otázkou, jaká bude realita českých silnic, standardní verze v našem testu v tomto ohledu moc nezabodovala.

Každopádně to za dané situace překvapí o to více, že má vůz spíše sportovní naladění podvozku – v zatáčkách se moc nenaklání, ochotně zatáčí a na dálnici nemá problémy se stabilitou. Pokud se do vás tedy neopře boční vítr… V tomto ohledu si určitě německá „lidská dodávka“ (skříňová verze se v Česku nenabízí) v ničem nezadá s běžnými kompakty a to je na „užitkáč“ dobrý výkon. Současně díky své světlosti a páté generaci Haldexu projede i nějaký ten lehčí terén.

Volkswagen Caddy Alltrack určitě má svou specifickou klientelu, byť není příliš početná – předchůdce se u nás prodalo za dva roky jen 123 kusů a sítem je v tomto případě rozhodně dost sebevědomá cena. Zájemce o vůz dostane dobře vypadající osobní dodávku s velkým kufrem, prostornou kabinou a dobrými jízdními vlastnostmi na silnici i v lehčím terénu. Tedy ideální dopravní prostředek pro lidi s „prostorově náročnějšími“ koníčky. Musí se však naučit žít s hlučnějším motorem, ne zrovna optimální aerodynamikou, nepříliš komfortním sezením a otázkou zatím zůstává kvalita jízdy na špatném povrchu.

V případě, že Caddy Alltrack nabízí kombinaci vlastností přesně pro vás, není asi dohromady, co řešit. Ale pokud si nejste úplně jistí a současně trváte na VW, důkladně si prostudujte ceníky ostatních modelů, zejména pak Golfu Variant. Caddy Alltrack totiž začíná na 547.149 Kč včetně DPH za základní verzi s benzinovým 1.2 TSI…

Michal Fokt
Diskuze (22)
27. 3. 2016 19:39
Perfektní auto
Zdravím,
tuto dodávku používám už několik měsíců a můžu jen doporučit. Když jsem se rozhodoval, jestli koupit, nebo ne, pomohla mi firma dodavky-express.cz, která mi poskytla pronájem tohoto vozu za bezkonkurenční ceny.
Díky
Avatar - BIGPAPA
19. 2. 2016 10:15
Re: ......
budeš se divit, ale seděl... interiery z 90. let nevidím jako o světelné roky vzdálený 8-s 8-s 8-s

BTW: u konkurence jsem nenašel kombinaci 4x4 s automatickou převodovkou...
Re: ......
V tej konkurencii si nikdy nesedel, tak netrep. Každý jeden konkurent vyzerá lepšie, francúzske a talianske autá majú interiér o svetelné roky lepší.
Avatar - BIGPAPA
17. 2. 2016 07:42
Re: ......
a co konkurence? žabožroutská trojka taky nepředvádí v segmentu malých dodávek žádnou hitparádu
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2016 00:56
Re: Zase?
:yes: :yes: >:-[]