Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Kia Sorento
Kia Sorento
Kia Sorento
Kia Sorento
31 Fotogalerie

TEST Kia Sorento 2,2 CRDi A/T – Co není vidět

Největší korejské SUV prodělalo facelift, který ale můžeme považovat za důkladnou technickou modernizaci. Jaký je její výsledek?

Jsou facelifty, které třeba i zásadně změní vzhled auta, ale technicky žádný posun vpřed nepřinášejí. To je docela obvyklý scénář. A pak jsou takové, které by třeba u jiné značky vydaly na „novou generaci“. Z tohoto soudku je i modernizace, kterou letos prošla Kia Sorento.

Designem se obšírně zaobírat nemusíme. Pokud dokážete číst, jistě si dokážete i prohlédnout fotky v galerii a posoudit, nakolik současný Schreyerův rukopis hranatým tvarům velkého SUV prospěl. Co ale neuvidíte, je míra, do jaké se karoserie změnila pod vnějšími panely. Je skrznaskrz vyztužená, má nově tvarovanou podlahu, která ponechává více prostoru v zadním cestovním oddílu, a je o centimetr nižší – kvůli aerodynamice, která ovlivňuje hlučnost i spotřebu. Světlá výška podvozku přitom zůstala zachována.

Delší ramena zavěšení umožňují příznivější postavení kola k vozovce napříč zdvihem odpružení a mohutnější silentbloky mají za cíl účinněji pohlcovat rázy od nerovností. Novinkou je elektromechanický posilovač řízení, který výrobci umožnil instalaci aktivního parkovacího asistentu.

suv kia testysuv kia testy | acz 

Výsledkem je komfortnější jízda, ale buďme k sobě upřímní – s prémiovým německým SUV si Sorento nespletete. Směrová stabilita má rezervy, zejména při bočním větru ve vyšších rychlostech, a na hrbolatém povrchu nezvládají tlumiče pérování udržet hmotu karoserie pod kontrolou ve vertikální ose. I při relativně obezřetné jízdě na polní cestě se tak temena posádky dostávají občas příliš blízko stropní výplni. Ve vyšších rychlostech na asfaltu dominuje jízdním vlastnostem jemně kolébavý projev, provázený předvídatelnou nedotáčivostí. Pro klidné povahy naprosto v pořádku.

Agresivní jízdní styl ostatně nevyhovuje ani hnacímu řetězci. Vznětový motor 2,2 CRDi má síly dost, ale část jí přijde nazmar v prokluzujícím hydrodynamickém měniči automatické převodovky. Pod zátěží pak o sobě motor dává vědět výraznějším hlukem a vibracemi – k zemědělskému projevu starších dieselů má sice daleko, ale k hladkosti nejkultivovanějších dieselových čtyřválců dnešní doby také. Spotřeba paliva odpovídá jízdním odporům velké karoserie: v rychlosti 130 km/h, kdy motor točí přibližně 2300 otáček (hrubé rozlišení stupnice neumožňuje přesný odečet), spotřebovává Sorento podle údajů palubního počítače 8,7 l/100 km.

Interiér nabízí slušný prostor jak pro lidi, tak pro jejich zavazadla – a to se ještě pod falešným dnem kufru skrývá další objemná přihrádka. Odkládací prostory jsou vůbec jedna z nejpříjemnějších vlastností tohoto velkého SUV. Velmi rozměrná je schránka v konzole mezi sedadly, kterou navíc doplňuje menší přihrádka za volicí pákou převodovky, krytá schránka vpravo od ní a otevřený prostor s protiskluzovou úpravou vpředu, kde konzola přechází ve středový panel palubní desky.

Pracoviště řidiče má stejné základní rozvržení jako dosavadní model, ale materiály v exponovaných místech dostaly novou povrchovou úpravu, okolo jednotlivých funkčních zón přibyly subtilní chromované lišty a displej audiosystému dostal místo dříve populárního červeného podsvícení modernější bílé.

suv kia testysuv kia testy | acz 

Sedadla snad nevynikají bočním vedením, zvláštní pochvalu ale zaslouží výrazná a pevná bederní opěrka, alespoň na místě řidiče.

Kia Sorento v základní výbavě Active nabízí kromě jiného klimatizaci, LED světla pro denní svícení nebo litá kola s plnohodnotnou rezervou a stojí 659.980 Kč. Za tyto peníze ovšem dostanete zážehový motor 2,4 GDI a pohon předních kol. Testovanou verzi 2,2 CRDi 145 kW s pohonem všech kol pořídíte nejlevněji za 809.980 Kč a kdybyste chtěli i automat, musíte přihodit dalších padesát tisíc. S výbavou Exclusive (parkovací kamera, vyhřívaná přední sedadla, xenony, zadní spoiler... ) a perleťovým lakem pak cena vyšplhá na dohled milionu.

To nejsou podbízivě nízké částky. S podobným rozpočtem už můžete vybírat z mnoha různých SUV – většina z nich ale bude nejméně o kategorii menší.

První cena vozu659.980,- (2,4 GDI 141 kW 4x2)
První cena vozu s testovanou motorizací759.980,- (2,2 CRDi 145 kW 4x2)
Základní cena testovaného vozu809.980,- (2,2 CRDi 145 kW 4x4)
Cena testovaného vozu vč. příplatků955.980,- (2,2 CRDi 145 kW 4x4)

Plusy

  • Atraktivnější vzhled
  • Prostorný interiér
  • Dostatek odkládacích ploch
  • Dobrý komfort odpružení na kvalitním asfaltu
  • Výrazná opora beder
  • Nikoliv skoupá výbava i u základních verzí
  • Záruka sedm let

Minusy

  • Horší směrová stabilita
  • Kývání na hrbolatých cestách
  • Reakce automatické převodovky