Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mercedes-Benz C 220 CDI Coupe - Adrenalin v normě (08/2002)

Designový souboj mezi Mercedesem a BMW v poslední době, ať se nám to libí nebo ne, vyhrávají nové modely Mercedesu. Nová řada BMW 7 sklidila vlnu kritiky za svůj neohrabaný vzhled, zatímco několik let staré esko má elegantní vzhled...

Designový souboj mezi Mercedesem a BMW v poslední době, ať se nám to libí nebo ne, vyhrávají nové modely Mercedesu. Nová řada BMW 7 sklidila vlnu kritiky za svůj neohrabaný vzhled, zatímco několik let staré esko má elegantní vzhled s nádechem sportovní lehkosti.

Také v souboji kompaktů těchto automobilek má, jak se zdá, na poli designu navrch C Coupe oproti Compactu. Oba vozy sice nepostrádají extravagantní prvky, ale zatímco u C Coupe jsou citlivě navrženy u Compactu je tomu spíše naopak. Malé přední svítilny Compactu se s krásnými protaženými světly faceliftované trojky sedan nedají srovnávat a také zadní velká světla s čirým krytím jakoby k BMW vůbec nepatřila. Mercedes vzadu zvolil také hodně netradiční řešení, které kombinuje koncová světla se spoilerem. Toto řešení je sice elegantní, ale prakticky znemožňuje výhled dozadu. Ve zpětném zrcátku vidíte spoiler a horní polovinu vozu, který jede za vámi. Průhled pod spoilerem pro změnu opticky velmi zkresluje situaci za vozem - například při couvání.

Zvláštností testovaného Coupe byl čtyřválcový turbodieselový motor, který se ještě před pár lety ve vozech této kategorie nemohl vůbec objevit. S pokrokem technologií a neustálým rozvojem turbodieselů přišel čas instalovat tyto pohonné jednotky i do sportovních kupé. To vše bylo navíc zkombinováno s pětistupňovou automatickou převodovkou. Tato kombinace je zajímavá především z pohledu nižší spotřeby a maximálního pohodlí řidiče. Troufám si tedy tvrdit, že ji využijí především ženy, které okouzlí ladné křivky tohoto vozu, ale na druhou stranu nepožadují sportovní zážitky při jízdě. Praktická zkušenost nám poskytla několik důležitých informací. Kombinace turbodieselu s automatem je, jak bývá u Mercedesu již léta zvykem, téměř dokonalá, díky řazení automatiky v optimálních okamžicích s minimálním rázem. Poměrně nepříjemný však byl velmi pomalý rozjezd vozu například z křižovatky i při plynu zmáčknutém až na podlahu. To v praxi způsobovalo poměrně nepříjemné pocity při rozjezdech z vedlejších ulic, kdy se k nám již blížil automobil z hlavní ulice. Automat totiž z principu nedokáže při rozjezdu "pustit" otáčky nad 2000 ot/min a pod touto hranicí neměl 220 CDI prakticky žádný tah. Pokud si však na tento neduh zvyknete a budete s ním počítat, tak se vám turbodiesel odmění relativně nízkou spotřebou, která se v průběhu testu pohybovala mezi osmi a osmi a půl litru nafty na sto kilometrů. Ve středních otáčkách nabízí motor velmi dobrý tah a mimo město je možné dosahovat velmi vysokých rychlostních průměrů. Odhlučnění motoru je dobré, přesto proniká k posádce část dunění a klapotu od motoru.

Jízdní vlastnosti Coupé jsou tradičně na vysoké úrovni, ale jsou vykoupeny velmi tvrdým odpružením, což bylo ještě zvýrazněno instalací příplatkových nízkoprofilových kol o rozměru 225/45 R17. Brzdy jsou výborně dimenzovány a mají neslábnoucí účinek.

Interiér má moderní design a při použití kvalitních materiálů a precizního zpracování mu není prakticky co vytknout. Ať už je to tříramenný volant s měkkým a silným věncem nebo například výborně tvarovaná přední sedadla. Daní za prudce se svažující zadní část vozu je málo místa na zadních sedadlech pro hlavy cestujících-pohodlně se zde usadí jen osoby se vzrůstem do 170 cm. Výhled vzad zlepšují sklopné zadní opěrky hlav, které však není možné ovládat z místa řidiče, jako například u třídy E či S.

Zavazadlový prostor má vcelku dostatečný objemu 310 litrů a po sklopení dělených zadních sedadel se zvětší až na 1100 litrů. Pod ním se ovšem skrývá pouze dojezdová rezerva

Mercedes-Benz C 220 CDI Coupe je zajímavou kombinací sportovního kupé s hospodárným turbodieselem. Toto řešení je ideální pro ty, kteří obdivují krásy dvoudveřových vozů, ale nechtějí platit za vyšší spotřebu benzínových motorů a ani nepotřebují mít nejsilnější motor pod kapotou. Prakticky jedinou nevýhodou tohoto vozu je vyšší pořizovací cena v kombinaci s velmi drahými příplatkovými prvky.

Cena základní sestavy 916 000 Kč
Výbava základní sestavy ABS, airbag pro řidiče a spolujezdce dvoustupňový včetně čidla zatížení sedadla spolujezdce, automatické zapínání světlometů, bezpečnostní pásy vpředu i vzadu s omezovačem upínací síly, boční airbagy v předních dveřích, doplňky interiéru - hliník plech-Facetto, centrální dálkové zamykání, čalounění látkou "Ascot", el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládaná boční okna 2x, kontrolka stavu opotřebení brzd. obložení, kontrolka stavu provozních kapalin, mlhová světla vpředu a vzadu, multifunkční 3ramenný volant, oddělené topení pro řidiče a spolujezdce s prachovým filtrem, okenní/hlavové airbagy pro přední a zadní pasažéry, otáčkoměr, parkovací světla, palubní počítač, pneumaticky sklápěné opěrky hlavy vzadu, popelník, přístrojová deska ve sportovním designu, ocelové prahové vnitřní lišty Mercedes-Benz, el. systém stability jízdy (ESP), imobilizér s plovoucím kódem, servořízení a posilovač brzd, sklopná opěradla vzadu, střední loketní opěrka vpředu s poličkou a držákem kelímků, sportovní podvozek, tempomat, tónovaná skla, ukazatel servisních intervalů (ASSYST), ukazatel venkovní teploty, urychlovač brzdného účinku (BAS), vyhřívané trysky ostřikovačů, vyhřívané zadní okno, výškově nastavitelné bezpečnostní pásy vpředu i vzadu, výškově a podélně nastavitelný volant Kč
Cena testované sestavy 1 388 162 Kč
Výbava testované sestavy Aventurin oranžová metalíza (+30.594,-), parametrické řízení (+8.205,-), parkovací systém (+29.670,-), vnitřní zpětné zrcátko s automatickým tlumením odrazivosti (+12.770,-), CD-přihrádka ve schránce před spolujezdcem (+2.065,-), stěrač s dešťovým senzorem (+4.347,-), panoramatické střešní okno el. ovládané (+62.980,-), automatická 5-stupňová převodovka (+78.956,-), spodní kryt motoru (+4.347,-), alarm (+11.846,-), automatická klimatizace 4zónová (+87.651,-), omývač reflektorů (+10.977,-), rádo MB 10 s CD-přehrávačem (+26.246,-), příprava pro tel. Handy (Nokia) vč. Handsfree sady (+23.258,-), vyhřívaná nádobka ostřikovače (+7.064,-), sportovní sada Evolution - popis níže (+71.186,-). zvětšená chromová koncovka výfuku, lemované koberečky s nápisem Evolution, hliníkové prahové vnitřní lišty "Facetto" s nápisem Mercedes-Benz, 7 loukoťové alu disky 7,5Jx17ET 37 a pneu 225/45R17, jinak tvarovaný multifunkční volant, sportovní podvozek s nižší světlostí (15 mm vpředu a 5 mm vzadu), sportovní kratší řadící páka, sportovní ocelové pedály, vnější madla dveří v barvě vozu Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2148
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 105 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 315 / 1800 - 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.4 / 5.3 / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 310 / 1100
Objem nádrže (l): 62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1505 / 425
Rozměr pneu: 225/45 R17
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4343
b) šířka (mm): 1728
c) výška (mm): 1406
d) rozvor (mm): 2715
e) rozchod vpředu (mm): 1493
f) rozchod vzadu (mm): 1464
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 750
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 880
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano