Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mercedes-Benz E 350 CGI Cabrio - Talentovaný exhibicionista

Michal Fokt
Diskuze (0)
Tento Mercedes opravdu dobře vypadá a nestydí se za to. Nevadí mu vysvléct se do půl těla a má dost elánu k svižnému cestování.

…teď už jen zjistit, zda schopnosti tohoto kabrioletu nezaostávají tradičně trochu za vzhledem.

Kupé Mercedes-Benz třídy E je, když pomineme okrajovou záležitost v podobě supersportu SLS, rozhodně nejhezčím autem s trojcípou hvězdou ve znaku. Navíc už při prvních jízdách v Itálii předvedlo, že dokáže nadchnout i sportovněji založeného řidiče. Zvládne ale totéž i jeho otevřená verze?

Žádné velké překvapení

Co se designu týče, není co řešit. Kupéčku to sice sluší trochu více, ale kabrio je opravdu kus krásného auta. Designově (a materiálově) trošku fádnější §teemeeca02 kabině dnešních mercedesů dodává šmrnc béžové kožené čalounění, příplatková sedadla disponují nejen nízkým posazem a dobrým bočním vedením, ale i funkcí větrání, což je v každém autě báječná věc. Nechybí ani „šála“ v hlavové opěrce, která na krk „dýchá“ teplý vzduch.

mercedesbenz premioveznacky testy strednitrida kabriolet mercedesbenz premioveznacky testy strednitrida kabriolet
 

Volant větších rozměrů se dobře drží, takže dohromady nelze mít vůči zevnějšku ani kabině žádné velké výhrady, prostě slušný standard prémiové třídy.

Jenže jako takový by měl umět jak hýčkat posádku při klidné jízdě slušným komfortem a současně obstát při potřebě ostřejšího svezení.

Vyvážený podvozek

Nebudu vás napínat – E 350 Cabrio umí po vzoru svého zavřeného sourozence obojí. Podvozek je dostatečně poddajný na to, aby zajišťoval ve své kategorii asi nejplavnější cestování a zajistil slušnou schopnost tlumení rázů, i když tu bych si dokázal představit ještě lepší. Současně je ale dost tuhý na to, aby si nechal líbit i agresivnější jízdní styl. Ten se děje za asistence jen mírných náklonů. Inženýři Mercedesu dokázali naplno využít potenciál koncepce s motorem vpředu a poháněnou zadní nápravou.

V zatáčkách to znamená především to, že éčko prakticky nezná nedotáčivost, pokud tedy řidič náhodou není příliš optimistický, co se nájezdové rychlosti týče. Neutralita šasi v kombinaci s minimálními změnami těžiště při změně směru jízdy zajišťuje tomuto kabrioletu až nečekaně dobrou obratnost.

mercedesbenz premioveznacky testy strednitrida kabriolet mercedesbenz premioveznacky testy strednitrida kabriolet
 

Pocitu velmi slušné kontroly nad autem prospívá i opravdu hodně strmé řízení, na jehož povely reaguje auto přesně a rychle, takže ani nijak zvlášť nevadí, že postrádá zpětnou vazbu, jak se ostatně na správný Mercedes sluší a patří.

Kultivovanost i výkon

Dobrý dojem z ovládání „éčka“ ostatně nekazí ani sedmistupňový automat. Není sice nejrychlejší na světě, ale dost bryskní na to, aby ve sportovním režimu měnil kvalty v rychlém sledu, a to i v případě, že to bylo někdy až o tři stupně níž.

Nejlepší je ale stejně řadit si pádly pod volantem. To přijde vhod zejména před zatáčkou nebo při předjíždění, kdy si tak připravím ideální rychlostní stupeň, jenž bývá vždy o jeden až dva nižší, než považuje za vhodné elektronika. Následná akcelerace, doprovázená občas i laškovným vlněním zadní partie, je pak díky 215 kilowattům a 365 Nm velmi slušná a rozhodně tak nezaostává za důstojně dravým vzhledem auta.

Jsme ale u Mercedesu, takže ani manuální režim není úplně manuální a pokud zapomenu přeřadit, což se kvůli omezovači v 6800 otáčkách občas stávalo, elektronika se neptá a přeřadí. Stejně tak automat podřazuje při kickdownu, pokud si řidič sám nezvolí dostatečně nízký kvalt.

mercedesbenz premioveznacky testy strednitrida kabriolet mercedesbenz premioveznacky testy strednitrida kabriolet
 

Přímovstřikový šestiválec je velmi dobře odhlučněn, jeho kultivovanost je na velmi vysoké úrovni a v nízkých otáčkách jen decentně hučí. Dokáže být ale taky dobrým společníkem i při adrenalinovější jízdě, ve středních otáčkách přechází jeho zvuk do příjemného kovového vrčení, kterým dává motor najevo, že v tomto režimu není spokojenější o nic méně.

Tehdy přijde vhod i možnost vztyčit nad čelním sklem přídavný větrný štítek, jenž by měl ochránit před turbulencemi i cestující vzadu. Při jízdě rychlostmi nad 70 km/h už to tam ale i tak začíná být nepříjemné.

Drobné nedostatky

Dynamice jízdy bohužel příliš neodpovídá naladění brzdové soustavy. V tomto případě dostal přednost sametový nástup a pozvolný účinek a při sportovní jízdě se na pedál musí dost dupat, což znesnadňuje dávkování účinku, nicméně i přesto brzdy dokáží auto vcelku spolehlivě zpomalit. Tedy ke zkouškám toho, zda se na okresce dají nebo nedají „utahat“, nedošlo, protože s tímhle autem se sice dá jet ostře, ale svezení vysloveně na krev se mu už příliš nezamlouvá.

Značný podíl na tom má tuhost karoserie. Tak nějak se stalo pravidlem, že otevřené mercedesy (a nejen otevřené, vzpomeňte na kupé CLK) jsou vždy o něco méně tuhé, než jejich nejbližší německá konkurence, a tak se i současný E Kabriolet kroutí o něco více, než na co jsme od špičky ve třídě zvyklí. Nejde pochopitelně o žádnou tragédii, ale je třeba s tím počítat, pokud se zhorší povrch vozovky. Pak totiž může mít podvozek tendenci znervóznět, ztrácet přilnavost a počastovat posádku nepříjemnými rázy.

Multitalent

Je úplně jedno, jestli budete v E cabrio se slunečními brýlemi bartoškovsky nad obočím při jízdě krokem pomrkávat na Riviéře na krásky v bikinách, nebo se vydáte do horských průsmyků užít si zatáčky – tohle auto zvládne s grácií obojí a přestože se mu stále ještě bude o trochu víc zamlouvat ta Riviéra, nezklame ani divocha ve vás.

mercedesbenz premioveznacky testy strednitrida kabriolet mercedesbenz premioveznacky testy strednitrida kabriolet  

První cena vozu1 182 000,- Kč (E 200 CGI Cabrio BlueEFFICIENCY, 125 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1 464 000 (E 350 CGI Cabrio BlueEFFICIENCY, 215 kW)
Základní cena testovaného vozu1 464 000,- Kč (E 350 CGI Cabrio BlueEFFICIENCY, 215 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1 799 427,- Kč (E 350 CGI Cabrio BlueEFFICIENCY, 215 kW)

Plusy

  • Dobrá ochrana před větrem
  • „Šála“ teplého vzduchu na krk
  • Slušné jízdní vlastnosti a ovladatelnost
  • Dobrý komfort jízdy
  • Dynamický a kultivovaný motor
  • Přesné řízení

Mínusy

  • Poněkud tupější brzdy
  • Lehké kroucení karoserie
  • Zásahy automatu do manuálního režimu
  • Rázování podvozku a neklid na špatném povrchu
  • Zbytečně velký volant

Michal Fokt
Diskuze (0)
Mercedes-Benz E 350 CGI Cabrio
Cena základní sestavy 1 464 000 Kč
Výbava základní sestavy ATTENTION ASSIST (asistent pozornosti řidiče), boční airbagy vpředu a kolenní pro řidiče, čidlo zatížení sedadla spolujezdce, E-Call nouzový systém telefonního volání v Evropě, indikace stavu provozních kapalin - motorového oleje a chladící kapaliny, ISOFIX- úchyty na upevnění dětských sedaček vzadu s přídavnými úchyty na opěradlech, opěrky hlavy 4ks, vpředu nastavitelné aktivní NECK-PRO, vzadu 2ks integrované, PRE-SAFE System, tříbodové bezpečnostní pásy v barvě čalounění, 4ks vč. komfortního automatického nastavení vpředu, ukazatel vnější teploty, varovná signalizace pro nepřipoutaného řidiče a spolujezdce, aktivní parkovací brzda při rozjezdu a aktivní světlomety při opuštění vozu, vícestupňové airbagy vpředu; okenní airbagy vpředu a pro zadní pasažéry, vratné bezpečnostní pásy s PRE-SAFE nastavením vpředu a vnější vzadu s omezovači upínací síly, aux-in-vstup pro připojení externích audio přístrojů ve schránce před spolujezdcem, integrovaná handsfree sada spojení přes Bluetooth, rádio Audio 20 CD s 5,8"- s barevným displejem,dvojitým tunerem, CD-přehrávačem vč. mp3, Bluetooth telefonním připojením, 8 reproduktory, integrovanou anténou, automatický podavač bezpečnostních pásů vpředu, s přídavným ovládáním, 2-zónová automatická klimatizace THERMATIC s dělenou regulací teploty pro řidiče a spolujezdce, prachovým filtrem a vnitřní cirkulací s komfortní funkcí vč.vývodů pro zadní cestující, Easy-Entry nástupní funkce dozadu, el.ovládání oken 4x, s komfortním ovládáním vpředu, ochranou proti přivření vpředu a uzavírací funkcí PRE-SAFE, elektrické nastavení výšky opěradla předních sedadel s mechanickým nastavením náklonu, indikace nedostatku kapaliny v ostřikovačích, kombinované čalounění látka/umělá kůže Artico, loketní opěrky vpředu s poličkou pod krycí roletkou, multifunkční volant s 12 ovladači, odkládací polička mezi zadními sedadly s integrovaným dvojitým držákem kelímků, odkládací polička s 12-V zásuvkou pod středovým panelem, odvětrávání vzadu pomocí vývodů ze středové konzole, osvětlení Ambiente pro střední loketní opěrku, prostoru nohou vpředu a dveřní madla, osvětlení vzadu, palubní počítač v multifunkčním displeji (ovládání na volantu), přístrojová deska s tubusy pro 5 analogových kruhových přístrojů, otáčkoměr a analogové hodiny, sada vnitřního osvětlení, sluneční clony s osvětleným make-up zrcátkem, směrovky s komfortní dotekovou aktivací, světla ve dveřích při výstupu, ukazatel servisních intervalů ASSYST PLUS, volant v kůži Nappa proložený s perforovanou kůží a chromovanými pásky a řadicí/volicí páka v kůži, volant výškově a podélně mechanicky nastavitelný, zadní dělená sedadla, aktivní kapota (ochrana chodců), parametrické řízení, sedadlo spolujezdce elektricky nastavitelné, paměťová sada - elektricky nastavitelná přední sedadla, sloupek řízení a vnější zrcátka s pamětí, ortopedická sedadla vpředu s nastavením PRE-SAFE, automatická 7stupňová převodovka 7G-TRONIC, řadící pádla na volantu, alarm včetně ochrany proti odtahu, automatické tlumení dálkových světel, ozdobné hliníkové výplně interiéru, využití zbytkového tepla, Intelligent Light System. Kč
Cena testované sestavy 1 799 437 Kč
Výbava testované sestavy Červený lak Mystic (85.680,-), Sada osvětlení (+43.090,-), paměťová sada (+37.931,-), parkovací asistent (+21.848,-), dvojitý držák nápojů (+1.670,-), ostřikovače světel (+8.500,-), parkovací senzory vzadu (+12.000), komfortní sedadla vpředu (odvětrávaná a vyhřívaná) (+31.862,-), COMAND APS, kód 527, vč. měniče DVD na 6 DVD a systému hlasového ovládání LINGUATRONIC (+86.787,-), Media Interface (UCI) - propojení na externí audio v přihrádce proti spolujezdci (iPod,USB) (+6.069,-). Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 215 / 6400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 365 / 3000 - 5100
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.8 / 6.5 / 8.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 300 / 390
Objem nádrže (l): 66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1790 / 470
Rozměr pneu: 235/40 R18
Mercedes-Benz E 350 CGI Cabrio
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4698
b) šířka (mm): 1786
c) výška (mm): 1398
d) rozvor (mm): 2760
e) rozchod vpředu (mm): 1538
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 445 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 890
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1310
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano