TEST Nissan Almera 1,4 Spring
Testovaná Almera 1,4 Spring stojí v pětidveřovém provedení hatchback 369 000 Kč. Kompletní výbavu najdete .
Začneme interiérem. Přední sedadla mají dobré tvarování a výborné boční vedení. Volant s airbagem je výškově seřiditelný, posilovač má optimální účinek. Poměrně nezvyklé jsou delší dráhy spojky a plynu. Vzadu je dostatek místa nad hlavou, prostoru pro nohy je však méně. Průměrný zavazadlový prostor (340 l) je možno zvětšit sklopením dělených sedadel. Narozdíl od některých konkurentů, potom vznikne zcela rovná plocha, takže je možné zavazadlový prostor bez problémů využít.
Jízdní vlastnosti jsou především díky víceprvkové zadní nápravě velmi dobré. Brzdová soustava bohužel postrádala ABS. Protiblokovací systém je až ve vyšší výbavě za 399 000 Kč. V této výbavě jsou navíc i ráfky z lehkých slitin.
Zážehový čtyřválec 1,4 16V dosahuje nejvyššího výkonu 64 kW při 6000 ot/min. Točivý moment 116 Nm se nachází na "obvyklé" hodnotě šestnáctiventilového motoru - 4000 ot/min. Přesto motor Almery nepostrádá příjemný zátah z nižších otáček a dá se říci, že pro běžnou jízdu jej není nutno příliš vytáčet. Zpřevodování je vzhledem k relativně nízkému objemu těžší, ale na dynamice to neubírá. Navíc při vyšších rychlostech se motor nedostává do příliš vysokých otáček (130 km/h na pětku - 3600 ot/min). Spotřeba se během testu ustálila na hodnotě 7,7 l/100 km.
Přesto, že stávající Almera je stále dobrým automobilem, na tvarech karosérie hatchbacku i na přístrojové desce je již znát její starší datum vzniku. Pokud bude i nová generace Almery cenově dostupná, jako ta současná, nemusí se prodejci Nissanu ničeho bát.