TEST Peugeot 4007 2,2 HDi DCS6 – Tipp-Tronique
Zájemci o jiné než manuální řazení to měli u jediného SUV v nabídce francouzské značky až donedávna bohužel jednoduché – k zážehovému motoru 2,4 l bylo možno objednat bezstupňovou převodovku CVT a solidní turbodiesel 2,2 HDi bylo nutno řadit jen manuálně.
To je ale minulost – šestistupňová automatická dvouspojková převodovka je k dispozici za padesátitisícový příplatek, bohužel však jen pro sedmimístné provedení vozu. Výrobce udává zrychlení 0-100 km/h za 11,1 s, což je o 1,2 s pomalejší než s manuálním ústrojím.
V praxi je rozdíl podstatnější: Při vypnutém sportovním módu řadí automat okolo 2500 min-1 hladce, ovšem se znatelnou prodlevou, hlavně u prvních tří stupňů. Rozjezdy tak sice nejsou vyloženě letargické, ale dynamický potenciál skvělého motoru je trochu odsunut do pozadí. Turbodiesel s maximálním výkonem 115 kW sice ani s manuální převodovkou nevyniká ostrými starty z místa, automat jej ale téměř utápí – 380 Nm krouticího momentu si posádka nevychutná.
Drobná zvláštnost: Volič automatu je navíc nutno z parkovací polohy odjišťovat povytažením prstence, který se ve zbytku světa používá u manuálních převodovek pro možnost řazení zpátečky.
Spíše poklidné než dynamické svezení vítá i podvozek. V zatáčkách se vůz naklání, a i když má k nedotáčivosti daleko, řidiče to donutí k menší produkci adrenalinu. Tomu odpovídá i lehce přeposilované řízení se třemi a čtvrt otáčkami mezi krajními rejdy.
Poklidná jízda se ovšem odráží i ve spotřebě a tady si Peugeot vede velmi dobře. Při ustálené rychlosti 130 km/h spotřebuje jen 7,6 l/100 km, při stokilometrové rychlosti pak o litr méně. S neagresivním, vyloženě defenzivním stylem jízdy se lze v městském provozu dostat i pod devítilitrovou hranici, čímž se těžké SUV překvapivě dostává do nevelké množiny aut, které za nikoli laboratorních podmínek spotřebují tolik, kolik udává výrobce. Týdenní intenzivní provoz jsme uzavřeli s průměrnou spotřebou 7,8 l/100 km, která řadí vůz pomalu ke špičce třídy.
Za velmi dobré považujeme rozmístění odkládacích prostor, možnost posuvu zadních sedadel o 80 mm, dostatek místa nad hlavou i pro kolena a 441 litrů zavazadlového prostoru v pětimístném uspořádání. Spodní díl horizontálně dělených pátých dveří může sloužit i k sezení, jejich zavírání ale vyžaduje opatrnost: překryvný díl podlahy může přijít do kontaktu s prsty.
Variabilita, prostornost a pohodlí interiéru i jízdy – to jsou hlavní devizy Peugeotu 4007 s automatickou převodovkou. Pokud majitel nebude hledat dynamičtější svezení a nízkou cenu, potěší jej i spotřeba a komfort podvozku.
Plusy
- Prostorný interiér
- Variabilita
- Vypínatelný pohon zadní nápravy
- Komfort jízdy
- Silný motor
- Nízká spotřeba
- Komfort automatické převodovky
Minusy
- Hluk motoru při volnoběhu
- Malá rychlost řazení v automatickém režimu
- Velký převod řízení
- Relativně vysoká cena
- Náklony v zatáčkách
- Nelogické zajištění zpátečky
První cena vozu | 679.900,- (2.4 125 kW Confort Pack) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 789.900,- (2.2 HDi 115 kW Confort Pack) |
Základní cena testovaného vozu | 989.900,- (2.2 HDi 115 kW Aut Premium Pack) |
Cena testovaného vozu vč. příplatků | 1.088.900,- (2.2 HDi 115 kW Aut Premium Pack) |