Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI (147 kW) – Premiant kvapných přesunů

Tomáš Hadač
Diskuze (70)

Škoda Kodiaq s modernizací přišla o svoji nejsilnější dieselovou variantu RS. Zájemci o silnější vznětový motor si však stále mohou pořídit verzi TDI Evo. A aby vůz působil sportovněji i na pohled, lze si k němu navolit výbavu Sporline. Právě v té jsme jej otestovali.

K faceliftu má škodovka nevyvážený přístup. Občas lehounce pozmění pár detailů, jindy zas překope celý předek. Letošní modernizace Kodiaqu stojí někde na půli cesty. Nejprve si změn ani nevšimnete, čím déle se ale budete na nový předek dívat, tím zřetelnější budou vlastně docela velké zásahy. Novinka má přepracovanou kapotu - výrazně zvýšenou zboku nad podběhy předních kol. Dle očekávání se i zde objevila šestihranná maska chladiče se zdvojenými lamelami, po vzoru dalších vozů mladoboleslavské značky. Na masku navazují užší, Full LED světlomety, opět v páru, čili vůz nepřichází o čtyřoký pohled. Obměn se dočkaly i nárazníky na obou koncích vozu, vzadu pak přibyl rovněž nový spoiler. 

Testovaná specifikace Sportline nepřináší tak výrazný „fičák“, pokud jde o odklon od standardního modelu, RS je určitě výraznější. Nárazník zůstává totožný, sportovnější zaměření se omezuje na černé prvky jako maska nebo lišty, naopak v barvě karoserie jsou lemy blatníků - takže auto na pohled působí méně „terénním“ dojmem. Zrovna na testovaném kuse v modré metalíze Race ale plasty blatníků zůstávají černé.

Decibelové pohlazení

Změny uvnitř interiéru jsou podstatně decentnější a omezují se na pár detailů - upravené ambientní osvětlení, nové možnosti výbavy jako třeba veganské čalounění, osvěžený je též design sportovního tříramenného volantu ve verzi Sportline.  

A nadto zde máme vylepšený audio-systém Canton, jenž nabízí nový centrální reproduktor zabudovaný přímo v palubní desce. Ten pak společně se subwooferem u rezervy doplňuje celkem deset reproduktorů v kabině - namísto původních osmi. Přičemž dva nové reproduktory automobilka umístila do předních dveří.  To je posun, který jsme na dlouhých cestách s kodiaqem obzvláště ocenili, neboť kvalita audia předchozí verze nikdy nepatřila k nejlepším a rozhodně poznáváme a kvitujeme rozdíl!

Zlatá tlačítka

Digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25 palce je ve verzi Sportline součástí standardní výbavy a nabízí zde dodatečný režim zobrazení Sport, doplňuje jej multimediální systém Columbus s úhlopříčkou 9,2“. Kabina je osazena USB-C konektory a na přání je dostupný též USB-C konektor u vnitřního zpětného zrcátka. Současně nás baví, že s modernizací nedošlo k digitalizaci kabiny a stále máme k dispozici spoustu fyzických tlačítek, včetně samostatného panelu ovládání klimatizace. 

Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI (147 kW) Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI (147 kW)

Příjemná spotřeba

Ani s modernizací není konec dieselovým motorů, ačkoliv Koadiq RS o svoji vznětovou motorizaci přišel. Nejsilnější naftou v nabídce tak zůstává 147 kW verze jednotky 2.0 TDI, kterou známe třeba z Octavie RS. Zájemci o naftové motorizace mohou vybírat hned ze dvou verzí vznětového čtyřválce 2.0 TDI generace EVO, které se ale do kodiaqu nastěhovaly ještě před modernizací. U motoru byla v porovnání s minulými verzemi optimalizována kliková hřídel a došlo ke změnám ve vedení výfukových plynů, dále pak v turbodmychadle, vstřikovací soustavě a systému řízení provozní teploty motoru - což vedlo ke snížení spotřeby. Samozřejmostí je také systém úpravy výfukových plynů se dvěma katalyzátory Twin Dosing, jenž snižuje emise oxidů dusíku až o 80 procent.

Výkonnější motor z dvojice se může pochlubit navíc ještě lehčími písty z hliníkové slitiny a turbodmychadlem chlazeným vodou a je standardně kombinován s pohonem všech kol a také s převodovkou DSG. Modernizované jednotky TDI Evo si od nás odnáší samou chválu - i v kodiaqu platí, že je motor nesmírně kultivovaný a v kabině není skoro slyšet. Typické neduhy setrvávají, myslíme tím hlavně značnou turbo díru po sešlápnutí plynového pedálu, kterou je ale možné trochu zmírnit přecvaknutím do sportovního režimu. Ve velikém a těžkém kodiaqu ale nemá smysl o sportování moc mluvit, auto si stejně nejvíce libuje na dálnici, kde se velmi ochotně rozjede na 130 km/h i více a pak si jen vychutnáváme pohodlnou a klidnou jízdu. 

A samozřejmě potěší také velmi solidní spotřebou, ačkoliv neskutečně nízkých čísel, jako to známe ze superbu nebo octavie samozřejmě nedosahuje. Při dálničních průletech Českem se nám ukazoval průměr kolem 6,5 litru, na okreskách jsme byli schopni jej stáhnout ještě o litr, naopak ve městě jsme se přiblížili hranici sedmi litrů na sto kilometrů. 

On baví

Na podvozek se v rámci modelové péče nesahalo, nebylo vlastně proč. Od uvedení kodiaqu jej považujeme za jednu z nejkomfortnějších škodovek. V našem sportline navíc pomáhá také příplatkový adaptivní podvozek DCC. Svoji hmotnost auto celkem solidně skrývá - i po rozbitých cestách se pohybuje s jistotou a lehkostí a skvěle tlumí obrovské množství nerovností, zejména když přepneme do komfortního režimu. V tom přitom nedochází ani k  přehnanému naklánění karoserie v zatáčkách, jak by se to dalo od podobně velkého SUV očekávat. Při jízdě je auto i díky pohonu všech kol sympaticky neutrální, třebaže při svižnější jízdě samozřejmě míří k nedotáčivosti. Na slušné úrovni se pohybuje taktéž odhlučnění, neobtěžuje nás hluk od podvozku, ale kupodivu ani aerodynamický při divočejším tempu. 

Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI (147 kW) Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI (147 kW)

Kodiaq sice přišel o svoji vrcholnou naftovou verzi a nahradil ji „užranější“ benzinovou variantou, zájemci o stále svižné svezení s přijatelnou spotřebou ale mají pořád volbu. TDI Evo s výkonem 147 kW nepotrápí soupeře na okresce, těžko si ale představujeme vhodnější volbu na rychlé přesuny po dálnici - a to klidně i té německé. Cena ale nízká zrovna není – v testované specifikaci Sportline začíná na 1.168.900 Kč. 

Nejlevnější verze modelu 818.900 Kč (1.5 TSI/110 kW Ambition)
Základ s testovaným motorem 1.118.900 Kč (2.0 TDI/147 kW 4x4 Style)
Testovaný vůz bez příplatků 1.168.900Kč (2.0 TDI/147 kW 4x4 Sportline)
Testovaný vůz s výbavou 1.441.000 Kč (2.0 TDI/147 kW 4x4 Sportline)

Plusy

  • Kultivovaný motor
  • Výborné audio
  • Nízká spotřeba
  • Ergonomický interiér
  • Atraktivní vzhled

Minusy

  • Vyšší základní cena
Tomáš Hadač
Diskuze (70)

Doporučujeme

Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI (147 kW)
Cena základní sestavy 1 168 900 Kč
Výbava základní sestavy 12 V zásuvka(y), Kolenní airbag řidiče Diversity - Anténa pouze pro příjem FM, Bez držáku, Care Connect + Infotainment Online 3roky DAB - digitální radiopříjem Elektronický imobilizér, Kontrola zapnutí bezpečnostního pásu, optická a akustická, el. kontakt Kotoučové brzdy zadní Kryt zavazadlového prostoru, posuvný Odjištění zadního sedadla mechanické Opěrky hlavy vpředu, Ostřikovače světlometů Sluneční clona s make-up zrcátkem, osvětlená Střešní nosič, černý Světelný a dešťový senzor Světlo pro denní svícení s asistenčním světlem a funkcí Coming Home a Leaving home Trysky ostřikovače okna vyhřívané, vpředu Tříbodové automatické bezpečnostní pásy zadní vnější se štítkem ECE Volitelný infotainment systém (MIB 3) Zadní loketní opěrka s držáky nápojů Šrouby kola standardní Adaptivní tempomat (s "Follow-to-Stop") a omezovačem rychlosti Akustická skla se Sunset Asistent rozpoznání únavy (Driver Alert) Centrální zamykání "Keyless-Entry" bez bezpečnostní pojistky Loketní opěrka vpředu USB vpředu a vzadu Virtuální kokpit 10,25", Prodloužení intervalu údržby, Ambientní osvětlení, Asistent rozjezdu do kopce, Osvětlení prostoru pro nohy vpředu a vzadu, Čtecí lampičky vpředu, Potahy sedadel látka, Kryty pro kola z lehké slitiny, Ozdobné lišty, černé TOP LED zadní světla s animovanými ukazateli směru a welcome efektem, Vnější zpětné zrcátko vlevo, konvexní Vnější zpětné zrcátko vpravo, konvexní, Front Assist pro ACC do 210km/h, Nástupní lišty ve výřezech dveří, Sportovní kryty pedálů, Dekorační vložky, karbon, Dveře a boční obložení, Multifunkční kožený vyhřívaný volant s pádly, Kč
Cena testované sestavy 1 441 000 Kč
Výbava testované sestavy Kola z lehké slitiny Vega 8J x 20" (antracitová, leštěná) 17 500 Kč, Paket Sportline PLUS 30 000 Kč, Asistovaná jízda 2.0 Top 40 000 Kč, Navi paket Top 40 000 Kč, Ambientní paket 20 000 Kč, Ochrana cestujících 10 000 Kč, Funkční paket Top 13 000 Kč, Komfort paket 30 000 Kč, tažné zařízení, tažné zařízení mechanicky sklopné a elektronicky odjistitelné 25 000 Kč, panoramatické střešní okno 40 000 Kč, USB-C u vnitřního zpětného zrcátka 1 000 Kč a asistent pro manévrování s přívěsem 5 600 Kč Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1750 - 6500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 218
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 6.3
Emise CO2: 168
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 835 / 2065
Objem nádrže (l): 58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1765 / 518
Rozměr pneu: 215/60 R17
Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI (147 kW)
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4697
b) šířka (mm): 1882
c) výška (mm): 1681
d) rozvor (mm): 2790
e) rozchod vpředu (mm): 1585
f) rozchod vzadu (mm): 1575
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 980
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 470
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
14. 11. 2021 20:15
Re: Spotreba z rise snu
Pri tom bawe som zistil, ze spotrebu na tychto turbodizlo vyrazne ovplyvnuje akceleracia na plny plyn. Ked kazde zrychlenie riesis plnym plynom, tie auta zeru o 30% viac, ako ked sa k rovnakej rychlosti dopracujes lahkou nohou. U turbo benzinov je to este vyraznejsie. Naopak atmosfere je to jedno.
Avatar - Tomogo
8. 11. 2021 14:58
Re: Nízkou spotřebu si představuji jinak...
Ad 1: 9 let jsem měl CC s 300hp (2.0 TSI chip).
Ad 2: Přesně o té krabici v příspěvku mluvím.
Ad 3. Recenze je na TDI, tak co sem taháš benzíňáky.

Takže trapas, co? Ty "pořádné auto (s benzínem)".
Avatar - Brmbalik
8. 11. 2021 14:02
Re: Re: Re: Re: Nízkou spotřebu si představuji jinak...
Nevsiml jsem si, ze by ze silnic zmizely stary Tatry, V3S, starý Feldy 1.9D,vsecko jezdi tak nevim co kdo zakazal
Avatar - Brmbalik
8. 11. 2021 13:58
Re: Re: Re: Nízkou spotřebu si představuji jinak...
Ano, to vi kde kdo. A proto se plati pokuty za nesplneni emisi CO2 co EU vymysli, tohle taky vi kazdy, vsak... A cely tohle silenstvi je kolem CO2, neslysel jsem, ze by automobilky platily pokutu za NOX, vsak...
Avatar - Emel
8. 11. 2021 12:05
Re: Spotreba z rise snu
Nedíval ses do inzerce? Nebyl bych úplně překvapený, kdyby 2.0TSI 140kW nebylo výrazně levnější, než 2.0TDI 140kW... i kvůli té očekávané menší servisní náročnosti... ale nevím.

Předpokládám, že se asi nafta do SUV pořád vyplatí... ale tahle verze TSI je docela zajímavá alternativa, pokud někomu nafta nevoní...