Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Škoda Octavia 1,2 TSI: První online test (ukončeno)

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 12. 2. 2013 • 07:25
484
Redakce Auto.cz převzala k testování Octavii III s turbomotorem 1,2 TSI o výkonu 77 kW. Podívejte se, jak jsme žhavou novinku testovali v přímém přenosu.

Plusy

  • Prostorný interiér, pohodlná sedadla
  • Komfort odpružení, směrová stabilita
  • Objemný a dobře přístupný zavazadlový prostor
  • Možnosti dovybavení (např. vyhřívání zadních sedadel)

Minusy

  • Valivý hluk v nízkých rychlostech (kola 17 palců)
  • Hluk zadní nápravy při přejezdu větších nerovností
  • Kratší naměřená délka zadního sedáku
  • Velká, avšak nízko umístěná obrazovka navigace

Aktualizováno 16:52 První den testování máme zdárně za sebou. Podmínky byly krajně nepříznivé, ale Octavia u nás zůstává až do příštího týdne. Již v pondělí 18. 2. přineseme plnohodnotný redakční test a chystáme také něco navíc.

skoda octavia skoda octavia

Aktualizováno 16:10 Podmínky opravdu nejsou příznivé, takže naměřené dynamické hodnoty zatím berme s rezervou. Zrychlení z 60 na 100 km/h (na čtyřku) trvalo dle měřícího zařízení Racelogic 10,4 sekundy, zrychlení na pátý, tedy předposlední převodový stupeň z 80 na 120 km/h pak zabralo 14,8 sekundy.

Aktualizováno 15:42 Při ustálených 130 km/h si motor vyžádá zhruba 6,7 l paliva na 100 km. Jak se ručička otáčkoměru blíží k třítisícové hranici, zvuk výrazně zesiluje, což nám trochu vadí.

Aktualizováno 15:15 Jsme opět na dálnici, silnice jsou prosolené a můžeme jet rychleji než ráno. Držíme povolenou stotřicítku.

Ovládání tempomatu je zde tradičně na páčce blinkru, vlevo pod volantem. Toto řešení se v praxi zdá být uživatelsky příjemnější než je tomu v případě Golfu VII, který má ovládání tempomatu přímo na volantu. Volant v Octavii na sobě nemá tolik multifunkčních tlačítek, takže se na něm dá zorientovat bez velkého přemýšlení pouze po hmatu.

Naši redaktoři jsou různých výšek, a proto jsme přišli na další rozdíl oproti Leonu: zatímco španělský hatchback výškově stavitelné pásy nemá, u Octavie jdou pásy nastavit v rozmezí zhruba 10 cm. To přijde vhod.

skoda octavia skoda octavia

Aktualizováno 14:45 V podmínkách jaké panují dnes by se hodil stírač zadního okna, tím však náš vůz vybaven není. Od kolegů ze spřátelené redakce Svět motorů jsme si půjčili silnější verzi 1,4 TSI (103 kW). Má o něco hezčí zvuk, ostřejší odezvu na sešlápnutí pedálu plynu a zdálo se nám, že stabilizační systém ESP je lehce benevolentnější.

video

Aktualizováno 14:20 Počasí nám vůbec nepřeje, takže jsme se zaměřili jenom na to nejnutnější. Máme změřené rozměry interiéru, natočených několik záběrů na velkou kameru a jsme o pár dojmů bohatší. Třeba, že nová Octavia má perfektní grafiku navigačního systému (i když vyšší poloha obrazovky v Seatu se nám tedy líbí víc...), opravdu prostorný interiér a chytré tvarování palubní desky. V tomto modelu si nikdo na otlačená kolena stěžovat nebude. Sněží stále více, takže opouštíme letiště v Mnichově Hradišti, které necháváme volné pro dvě místní BMW, a vyrážíme zpět do pražské redakce.

video
skoda octavia skoda octavia
Rozměry interiéru Škoda Octavia III Seat Leon Škoda Octavia II
Šířka vpředu [mm] 1470 1470 1440
Délka sedáku vpředu [mm] 480 490 520
Výška opěradla vpředu [mm] 625 630 640
Výška nad sedadlem vpředu [mm] 1040 1030 1030
Šířka vzadu [mm] 1470 1430 1430
Délka sedáku vzadu [mm] 440 420 500
Výška opěradla vzadu [mm] 650 650 640
Výška nad sedadlem vzadu [mm] 940 950 930
Výška sedáku nad podlahou vzadu [mm] 360 340 360
Velikost volantu [mm] 375 365 -
Vzdálenost pedálů brzda-plyn [mm] 75 75 50
Vzdálenost pedálů brzda-spojka [mm] 80 80 80
Hrana kufru nad zemí [mm] 700 750 690

Aktualizováno 13:13 V Mnichově Hradišti nás přivítala vpravdě zimní sněhová nadílka. Původní plán důkladně změřit dynamiku motoru a sílu brzd padá, tak si krátíme čas řidičskými radovánkami. Stabilizační systém nejde úplně vypnout, klasická ruční brzda ale na pár efektních průjezdů stačí. Takže zatímco čekáme na kameramana a na fotografa, připravili jsme pro vás další kratičké video.

skoda octavia skoda octavia
video

Aktualizováno 12:30 Když sněží, těžko můžeme objektivně hodnotit spotřebu paliva. Pro zajímavost jsme si to ale zkusili. Jak si Octavia 1,2 TSI vede na zasněžené rychlostní komunikaci, to se dozvíte v přiloženém videu.

Výkon 77 kW v relativně velkém automobilu vyvolává otazníky. Zatím se nám zdá dostatečný, ale na šestku se Octavii do kopce přece jenom moc zrychlovat nechce. Taky jak by ne, když jsme se konečně rozjeli na 130 km/h, otáčky motoru se teprve dostaly na 2800 min-1.

Atmosféru na palubě hodnotíme vcelku pozitivně, nejvíce nás zatím ruší lehce vrzající stírače. Na první zastávce gumičky samozřejmě očistíme.

TEST Škoda Octavia 1,2 TSI: První online test (ukončeno) TEST Škoda Octavia 1,2 TSI: První online test (ukončeno)

Aktualizováno 12:20 Zasněžená R10 je při -1,5°C vzorově nasolená. Raději ale nikam nespěcháme, přece Octavii hned nerozbijeme (jako Kiu Cee'd...).

video

Aktualizováno 11:55 Právě opouštíme Prahu. Spotřeba od startu se ustálila na 8,4 litru na 100 kilometrů, provoz ale ztěžují ryze zimní podmínky. Ačkoliv je Octavia poháněna jedním ze slabších motorů, výbava je opravdu na úrovni. Společnost nám dělá navigace Columbus, elektrická sedadla nebo béžový interiér v kombinaci Alcantara kůže.

Vlečená zadní náprava ve městě na kostkách trochu mlátila, na mladoboleslavské R10 ale není šance při běžné jízdě zjistit rozdíl proti víceprvkovému zavěšení. Přestože jde o kompakt, celkový jízdní projev připomíná auta střední třídy.

Aktualizováno 11:45 Právě vyrážíme, naši testovací Octavii si můžete za krátko prohlédnout na přiloženém videu.

video

Aktualizováno 10:50 Na proti pražskému Žofínu právě přebíráme Octavii 1,2 TSI do testu. Ta hnědá uprostřed bude "naše".

skoda octavia skoda octavia

Třetí generaci Škody Octavia jsme zatím zkoušeli jenom na pověstně kvalitních portugalských okreskách. Dnes přichází chvíle pravého tuzemského testu: v dopoledních hodinách převezmeme liftback s turbomotorem 1,2 TSI v silnější verzi se 77 kW a ihned zahájíme testování. Chystáme velký redakční test i video (s malým překvapením navíc) a vy u toho můžete být online. Po celý den totiž budeme přinášet aktualizace včetně videí.

Témata
Avatar - M.E.N.
18. 2. 2013 23:19
Re: 1,2 TSI 77kW dostatocny motor ?
Yoggi má jistě s motorem 1.2 TSI 77kw naježděno spoustu km, když mu evidentně výkonový průběh tohodle motoru nesedí. Já mám dlouhodobou zkušenost s Fabii I 1.4 16V 55kw i 1.4 16V 74kW, se svou (tedy manželčinou) Ibizou kombi 1.2TSI 77kW (5 kvaltů) máme najeto 28tis km, právě se do rodiny dostal Leon II 1.2TSI 77kw (6 kvaltů), týden jsem měl Leona II s 1.4TSI (92kW) a pro porovnání jsem měl i rok Leona I 1.6 16V 77kw. To mluvím jen o zkušenostech s benzíny. A můžu říct, že to jak krásně svižný má TSI 77kW zátah a za jakou spotřebu jezdí se nedá s atmosférou jak 55kW tak 74kW vůbec porovnávat. Dokonce bych ani neřek, že mezi 1.2 TSI 77kw a 1.4 TSI 92kw je nějaký znatelný rozdíl. Ne v nízkých a středních otáčkách. Rozdíl je částečně znát až v otáčkách vysokých, kde auta tráví beztak pár chvil za život. Jenže ono kouzlo malé 1.2TSI je právě v síle v nižších otáčkách, kdy není třeba auto hnát do 6000ot/min. Ten kdo si OIII 1.2 TSI 77kW koupí a přejde tak třeba z OII 1.6 74kW bude velmi mile překvapen! Dám hlavu na špalek, že 1.2 TSI 77kW je a bude naprosto dostatečný motor pro naprostou většinu jeho majitelů. Ten kdo chce sílu si může koupit třeba 1.8TSI nebo rovnou časem RS, ten kdo se autem živí a firmy sáhnou po naftě, ale to je zase na jiné povídání... Mluvím ze svých (snad už dostatečných zkušeností) najezdím okolo 50 - 60 tis km ročně... Bavíme se tady o běžném provozu (a to mi věř, že nejezdím pomalu) a tam pro normální řidiče 77kW s TSI :yes: Na Schumachery s 1.8 Escordama to booohatě stačí... :-!
Avatar - volvo s60
18. 2. 2013 14:12
Re: moc hezké
Ak tomu nerozumim? U nas neni k dispozici a v Polsku uz test probehl!? Viz www.autoGaleria.pl :no:
17. 2. 2013 22:19
Re: Vlastní zkušenost
Ahoj, jak jsem slíbil, svezl jsem se o víkendu s Oktávkou a tak píšu. Klíček jak uvádíš mi nijak nevadil, v podstatě ani nebyl třeba, auto mělo startování tlačítkem a automatické odemykání dveří. U světometů se mi líbily ty denní diody, je to sice ve stylu Korejců, ale v případě Škodovky dost signifikantní. Materiály v pohodě a prostornost taky, odpustil bych si však tu velkou centrální obrazovku a třeba i ovládání tempomatu na páčce vlevo - proč to proboha nedali přímo na volant? Kufr je skoro bezedná díra a dvojitej koberec se možná bude hodit. Velký zklamání pro mě ale byl podvozek, s tou tvrdostí to páni inženýři přehnali. Auto mělo sedmnáctky a nízkým profilem, pro rodinný potřeby by tam měly bejt šestnáctky. Sice nebudou tak pěkně vypadat v blatníkách, ale komfortu by to prospělo. Jo a kdo tvrdí, že rozdíl od víceprvkový nápravy nepozná, tak kecá - strašně to vzadu tluče do karoserie. Utlumení ran od podvozku by chtělo vylepšit.
17. 2. 2013 17:51
Re: 1,2 TSI 77kW dostatocny motor ?
Za takych istych neidealnych podmienok som to skusal ako boli na videu. Myslis, ze 1,8s v pruznosti bude stacit na bezpecne predbehnutie ? ak sa stretnu dvaja sportovci co si budu dokazovat kto ma sportovejsie auto.
Avatar - Aladeen
17. 2. 2013 17:25
Re: dufam ze mi fandovia skodovky odpustia
Ale skonštruované neboli "zlatými českými ručičkami "! >:-[] :no: To že sa to u Vás montuje to z toho nerobí české auto >:D :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku