TEST Subaru Forester 2.0 Active WP – Kalamitník

Subaru Forester
Subaru Forester
Subaru Forester
Subaru Forester
36 Fotogalerie
Sílící kurz koruny setřásl ceny všech modelů Subaru k dříve nepoznaným nížinám, my jsme se s modernizovaným SUV naopak vydali do hor. Jak to dopadlo?

Sílící kurz koruny setřásl ceny všech modelů Subaru k dříve nepoznaným nížinám, my jsme se s modernizovaným SUV naopak vydali do hor. Jak to dopadlo?

Po přeplňované verzi, jejíž test byl náročný na endorfinové kanály i na množství spáleného benzínu, jsme tentokrát sáhli po verzi z opačného konce nabídky. Verze s atmosférickým dvoulitrem ve výbavě Active Winter Paket přijde na 738.000 korun, v položkách základní výbavy už ale nechybí téměř nic, připlácí se jen za metalízu. Manuální převodovka je sice bohužel pouze pětistupňová, k dispozici je ale jednoduše zařaditelná redukce s poměrem 1,45:1.

suv subaru testysuv subaru testy | Zdroj: aczModernizace interiéru i exteriéru, popsané v testu turboverze, pomohly i pocitu lehkosti – relativně štíhlé a málo skloněné přední sloupky v kombinaci s bohatým prosklením umožňují vynikající výhled na všechny strany, stále se ale nedostává odkládacích prostor. Pohodlná sedadla a i přes malý průřez věnce skvělý volant umožňují pohodlnou jízdu, palubní deska už také vystřízlivěla a lze se na ní orientovat i podle evropských zvyklostí. Handicapem oproti konkurenci může být mělký zavazadelník, lze jej ovšem významně zvětšit sklopením dělených zadních sedadel.

Největším klenotem vozu je ale totálně přepracovaný dvoulitrový boxer. Od předchozí verze s maximálním výkonem 92 kW jde bezmála o revoluci – motor dostal „závodní“ rozvod 2x DOHC a dosahuje nyní nadprůměrného výkonu 116 kW při 6400 otáčkách. V praxi to znamená, že tato „low end“ motorizace katapultuje 1400 kg těžkého Forestera z 0 na 100 km/h za 9,7 sekund a auto tak ukazuje záda i podstatně objemnějším motorům.

V městském provozu jsme kromě výhledu ocenili i rozměrná zrcátka, která svou aerodynamikou omezují ostřik bočních skel. Na dálnici by určitě přišel vhod šestý převodový stupeň, plně jsme ale využili tempomat, který pomáhal udržovat spotřebu pod devítilitrovou hranicí. Z vyšších rychlostí na suchém povrchu zpomaluje auto bezpečně, určitě bychom ale ocenili kotoučové brzdy i na zadních kolech.

suv subaru testysuv subaru testy | Zdroj: aczNejvětší síla symetrického pohonu všech kol s mezinápravovým diferenciálem se ale projevila za zhoršené adheze. Na mokrých či zasněžených cestách vůz doslova „srostl“ s řidičem a i přes poměrně komfortní odpružení poskytoval podvozek dostatek informací o přilnavosti. I bez ESP jsme tak měli chování vozu plně pod kontrolou jaksi přirozeně – nedotáčivý smyk byl jen mírným trestem za ztrátu pudu sebezáchovy a přetáčivost jsme pro fotografování museli vyrobit jízdou až na parkovišti. V 99% zatáček auto jelo poslušně tam, kam volant ukázal a po přidání plynu projel Forester na požádání jakoukoli zatáčku na zledovatělém povrchu bokem. Dosud v žádném voze, natož v SUV, jsme necítili tak jednoznačnou poslušnost, kombinovanou s jednoduchostí ovládání.

suv subaru testysuv subaru testy | Zdroj: aczSvětlou výšku 205 mm sice korigují nájezdové úhly, i tak ale Forester umí projet lecčíms a díky relativně nízké a dobře rozložené hmotnosti strčí na kluzkém povrchu do kapsy i leckterý off-road. Jedinkrát jsme uvázli ve sněhu na dvou protilehlých kolech, i tady ale stačil prastarý trik s ruční brzdou a jelo se dál.

První cena vozu638.800,- (2.0 X 116 kW, Trend)
První cena vozu s testovanou motorizací638.800,- (2.0 X 116 kW, Trend)
Základní cena testovaného vozu738.800,- (2.0 X 116kW, Active WP)
Cena testovaného vozu vč. příplatků753.600,- (2.0 X 116kW, Active WP)

Plusy:

  • kombinace jízdních a terénních schopností
  • komfortní odpružení
  • cena/výbava
  • výhled do všech stran
  • spotřeba v běžném provozu

Minusy

  • mělký zavazadelník
  • bubnové brzdy na zadních kolech